דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנסת חיה הביתה למה זה לא מצליח 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 2405 פעמים ]

 

להשיג את המירב מהכנסת חיה הביתה

פעמים רבות שמעתי " הילד לא מטפל בחיה כך אותה " הם [הילדים] שיחקו עם החיה שבועים והיום אני צריכה רק לנקות להוציא לטיול להאכיל וכו" ......

 

צריך לדעת, להבין ולהפמין כי להכניס חיה הביתה אומר להכניס יצור חי נוסף שצריך טיפול כמו עוד נפש במשפחה. ילדים, בדרך כלל, לא יכולים לעשות זאת לבד ונדרשת התערבות ושיתוף פעולה מההורים כחלק הטיפול היומי והשוטף בחיה.

החיה בעצם נוכחותה בבית, אמורה להוות "כלי נוסף להעשרת עולם הילד/ה ולא כאמצעי להשגת "שקט תעשיתי" מתמיד מהילד/ה .המישחק עם החיה והטיפול בה תורם המון ומפתח את הביטחון הרגשי של הילד/ה ושם את

הילד/ה ברמה של מטפל הדמות הבוגרת, אחראי, דואג.

גידול החיה בבית תומך בילד/ה ונותן לו/ה הרגשת ביטחון סביבתי בשיחה עם חברים בכיתה או בגן. יוצר סיבה למפגשים חברתיים בבית, וכל זאת תורם לדימוי עצמי גבוה. ומכאן הדרך להתפתחות אישית מהירה מאוד.

 

לא תמיד מצליח להכניס בעל חיים הביתה וללב. הגורמים לכשלון הם ציפיות ההורים כי הילדים ישאו בנטל, הילדים אינם מתמידים, וכשהחיה "כבר לא צעצוע חדש, וכבר לא אטרקציה", היא נעזבת לנפשה והופכת לנטל על ההורים.

יש לבחור בחיה המתאימה לבית למשפחה ולציפיות ממנה. החיות נחלקות למספר קטגוריות{חללוקה ראשוונית שמסבירה את ההתאמה וכיוון הבחירה בחית המחמד}

חיה קרה =חיה שלא יוצרת קשר עם סביבתה בעצמה. כגון שרקן צב וכל הזוחלים למינהם.

חיה חמה = חיה שמחזירה אהבה ומנסה ליצור קשר כגון כלב, חתול, או ארנב [אמנם ברמה נמוכה וראשונית].

חיה אנטלגנטית = חיה מאוד חכמה שמעודדת "ניסויים" כגון חולדה, גרביל, או יונה.

חיה עם תקשורת קשה [חיה שלוקח זמן ליצור קשר איתה ולרוב הקשר מאוד עמוק ולפרקי זמן קצרים} = כגון תוכי, סוס, צינצילה, סנאי מעופףוכד'..

 

כדי לבחור בחית המחמד המתאימה לנו בביתנו, עלינו להיות כנים עם עצמנו, לשתף את הילדים בשיחה, ולשאול אותם לרצונם, ולהבין את המניע לרצות בחית מחמד.

אם הילד/ה שלי מאוד סגור/ה ואין לו/ה כמעט חברים, כדאי לקחת חיה קרה כגון שרקן או אחר מהרשימה, כדי ליצור מכנה משותף בין החיה והילד/ה.

אם הילד/ה שלי מאוד חכם/ה אבל אוהב להיות לבד נעדיף לקחת לו/ה חיה אינטלגנתיתת כמו חולדה או תוכי.החולדה או אחר מהקבוצה הנ"ל יענו לו/ה על הצורך בגירוי אינטקטואלי.

אם הילד/ה שלי פאסבי/ת ולא מנצל את הפוטנציאל החשיבתי שלו/ה נכניס הביתה תוכי. התוכי יענה על הצורך בהכנסת חיים [לנשמה], אך מכיון שהתוכי מעדיף משחקים לפרקי זמן קצרים ואין לו הרבה סבלנות למשחק רציף וארוך זמן, אלא מעדיף משחקים לפירקי זמן קצרים, כך יתעורר הילד/ה .

אם הילד/ה שלי אוהב מותגים וקצת להשויץ .נקח הביתה חית מחמד היוצרת רושם וגם משמשת ככלי חיבור. חית המחמד המתאימה תהיה הסנאי המעופף, נחש, צינצילה [צריך לפני זה ליראות מה אופי הילד חם קר מתקשר עם הסביבה בצורה הראויה לנו].

אם הילד/ה שלי מאוד פעיל/ה חברתית אוהב/ת לעזור ויש לו/ה חברים רבים, נכון לנו לבחור בחיה חמה כמו כלב או חתול. במידה ויש לילד/ה הרבה זמן פנוי נעדיף לבחור בכלב. במידה ואין הרבה זמן פנוי נעדיף לקחת חתול . במידה והילד/ה לוקה בחוסר ביטחון עצמי נעדיף לבחור בכלב. וההורים והילד/ה ביחד נוציא את הכלב לטיול [זה תורם המון לביטחון העצמי, לתחושת השיתוף ולקשר הורה-ילד/ה].

 

ניתן לקבל יעוץ נוסף ואישי בהבנה ובהתאמת חיית המחמד המעדפת בפניה למייל.www.zoochavaya.area.co.il.

ותמיד חשוב לזכור כי לבד מלגדל חית מחמד כזו או אחרת, ומאחר והתפתחות אישית היא חלק מתהליך גידול חית מחמד בבית, יש צורך להתאים את החיה ולהתחיל, וכדאי ורצוי לבחור בחיה המתאימה ולא כברירת מחדל בכלב או חתול. וכי לחית המחמד אורך חיים קצר יחסית.

ניתן להתחיל עם חיה קרה ולהמשיך עם חיה יותר חמה, ולא "לקפוץ" ישר לחיה החמה והלא מתאימה שדורשת המון אנרגיה ריגשית נוסף לטיפול השוטף.

 

בברכה

ארז בר

מורה ומטפל כ20 שנים בעזרת בעלי חיים

בילדים, מבוגרים, קשישים ואוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים.

עיסוק שהוא גם תחביב.

ואפרופו, הסנדלר שהולך יחף, את הילדים שלי זה משעמם, והם לא ממש מתענינים בבעלי חיים, אולי שכיון שהם מוקפים בהם.

 

wwwwww.zoochavaya.area.co.il

 

ארז בר מייסד החברה ומדריך ראשי גדל והתחנך בקיבוץ החותרים, שם היה שותף בהקמת פינת החי הלימודית- טיפולית הפועלת עד היום. . לאחר שרות צבאי עבד בגן החיות בפתח-תקווה, ובמקביל החל ללמד בבי"ס "ארזים" לחינוך מיוחד (לילדים עם בעיות התנהגות קשות), במהלך 4 שנות עבודתו כמורה ומטפל הגיע לתוצאות מרשימות בתהליכי עיצוב התנהגות ובהורדת רמת האלימות בביה"ס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב