דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדיח כלים - איך לקנות? 

מאת    [ 30/10/2010 ]

מילים במאמר: 1098   [ נצפה 5566 פעמים ]

מדיח כלים – ללא ספק המצאת המאה. הוא חוסך הרבה מאד זמן... שלא לדבר על טרחה. במקום לעמוד במשך שעות ליד הכיור שבמטבח, ולהדיח בצורה ידנית – עושה המדיח במקומנו את כל העבודה הקשה, שלא לדבר על כך שגם צריכת המים שלו נמוכה משמעותית מאשר בשטיפת כלים ידנית (הידעתם שבהדחת כלים ידנית נצרכים קרוב ל – 50 ליטר מים, בעוד שבהדחת כלים ע"י מדיח נצרכים בסה"כ 12. תחשבו כמה מים זה יכול לחסוך לאורך שנים...).

אז אם יש לכם מקום פנוי במטבח, ותקציב סביר, מומלץ בהחלט שתשקלו לרכוש לעצמכם מדיח כלים. זה אולי נראה בהתחלה כמו הוצאה משמעותית, ויכול להיות שאתם גם תוהים לעצמכם למה להשקיע במכשיר חשמלי, כשאפשר לרחוץ את כל הכלים בצורה ידנית ובחינם – אבל אם תחשבו לרגע ותעשו חשבון לכל המים שתבזבזו, שלא לדבר על הזמן והמאמץ שתשקיעו מדי יום ביומו להדיח את הכלים בצורה ידנית בכיור שבמטבח – תבינו מהר מאד שגם אותה השקעה חד פעמית, תתקזז במהרה ותהפוך לרווח נקי שלכם – גם מבחינה כספית, וגם מבחינת איכות חיים.

אז מדיח כלים – מאיפה מתחילים? אספנו ממספר טכנאים שמבינים בתיקון מוצרי חשמל, כמה עצות עיקריות לרכישה של מדיח חדש. ראשית חשוב שתדעו – רכישת מדיח כלים אינה כה מסובכת כמו שזה נשמע. למעשה, היא אפילו הרבה יותר פשוטה מרכישה של מקרר, מכונת כביסה או כל מוצר חשמלי אחר. מדיחי הכלים – כולם ללא יוצא מן הכלל, עובדים עפ"י אותו עיקרון פעולה של ניקיון הכלים משאריות הלכלוך ע"י הזרמת מים חמים וסבון, לאחר מכן מבצעים שטיפה במים של כל הכלים, ולבסוף ייבוש שלהם באמצעות הזרמה של אוויר חם. המדיחים בד"כ גם מגיעים בפורמט די זהה של מידות: 85 ס"מ גובה על 60 ס"מ עומק על 60 ס"מ רוחב – כאשר יש גם אפשרות לרכישה של מדיח צר יותר בעל רוחב של 45 ס"מ (אך עם אותם מידות של גובה ואורך), שמיועד לקיבולת קטנה יותר של כלים.

מדיחי הכלים נחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

  • הסוג הראשון הוא מדיח אינטגראלי מלא. זהו מדיח שנכנס לתוך גומחה מיוחדת בין ארונות המטבח, וכשהוא סגור אין גישה לפאנל הפיקוד שלו. ניתן גם להרכיב על גבי דלת המדיח פלטת עץ שזהה במרקם שלה ובצבע לזו של ארונות המטבח, ובכך להסתיר אותו לחלוטין ולשוות לו מראה של ארון מטבח בפני עצמו.
  • הסוג השני הוא מדיח אינטגראלי חלקי. זהו מדיח שדומה בצורת ההתקנה שלו לזו של מדיח אינטגראלי מלא. גם מדיח מסוג זה נכנס לתוך גומחה מיוחדת בין ארונות המטבח, רק שכאן – פאנל הפיקוד ונוריות החיווי של המדיח הן גלויות ולא מוסתרות, וניתן לשלוט מבחוץ על הפעולות של המדיח.
  • הסוג השלישי הוא מדיח רגיל. זהו מדיח שמגיע כיחידה עצמאית. ניתן להציב אותו בכל מקום במטבח (רק חשוב לוודא שהוא נמצא סמוך לנקודת מים וחשמל). הוא בד"כ מגיע בצבע לבן, ומבחינת מחיר הוא גם בד"כ הזול מבין השלושה.

כשקונים מדיח חשוב מאד שהוא יהיה נוח לתפעול ולשימוש. כמו שכבר אמרנו – חשוב שמבחינת הקיבולת שלו הוא יתאים לצרכיהם של המשתמשים בו. אם מדובר במשפחה גדולה ומרובת נפשות, רצוי שהוא יהיה מספיק רחב. אם מדובר בבן-אדם בודד או בזוג ללא ילדים, ניתן בהחלט להסתפק במדיח קטן יותר וצר. ישנם אפילו מדיחים קומפקטיים שניתנים להצבה על השיש, ואינם תופסים הרבה מקום במטבח.

חשוב שלוח הבקרה (לוח הפיקוד) של המדיח יהיה ברור ונוח. ישנם מדיחים בעלי לוח בקרה מכאני (או אנאלוגי) וישנם כאלו עם לוח בקרה דיגיטאלי. המדיחים האנאלוגיים (עם לחצנים וכפתורי סיבוב) הם "הישנים" יותר והקלאסיים, ובד"כ הם גם המועדפים יותר על הצרכנים. לאלו שמחפשים את הקידמה והחידושים – יש אפשרות ללוח בקרה דיגיטאלי, שאמנם עושה יותר רושם, אבל גם יותר מועד לתקלות אלקטרוניות, ויצריך גם הרבה פעמים שירות של תיקון מדיחי כלים, שנוטה לעלות הרבה כסף.

חשוב שהמדיח יהיה חסכוני במים וחשמל. את העובדה שמבחינת חיסכון במים – מדיח כלים עדיף על הדחה ידנית כבר הסברנו. רוב המדיחים הסטנדרטיים צורכים בממוצע כמות של 16 ליטר מים בכל הדחה. כמובן, שגם בעולם הזה יש כל הזמן חידושים והמצאות על בסיס קבוע, והיום אפילו ניתן לאתר מדיחים שצורכים בסה"כ 14 ואפילו 10 ליטר מים, ועוד היד נטויה. מבחינת חיסכון בחשמל – את צריכת האנרגיה של המכשיר ניתן לוודא באמצעות תווית אנרגיה שמוצמדת על צידו האחורי של המכשיר. על התווית מצוינת אות לועזית כלשהי בין A ל – G, כאשר A מציינת צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד ואילו G מציינת צריכת אנרגיה גבוהה – כלומר מכשיר בזבזני... חשוב לשים לב!

מבחינת פונקציות המכשיר או תוכניות ההפעלה – חשוב שהמדיח יכיל את תוכניות ההפעלה הרצויות עפ"י דרישותינו וצרכינו. כמובן, שקיימים היום בשוק מדיחי כלים עתירי פונקציות ושלל פעולות – אבל אין צורך להשתגע. בד"כ מדיחים שכאלו – גם עולים הרבה יותר, וסתם נוטים גם הרבה יותר להתקלקל או לפתח בעיות. ברוב המדיחים יש בד"כ בין 3 – 4 תוכניות בסיסיות (המשוכללים יותר יכולים להכיל גם עשר תוכניות). התוכניות הנפוצות הן: תוכנית רגילה, תוכנית אינטנסיבית לשטיפה של לכלוך קשה ולכלים גדולים במיוחד כמו סירים ומחבתות, תוכנית עדינה לכלים עדינים מזכוכית או קריסטל, תוכנית קצרה שמיועדת לכלים בעלי לכלוך קל, תוכנית חסכונית שמבצעת את פעולת הניקוי תוך חיסכון ייעודי במים ובחשמל ועוד.

היום, מבחינה של בטיחות ועמידות – מיוצרים מדיחים שהם הרבה יותר בטיחותיים לשימוש מאשר בעבר – בייחוד אם יש גם ילדים שמסתובבים בבית. לדוגמא: יש אפשרות להתקנה של מנגנון בטיחות מיוחד שמפסיק את אספקת למדיח במקרה של דליפה באחד הצינורות (ובכל מונע הצפה), יש אפשרות למנגנון מיוחד שנועל את הדלת בפני ילדים ואינו מאפשר פתיחה שלה, יש אפשרות למנגנון שנועל את לוח הפיקוד ומונע שינוי של תוכניות ההפעלה (גם כן בפני ילדים), ועוד כהנה וכהנה.

דבר אחרון – דקה לפני שהחלטתם לרכוש את המכשיר – אחרי שכבר החלטתם סופית על הדגם, על החברה היצרנית, על המידות, על פונקציות הפעולה ועל יתר הדברים שתיארנו במאמר – ודאו גם את האחריות המובטחת לכם ביחס למכשיר. בד"כ אחריות סטנדרטית על מכשיר מסוג של מדיח כלים, נעה בין שנה עד שלוש שנים. ודאו מה היא בדיוק מכסה – אילו סוגי תיקונים, איזה חלקי חילוף, אילו תקלות ואילו עבודות טכנאי כלולות בה. אל תתביישו לשאול את המוכר בחנות החשמל, ובמקביל – אפילו גם מכרים, חברים, בעלי מקצוע שמבינים, ואפילו טכנאים שונים (לא בהכרח כאלו שמתמחים ספציפית במדיחי כלים) שאתם יכולים לסמוך עליהם כגון: טכנאי מכונות כביסה, טכנאי מקררים, טכנאים של תנורי אפייה וכו'. זיכרו - רכישה של מדיח כלים זו הוצאה כספית לא מבוטלת, וחשוב מאד שתרכשו את המכשיר המוצלח והמתאים ביותר עבורכם - אז, שתהיה לכם רכישה נעימה וקנייה מוצלחת. אנחנו מקווים שהטיפים שנתנו לכם כאן במאמר עזרו לכם מעט. בהצלחה!

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. בין התחומים המופיעים באתר : תיקון מוצרי חשמל I תיקון מקררים I טכנאי מקררים I טכנאי מכונות כביסה I תיקון מכונות כביסה I תיקון מדיח כלים I תיקון מייבש כביסה I טכנאי מדיח כלים I טכנאי מייבש כביסה I תיקון תנורים I




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב