דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הוראה וחינוך במכללות 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2226 פעמים ]

לימודי חינוך/הוראה הינם תחום לימודים מבוקש מאוד בימינו. על אף השכר הנמוך ותדמית המורים הנשחקת, רבים בוחרים ללמוד את המקצוע הן במסגרת תואר ראשון בחינוך/הוראה והן במסגרת לימודי תעודה וקורסי הוראה. למעשה, עולם החינוך וההוראה מאפשר לבוגרי המסלולים השונים להשתלב במערכת החינוך. במידה וחפצתם לעסוק בחינוך/הוראה כדאי שתדעו, כי לימודי הוראה לתואר ראשון דורשים השקעה רבה והתמדה, והם נפרסים על פני כ- 3 שנות לימוד. כמו כן, חשוב לשים לב, כי הבוחרים ללמוד במסלול תואר ראשון בחינוך/הוראה ומעוניינים בתעודת הוראה נדרשים לעבור התמחות (סטאז'), ומכללות רבות מציעות לבוגרים לשלב את תקופת ההתמחות כבר במהלך הלימודים, ובכך לחסוך זמן ולזרז את תהליך ההשתלבות בשוק העבודה בכלל, ובמערכת החינוך בפרט.

לימודי חינוך/הוראה מתקיימים במגוון מכללות לחינוך והוראה ברחבי הארץ, ביניהן: המכללה האקדמית עמק יזרעאל,  מכללת אוהלו בקצרין, המכללה האקדמית בית ברל, מכללת לוינסקי לחינוךף המכללה האקדמילת בוינגייט, מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית לחינוך אחוה, המרכז ללימודים אקדמיים, המכללה האקדמית תל-חי, מכללת רמת גן, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, אורנים ? מכללה אקדמית לחינוך ועוד. כמו כן, מתקיימים הלימודים באוניברסיטאות השונות בארץ, כדוגמת: אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה הפתוחה.

בין מסלולי הלימוד וההתמחויות המוצעים כיום למעוניינים בלימודי חינוך/הוראה ניתן למצוא את המסלולים הבאים: לימודים לתואר ראשון בחינוך והוראה, חינוך גופני, הכשרת מורים וגננות, חינוך מיוחד, תואר ראשון שאינו בחינוך עם תעודת הוראה, הסבת אקדמאים לתעודת הוראה, תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה, חינוך לגיל הרך, חינוך לבתי ספר יסודיים, הכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים, הכשרת מורים למתמטיקה, הכשרת מורים לטבע, הכשרת מורים לביולוגיה, הכשרת מורים לערבית, הכשרת מורים לאנגלית ועוד. 

כאמור, על מנת לעסוק בהוראה בישראל, עליכם לשאת בתעודת הוראה וכן לעבור התמחות בהוראה. קיימים מסלולי לימוד שונים במכללות לחינוך ולהוראה, המעניקים תעודות הוראה במגוון תחומים, כאשר כל סטודנט רשאי לבחור את מסלול הלימודים (הגיל הרך, חינוך יסודי, חינוך מיוחד וכיוצא בזה) וכן את תחום ההתמחות, בהתאם להעדפתו, המהווה את תחום הידע בו יעסוק ואשר אותו, לרוב, ילמד כמורה מקצועי.

על מנת לקבל תעודת הוראה במוסדות הלימוד לחינוך/להוראה קיימות 3 אפשרויות עיקריות: האחת, לימודים לתואר ראשון בחינוך, המשלב גם תעודת הוראה, השנייה, לימודים לתואר ראשון (שאיננו חינוך) ולתעודת הוראה, והשלישית ? הסבת אקדמאים, שפירושה, בעלי תואר ראשון כלשהו, שסיימו את הכשרתם ושואפים לקבל תעודת הוראה.

כדאי לדעת, כי בפני הבוגרים ניצבות מספר אפשרויות להמשך עתידם המקצועי: השתלבות במעגל העבודה במסגרות החינוך השונות, המשך לימודים לקראת תואר שני בייעוץ חינוכי או תואר שני בחינוך או המשך לימודים במסגרת קורסים ולימודי תעודה והעשרה, כדוגמת: קורס הוראה מתקנת לילדים ובוגרים עם לקויות למידה, המכשיר את התלמידים בהוראת כתיבה וקריאה לילדים עם לקויות שונות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב