דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חום אצל תינוקות 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 6108 פעמים ]

חום אצל תינוקות

 הסיוט של ההורים - ובעיקר של הורים לתינוקות - הוא מחלות ילדים בכלל וחום בפרט. זה מבהיל עד כדי פאניקה ורבים רצים לחדר המיון עם כל גילוי של חום אצל תינוקות .האם מדובר בהיסטריה מיותרת? כנראה לא. גם אם לא כל מקרה של גזים אצל תינוקות צריך להקפיץ אתכם, מצבים של חום תינוקות הם משהו אחר לגמרי.

 ייתכן שלפעמים הורים אכן דואגים ללא סיבה טובה, אבל לא תמיד. חשוב מאוד להיות ערים לכל גילוי של חום אצל תינוקות, שכן הוא עלול להעיד על מצב מסוכן הרבה יותר, ומן הסתם במקרים כאלו עדיף לכולנו לא לקחת סיכונים.

 למה חום אצל תינוקות הוא תופעה מסוכנת?

 חום אצל תינוקות הוא לפעמים סימפטום של מחלה חמורה מאוד. במידה שמתגלה חום מעל 37.8 מעלות בתינוק בן שישה שבועות או פחות, עליו להיבדק באופן מיידי. בפעמים רבות זה יסתיים אפילו בחדר המיון.

 לא כדאי להיות שאננים – בחלק לא קטן מהמקרים התינוקות יאושפזו בשל בעיה כזו. הסיבה לכך היא שבשבועות הראשונים לחיי התינוק הוא חשוף יותר לזיהומים שעלולים לסכן את חייו, וחום הוא הדרך של הגוף להגיד להצביע עליהם.

 מה נחשב לחום?

 בתינוקות גדולים משישה שבועות, חום מעל 38 מעלות ייחשב ל"חום". עם זאת, לרוב חום כזה איננו מסוכן, אלא מעיד על טיפול עצמי של הגוף במחלה או בווירוסים. כאשר החום מגיע ל-40 מעלות ויותר, הוא עלול להעיד על מחלה חיידקית הדורשת טיפול רציני. במקרה כזה יש לגשת מיד לרופא הילדים או לחדר המיון ולעיתים לקבל אנטיביוטיקה לטיפול במחלה.

 מה עוד גורם לחום תינוקות?

 ·         חום אצל תינוקות שכיח מאוד לאחר חיסונים. בדרך כלל מדובר בחום לא גבוה, אך אם לאחר חיסון החום מתקרב ל-40 מעלות, יש לפנות מיד לרופא

·         בתקופה של בקיעת שיניים עולה גם כן השכיחות של חום תינוקות. אם מדובר בחום גבוה, יש לשלול גורמים נוספים לעליית החום

·         וירוסים המועברים בין בני אדם, בעיקר בחורף, עלולים לגרום לחום. הווירוסים מועברים ביתר שאת במקומות צפופים ולכן נצפה יותר חום אצל תינוקות שהולכים לגן או שנמצאים באזור צפוף. הידבקות במחלות מילדים אחרים היא תקינה ואף רצויה, שכן היא מחשלת את המערכת החיסונית לשאר חייו של התינוק

 איך מודדים חום אצל תינוקות?

 בשל הסכנות הנלוות, חשוב למדוד חום אצל תינוקות באופן מדויק. לכן, צריך להשתמש במדחום תקין ובטכניקת מדידה נכונה. המדחום הכי מדויק הוא מדחום הכספית, אך מאחר שהכספית רעילה, רבים בוחרים במקום זאת במדחום דיגיטלי.

 מדחום כזה יהיה מספיק מדויק, אך אין להשתמש במדחומים דיגיטליים למדידת חום דרך האוזן, שכן שם הם אינם אפקטיביים מספיק. טכניקת המדידה המדויקת ביותר היא מדידת חום רקטלית, לפני הארוחה.

 איך מורידים חום?

 אם התינוק סובל מחום, ישנן כמה דרכים להוריד אותו: שימוש בתרופות המכילות פראצטמול כגון אקמול או נובימול, יעילות מאוד בהורדת חום אצל תינוקות קטנים. יש לעיין בעלון לצרכן ולא לעבור את המינון המומלץ.

 דרך טבעית להורדת חום היא אמבטיית מים פושרים, שלעיתים קרובות תהיה יעילה להורדת חום אצל תינוקות. אם תצליחו להוריד כך את החום, תוכלו להימנע ממתן תרופות. בכל מקרה, אם מופיע חום גבוה או חום שאינו יורד, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.

מאמר פורסם ע"י חברת כצט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב