דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיחת ועידה: הישיבה הבלתי נראית 

מאת    [ 29/10/2010 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2824 פעמים ]

בעולמנו הטכנולוגי, יותר ויותר ישיבות הופכות ל"בלתי נראות". בישיבות רגילות, אנשים יושבים יחד, כך שניתן לראות מי משתתף, מה הרקע שלו, לקלוט את שפת גופו ואת הבעות פניו. בשיחות ועידה הסיפור שונה. המשתתפים פזורים בכל המדינה ואפילו בכל העולם. מבחינות רבות זה נהדר, זה מה שמאפשר לכלכלה העולמית לתפקד. אבל ישיבות וירטואליות, בטלפון או באינטרנט, מציגות גם אתגרים ייחודיים ועלולות ליצור בעיות בתקשורת. חוסר תיאום, הפרעות ורעשי רקע, אי הבנות, העדר נגישות למסרים בלתי מילויים וקשיים ביצירת תחושה של צוותיות –  כל אלו הם מכשולים אשר עומדים בפני המשתתפים בשיחות ועידה. בעזרת מספר "כללים וירטואליים" פשוטים, אשר מוצגים בסרטה החדש של מולטידע "ישיבה בלתי נראית",  ניתן להתגבר עליהם בקלות ולהפוך כל "ישיבה וירטואלית" ליעילה ואיכותית.

 

הדבר הראשון שיש לעשות לפני שמתחילים בשיחת הועידה הוא תיאום-רשת. ישיבות וירטואליות דורשות תיאום מיוחד. יש לקחת בחשבון כי לעיתים המשתתפים נמצאים באזורי זמן שונים. כמו כן חשוב לוודא שכולם מבינים איך להתחבר לישיבה. יש לספק מראש מידע רב יותר מאשר בישיבה רגילה: מי אמור להשתתף, מהו סדר היום, מסמכים רלוונטיים. את רוב הבעיות אפשר לפתור באמצעות תוכנת תזמון טובה או על ידי שליחת מיילים מפורטים וקבלת אישור מהמשתתפים. 

 

כאשר מנהלים שיחות ועידה חשוב גם לדאוג לצמצום ההפרעות. הכוונה היא להסרה של כל מה שמסיט את תשומת לבנו  מהעניין הנדון, כגון רעשי רקע או עיסוק במשימות אחרות במקביל להשתתפות בישיבה. על כל משתתף למצוא לעצמו מקום שקט, שיאפשר לו להתרכז בשיחה. מנהל הישיבה יכול לסייע בכך שידאג למקד ולקדם את הישיבה.

 

על מנת למנוע הפתעות ואי נעימויות יש להציג את המשתתפים. חשוב לוודא שכולם יודעים מי נמצא ומי לא - בתחילתה של הישבה וגם בכל אימת שמשתתף מצטרף או עוזב את השיחה.

 

בכדי לקיים שיחת ועידה יעילה מומלץ לקבל משוב מילולי.  מחקרים מראים שכמחצית מכלל התקשורת איננה מילולית. במפגשים של פנים אל פנים אנו מסתכמים רבות על מסרים וויזואליים של שפת גוף והבעות פנים, אשר מאפשרים לנו להבין רמזים סמויים. אנשים לא תמיד אומרים את מה שהם באמת מתכוונים. במהלך ישיבה וירטואלית, עלינו "לראות" בעזרת האוזניים שלנו. לשם כך כדאי לשים לב לנימת הדיבור, לבדוק ולשאול, לשכנע אנשים לומר את אשר על ליבם וליצור אווירה שבה אנשים ירגישו בנוח להביע את דעתם. מומלץ גם לערוך הצבעות לגבי החלטות חשובות.

 

שפת גוף איננה הדבר היחיד שאובד בתרגום, לעיתים גם  השפה שאנחנו שומעים לא ברורה לכולם. עקרון חשוב נוסף לישיבות וירטואליות הוא שימוש בשפה ברורה.  הדברים עלולים ללכת לאיבוד בשפה מקצועית, בהבדלי תרבות ובביטויי סלנג, אותם הרבה יותר קשה להבין כשלא רואים את הדובר. חשוב לאפשר לכל משתתף לבקש הבהרה במידה והדברים שנאמרו אינם ברורים לו. 

 

אחד הנושאים המאתגרים ביותר בקיום ישיבות וירטואליות הוא להיות צוות.  היתרון הגדול ב עבודת צוות הוא שנוצרת רוח צוות ואנשים מעודדים ותומכים זה בזה. הרבה יותר קשה ליצור תחושת צוות כאשר לא ניתן לראות את חבריו וכשאין אפשרות לבלות יחד ולהכיר אותם.  כדאי להקדיש זמן מה בתחילת הישיבה לשיחת חולין, כך שחברי הצוות יכירו זה את זה כאנשים ולא רק כקולות. מומלץ גם לציין באופן מיוחד הישגים והצלחות. כל הכרה כזו מחזקת את תחושת העבודה בצוות וההצלחה המשותפת.

 

שיחות ועידה הן נוחות מאוד, אך במהלכן עלולים לפספס דברים שעולים בישיבה פנים אל פנים.  יישומם של הכללים המוצגים לעיל מבטיח ייעול ושיפור של כל "ישיבה בלתי נראית" ומונע קצרים בתקשורת, אי הבנות והחמצת הזדמנויות.

 

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון. 09-9585907 multyeda@inter.net.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים שיפור שירות | עבודת צוות | שפת גוף | מנהיגות | תרבות ארגונית שפת גוף תרבות ארגונית


בר מצווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב