דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה הזמן לבחור את מסלול הפנסיה שלכם!!! האם אתם במסלול הנכון? איזה מסלולים יש? 

מאת    [ 30/05/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3885 פעמים ]

השינויים בשוק הפנסיה בשנים האחרונות(הרפורמה) , נותנת אפשרות לכל עמית להחליט לאיזה מסלול להצטרף,יותר חיסכון, יותר מוות, יותר נכות,או אולי קצת מכל דבר. בכל מקרה לא לכולם זה מתאים ונכון. בימים הקרובים כל עמית בקרן פנסיה חדשה, יקבל לביתו מכתב אשר עליו להחזיר לקרן הפנסיה ולסמן את בחירתו על גבי המסמך. להלן דברי רקע והסבר אשר יעזרו לכם לבחור.לתשומת ליבכם, אנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע !!! איך יודעים מה לבחור ואיזה השוואה לעשות? בשנת 1995 נפתחו קרנות הפנסיה החדשות. לאחר שהמדינה סגרה את האפשרות להצטרף לקרנות הפנסיה הוותיקות. ולכן כל מי שהצטרף לקרן פנסיה בעשר השנים האחרונות, הצטרף לקרן פנסיה חדשה כמו מקפת החדשה, מבטחים החדשה, יוזמה, עדי, תאוצה, תנופה ועוד.
כל המבוטחים שהצטרפו לקרנות החדשות יכלו לבחור בין אחד ל- 3 מסלולים מקסימום , לאחרונה, לאחר שהמפקח על הביטוח הורה לקרנות לפרסם את התקנונים החדשים שלהם, כל קרן יצאה עם מסלולים נוספים ומגוונים.

לדומא : מי שגילו  30  ויש לו אישה ו - 4 ילדים, חשוב לו מאוד מקרה פטירה ונכות לעומת רווק צעיר, שחשוב לו חיסכון לפנסיה וגם נכות .

חשוב להבין כי הכספים המשולמים לקרן פנסיה מתחלקים ל - 3 דברים, מקרה מוות , נכות, ופנסיה, לכן שבוחרים מסלול מוטה שארים (סכום ביטוח למקרה מוות גדול יותר) זה בא על חשבון נכות ופנסיית זקנה. וכמובן שגם ההפך, כל בחירה שלנו לכיוון של אחת מתוך האפשרויות זה על חשבון האפשרויות האחרות.
חשוב לדעת, כי מי שהחליט לא לבחור ולא להתייחס, נכנס אוטומטית למסלול של "כללי" , רווק לדוגמא, אשר חשוב לו חיסכון לפנסיה, ישלם סכומים מיותרים על חשבון הפנסיה שלו לטובת מקרה מוות ונכות וכמובן, אדם שחשוב לו נכות ולא מקרה מוות יפגע בגובה הפיצוי במקרה של נכות וישלם סכומים מיותרים לביטוח חיים.

 " חשוב לדעת "    : החישוב של קרנות הפנסיה לפיצוי במקרה של נכות ומוות, מתבצע לפי שני פרמטרים :גיל הכניסה, וגובה התשלום החודשי לקרן, "כאחוז משכר",  ככל שהגיל צעיר יותר והתשלום גבוהה יותר,כך הפיצוי בכל אחד מהמקרים יהיה גבוהה יותר. וככל שהגיל העת ההצטרפות מבוגר יותר והתשלום נמוך יותר, הפיצוי יהיה קטן יותר. חשוב לבדוק ולשאול.

נתון נוסף אשר שווה בדיקה : היות וכל הקרנות החדשות הינן "קרנות צוברות" (הפנסיה תחושב בגיל הפרישה לפי גובה החיסכון של העמית בקרן), אחוז הריבית אשר הקרן משיגה יכול להיות מאוד משמעותי לגבי גובה קצבת הזקנה, רצוי להצטרף לאחת הקרנות אשר נמצאת בחמשת השנים האחרונות בחבורה המובילה בתשואות של הקרנות .

 

רני ברוכשטיין סוכן ביטוח ושותף בסוכנות הביטוח "ברוכשטיין ביטוחים ופיננסים"
סוכנות הביטוח פועלת מזה 40 שנה ומתמחה בכל סוגי הביטוחים.

http://www.mbins.co.il ברוכשטיין ביטוחים ופיננסים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב