דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפש בריאה בגוף (ותיק איפור) בריא 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2503 פעמים ]

ישנם כמה כללי ברזל שמלווים כל מאפרת ובוגרת קורס איפור. לצד מקצועיות, אדיבות, ויכולת הקשבה, שמירה על תיק איפור שנראה ומריח כמו בית מרקחת מהווים את אחד הכלים החשובים ביותר להצלחה שלך כמאפרת!

חשוב מאוד להשתמש אך ורק במוצרי איפור הנושאים אישור של משרד הבריאות, ושלא עבר תאריך התפוגה שלהם. בארץ, אין עדיין חוק המחייב את יצרני הקוסמטיקה לסמן את תאריך התפוגה,וחוסר סימון זה, מצריך מהצרכנים-זהירות יתר. כשיש במוצרים מסויימים תאריך תפוגה,הוא  משתנה ממוצר למוצר, אך קיימים מספר כללי ברזל:

מסקרה: צריכה להיות מוחלפת כל 3-5 חודשים. בגלל רגישות היתר של איזור העיניים מומלץ להחליף מסקרה בתדירות גבוהה.  גם אם נותר חומר עדיין  במיכל, כעבור 5 חודשים מקסימום – השליכי את המסקרה לפח והצטיידי בחדשה. הריסים שלך יודו לך!

בסיס האיפור (מייק-אפ): רוב המייקאפים נושאים תאריך תפוגה של שנה מיום הייצור אולם אם שכחת את המייקאפ שלך באוטו ביום קיץ חם, סביר להניח שתיאלצי להחליפו. מייקאפים אינם חובבי חום והם נוטים "להתפרק" בחשיפה ממושכת לתנאי מזג האויר. אם הבחנת בהיפרדות של חומרים במיכל המייקאפ שלך (שכבה מיימית או שמנונית שמופיעה מעל שכבת הצבע במיכל), הגיע הזמן לרכוש מייקאפ חדש. לפי שיטת ירין שחף בביה"ס לאיפור נוהגים להיפטר מכל מייקאפ ששינה את צבעו, ריחו או מרקמו גם אם עוד לא עבר תאריך התפוגה.

עפרונות: כל מאפרת מקצועית ויסודית תנקה ותחדד את עפרונות האיפור שלה בין שימוש לשימוש. מעבר לשמירה על עיפרון דק ומדוייק, החידוד מסיר את שכבת העץ והצבע העליונות מהעיפרון ומגלה שכבת צבע חדשה וסטרילית. במסגרת קורס איפור מקצועי בביה"ס של ירין שחף מלמדים לנקות את קצה העיפרון באלכוהול לחיטוי לפני כל שימוש. בהקפדה על כללים אלה, עפרונות איפור יכולים להחזיק מעמד גם שנים עקב היותם מוצקים – ולא נוזליים.

ספוגיות ומכחולי איפור מקצועי: רוב הספוגיות של חברות איפור מקצועי מגיעות באריזה הגיינית וסטרילית כך שאם הספוגית שמורה באריזתה המקורית – אין לגביה כללים מיוחדים. ספוג הינו חומר סופג ומכאן שמו. מעבר לספיגה של מייקאפ בזמן השימוש, נספגים בו גם חומרים אחרים (כגון שומנים המגיעים מהעור ולכלוך שנמצא על הידיים) מה שהופך את ספוגית האיפור שלך למצע גידול מעולה לבקטריות. נוהגת להשתמש בספוגית המייקאפ שלך שוב ושוב מבלי לנקות אותה? לא טוב! כאמור, אחד הכלים הראשונים והחשובים הנלמדים בקורס איפור מקצועי הוא שמירה על הגיינה. כשמדובר בספוגיות – מאפרת מקצועית תחליף ואו תחטא את הספוגיות שלה אחרי כל שימוש! את הספוגיות שוטפים במים פושרים וסבון כלים (כן כן!). בסבון הכלים מצויים חומרי ניקוי המפרקים את השומנים הנמצאים בתכשירי איפור שונים ומחטאים את הספוגית מבלי לפגום בה. חשוב מאוד לשטוף שאריות סבון מהספוגית לפני השימוש הבא וחשוב עוד יותר לא להתעצל - ספוגית שהיתה נקייה לפני השימוש אמורה לחזור להיות נקייה ונטולת כתמים, לפני שעושים בה שימוש חוזר. בשימוש עצמי בספוגיות איפור ניתן לשטוף את הספוגית  בכל 3-4 שימושים. את הספוגית הרטובה השאירי לייבוש מחוץ לתיק האיפור כדי להימנע מהיווצרות של בקטריות. את מכחולי האיפור כדאי לשטוף מפעם לפעם, בעזרת שמפו לשיער. השמפו מנקה היטב את הלכלוך, אך אינו מזיק לשיער המכחול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב