דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשיות שונות, משאבות שונות - ההבדלים הטכנולוגיים מספקים פתרונות 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2657 פעמים ]

בריכות מים, צינורות ביוב, מאגרי שופכין, מזרקות ומפעלי זיקוק - המשותף לכל אלו הוא הצורך השוטף לתחזוק ומניעת זיהום וסתימות. הדרך היעילה ביותר להשגת מטרה זו היא שימוש במשאבות.

תעשיות בתחומים אלו דורשות פעולה בלתי פוסקת של סינון ניקוי וניקוז פסולת, על מנת לאפשר ניקיון, טיהור וזרימה ללא הפרעה בצינורות. אם בתחומים כגון בריכות שחייה ונוי, משאבות משמשות בעיקר לשמירה על צלילות המים ומניעת מפגעים תברואתיים, בתחום צינורות הביוב ומאגרי שופכין, ישמשו משאבות בעיקר למניעת היווצרות לתחזוק ומניעת זיהום וסתימות שיכולות להשבית את כל המערכת.

כמובן שקיים הבדל טכנולוגי בין משאבות ביוב למשאבות סינון לבריכה, שהרי נדרשות להן יכולות שונות בתכלית. לניקוי בריכות או מזרקות נצטרך משאבות היכולות לבצע סינון ברמה גבוהה, עד כדי 5 מיקרון, על מנת לסנן חול דק ולהפוך את המים לראויים למגע אדם, או אפילו בליעתם בטעות, כדי למנוע הרעלה או העברת זיהומים. כמובן שבמקרים אלו נזדקק ליותר מאשר משאבות לבדן ויתבצע שימוש גם בחומרי חיטוי (כגון כלור), רובוט ניקוי, ולפעמים אפילו חיטוי באמצעות קרינה (תלוי בסוג המתקן אותו אנו רוצים לתחזק).

משאבות המשמשות לטיפול בביוב, בוצה, או בורות ספיגה, הן בעלות מפרט טכני אחר, ההישג הנדרש במקרים אלו הוא לא סינון ברמה גבוה במיוחד, אלא כוח שאיבה חזק, המאפשר להתמודד עם הצטברויות פסולת, סתימות והתגבשויות בצנרת. גם כאן נשתמש באמצעים נוספים כגון שטיפה בלחץ וחומרים מאכלים.

למרות השוני במפרטים הטכניים של משאבות ביוב, ניקוי בריכות וכיו"ב, העקרונות הפיסיקליים שעומדים מאחוריהן נשארים זהים, העיקרון המרכזי הוא שימוש בהפרש לחצים כדי להזרים נוזל (או גז במקרים אחרים) ממקום אחד למקום אחר. ממש כמו שואבי אבק או מאווררים ביתיים, היוצרים לחץ נמוך מאחורי המדחף, על ידי שימוש בחוק ברנולי, גם משאבות נוזלים יוצרות לחץ מים נמוך בחלק הפנימי שלהן ועל ידי כך גורמות לנוזל במאגר ממנו הן שואבות, לזרום אליהן כדי להגיע למצב של השוואת לחצים (שהיא המצב הפיסיקלי היציב ביותר).

משאבות פרימיטיביות יותר ישתמשו בעיקרון "בורג ארכימדס" שאינו בנוי על השוואת לחצים, אלא על רתימת כוח המשיכה. מדובר בעצם במבנה של סליל אטום מבחוץ, עם פתח קטן בתחתיתו לכניסת הנוזל ופתח בראשו ליציאת הנוזל. משאבות מסוג זה מוכנסות לתוך המאגר בזווית אלכסונית, מנוע המחובר למשאבה מסובב את ה"בורג" וגורם לנוזל המצטבר בחלק התחתון ל"היכלא" בחלק התחתון של הסליל ולעלות בעל כורכו עם כל השלמת סיבוב. משאבות כאלו הן כמובן הרבה פחות עוצמתיות, עם הספק נמוך ולא יכולות להתמודד עם בעיות כגון סתימות ביוב, והן משמשות בעיקר לשאיבת מים מנהרות באזורים נחשלים של העולם, כאשר היתרון העיקרי של משאבות מסוג זה הוא הפשטות הטכנולוגית שלהן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב