דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון רשלני 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 1594 פעמים ]

הטיפול המיטבי בחולה מתבסס על אבחון נכון ומדויק. הרופא צריך להפנות  את המטופל לבדיקות מעבדה , דם ושתן  למכונים שונים ולרופאים מומחים, בהתאם לבעיה או המחלה ממנה סובל המטופל. אבחון רשלני עלול לגרום לנזקים חמורים בחולה  והוא כולל מחלות ממאירות שהתפשטו, נכות ואפילו מוות.

 

איך יכול המטופל לדעת אם האבחון היה רשלני?

המטופל זכאי לבקש מהמוסד הרפואי בו טופל צילום של התיק הרפואי שלו ובו כל התוצאות של הבדיקות שעבר ופרטי האבחון. את התיק הזה יש להעביר לרופא מומחה שיבדוק אם האבחנה הייתה אכן רשלנית.

 

כיצד מתבצעת של רשלנות רפואית באבחון?

התובע  צריך לפנות אל פרקליט  המתמחה בתחום בהקדם האפשרי.  עורך הדין ינסה להוכיח את קיומו של קשר סיבתי בין האבחון הרשלני לנזקים שנגרמו לחולה. התביעה מוגשת כנגד הממסד הרפואי בו טופל החולה כמו קופת חולים או בית חולים.

 

כיצד בודקים את הסוגיה בבית המשפט?

בבית המשפט יבדקו אם הרופא התנהל בצורה סבירה והאם היה מקום להתנהל אחרת בהתחשב במחושיו של המטופל. בבית המשפט דנים בסוגיות כמו: האם הרופא עשה מעל ומעבר עבור המטופל, עבר ביסודיות על תוצאות הבדיקות, נתן לחולה הפנייה לרופאים מומחים לבדיקה מקצועית ומעמיקה. במקרה של מחלה,  בבית המשפט יבדקו האם היו לה תסמינים מוקדמים אותם הרופא היה אמור לאבחן. הרופא חייב לבדוק לעומק את החשדות במקום להסתפק באבחון שטחי. בבית המשפט דנים גם בכך שבמקרה בו המחלה הייתה נחשפת בהתחלה,   האם ניתן היה לעכב את התפשטותה או אפילו להכניעה לחלוטין. אם בית המשפט יקבע כי ההתנהלות של הרופא אינה סבירה, הרופא יואשם ברשלנות רפואית וכך גם המוסד הרפואי בו הוא עובד.

 

 

 

אבחון רפואי מאוחר או שגוי

כאשר הרופא מאבחן בצורה לא נכונה,  המטופל עלול לקבל תרופות וטיפולים שיגרמו להתדרדרות במצבו הבריאותי. הטיפול השגוי בעקבות האבחון המוטעה עלול להוביל את החולה לנכות ואף למוות. כאשר הרופא המטפל לא מאתר במועד מחלה או גידול למרות שקיימים תסמינים מחשידים   ותלונות של החולה, זוהי רשלנות חמורה. במקרים של גידולים ומחלות ממאירות, אפשר לעיתים לעכבן או לרפאם כליל, אם הן מאובחנות בזמן. אם הרופא חושד    כי מדובר על גידול או מחלה, הוא חייב להפנות את המטופל לסדרת הבדיקות המתאימות על מנת לבדוק אם החשד אכן מוצדק.

 

פיצויים במקרים של רשלנות באבחון

הנזקים שנגרמים לתובע הם בריאותיים, נפשיים וכספיים. בשל עוצמת הנזקים,  מסיבה זו, פיצויים בתביעות על  רשלנות רפואית באבחון הם ניכרים.  

 

באילו מקרים מתקיימים אבחונים רשלנים?

ישנם מקרי אי אבחון של מחלות בתחום האונקולוגיה. כאשר מדובר על מחלת הסרטן, הרשלנות יכולה להתבטא באי הפניה לבדיקות שגורמת להחמרה במצב החולה. יש מקרים של  אבחון לקוי של סוג הסרטן ועוד. אבחון מאוחר של סרטן הוא חמור כי שבסוגי סרטן אותם ניתן לרפא, העיתוי של האבחון הוא קריטי.

בתחום האורטופדי, אבחון לקוי יכול לגרום לנזקים נוירולוגים חמורים. גם הפניות מיותרות לניתוחים בלי להציג את החלופות עלולות לגרום נזק רב למטופל.

בתחום הקרדיולוגי, אבחון לקוי מבלי לברר את ההיסטוריה הרפואית של החולה, יכול להוביל להחמרה במצב המטופל ולהוביללבעיות  כמו אי ספיקת לב או התקפי לב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב