דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת שיער 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 2067 פעמים ]

הסרת שיער הינו הליך אשר במסגרתו מוסר או מדולל שיער מעל ואו מתחת לפני העור. כיום, השיטה הנפוצה ביותר ל הסרת שיער הינה גילוח באמצעות סכין או תער. כמו כן, קיימות שיטות נוספות כגון הסרת שיער בלייזר, הסרת שיער בשעווה וכדומה. השיטות להסרת שיער מתחלקות לשני סוגים – הסרת שיער על עורית והסרת שיער תת עורית. הסרת שיער על עורית הינה הסרת שיער היעילה למשך מספר ימים או שעות וניתן לבצעה באופן עצמאי. לעומתה, שיטת הסרת השיער התת-עורית יעילה לתקופת זמן ארוכה של עד מספר שבועות ודורשת פעמים רבות ניסיון, הדרכה, או מספר טיפולים על ידי איש מקצוע. 

חוזקו ועוצמתו של השיער הינם נתונים המשתנים בין אדם לאדם. כתוצאה מכך, יעילות השיטות להסרת שיער בקרב אנשים שונים איננה אחידה. כמו כן, ישנם אנשים הרגישים לחומרים מסוימים המשמשים לצורך הסרת שיער. על כן, בבואכם לבחור את שיטת הסרת השיער המתאימה לכם, יש להתייחס גם לנתונים גופניים, וליתרונות והחסרונות של כל שיטה ושיטה. במסגרת שיטות הסרת שיער על עורית, ניתן למנות גילוח באמצעות מכונה חשמלית או תער. היתרונות של שיטה זו הינם כי מדובר בשיטה קלה, זולה ומהירה לתפעול. עם זאת, ברוב המקרים מדובר בהסרת שיער זמנית בלבד אשר מספיקה למשך ימים או שעות בלבד. בנוסף, שיטה זו מגרה את העור ועלולה לפצוע אותו.

שיטה נוספת להסרת שיער על-עורית הינה באמצעות משחות כימיות המכילות קלציום תיאוגליקולט. מטרתן של משחות אלו הינה לפרק את הקשרים המחזיקים יחד את חלבוני השיער. יתרונותיה של הסרת שיער באמצעות משחות כימיות זהים ליתרונות הגילוח (מהיר, זול וקל לתפעול). עם זאת, שיטה זו עלולה לגרום לריח לא נעים, צמיחה מהירה של השיער ואף אלרגיה.

שיטות הסרת השיער התת עוריות כוללות הסרת שיער באמצעות שעווה, תרכובות סוכר, מריטה, או מסיר שיער חשמלי.

הסרת שיער שעווה – הסרת שיער באמצעות שעווה נעשית על ידי מריחת שעווה קרה או חמה על העור. מטרתה של הסרת שיער זו הינה שליפה מהירה של כמויות שיער גדולות. יתרונותיה של השעווה הינם שהיא קלה לתפעול, זולה ומכסה אזורים נרחבים. עם זאת, הסרת שיער באמצעות שעווה גורמת לא אחת לגירוי בעור ולכאבים. בנוסף, לא ניתן למרוט באמצעות שעווה שיערות הקצרות מ-50 מ"מ.

תרכובות סוכר – הסרת שיער באמצעות תרכובות שיער פועלת באותו האופן שפועלת השעווה. פעילות תרכובת הסוכר זהה לפעילות השעווה אך הסרת שיער באמצעות שיטה זו דורשת ניסיון בהרכבת הדבק. כמו כן, בדומה לשעווה, לא ניתן למרות שיערות באמצעות תרכובת סוכר כאשר השיער קצר מחצי סנטימטר.

מריטה – דרך נוספת להסרת שיער הינה באמצעות שימוש בפינצטה. יתרונותיה של הפינצטה הינם שהיא מדויקת ושולפת את השיער מן השורש. עם זאת, פינצטה אינה מאפשרת טיפול באזורים נרחבים.

הסרת שיער במסיר שיער חשמלי – מכשירים חשמליים להסרת שיער נועדו ליצור אפקט של מספר פינצטות באמצעות ראש מנוע מסתובב. היתרון בשימוש במכשיר חשמלי מסוג זה הינו כי מדובר בהסרה מהירה ויעילה של שיער באזורים נרחבים. כמו כן, עסקינן בשיטת הסרת שיער תת עורית הגורמת לצמיחה איטית של השיער בחזרה. החסרונות הבולטים של הסרת שיער באמצעות מכשיר חשמלי הינם עלות המכשיר וכאבים בעור המטופל.

קרא עוד על הסרת שיער




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב