דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעוני נוכחות - מחשבים את השכר 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2308 פעמים ]

                          שעון נוכחות וחישוב שכר

 

כל תוכנת הנהלת חשבונות, בין אם הפרימיטיבית ביותר ובין אם המתקדמת ביותר, מתבססת על שעון נוכחות. אין ספק שהדרך היעילה ביותר לעקוב אחרי נוכחותם של העובדים במשרד היא באמצעות חישוב שעון נוכחות. בצורה זו כל אחד דואג באופן אישי לאשר את הגעתו לעבודה ואת עזיבתו מבלי שהמנהלים יהיו מעורבים בעניין ויתנו לעובדים תחושה של מחנק.

 

חשיבות שעוני הנוכחות

 

חשוב ביותר להתקין את שעוני הנוכחות במקום הנכון, כלומר בכניסה וביציאה, שבמרבית המקומות מדובר באותו המקום. בצורה זו העובדים לא ישכחו להעביר כרטיס. שעון נוכחות צריך להיות גם נוח להפעלה ולשימוש משום שהוא צפוי להיות בשימוש אינטנסיבי של הרבה אנשים.

מיותר לציין ששעון הנוכחות צריך להיות תקין כל הזמן, תקלות חוזרות ונשנות יובילו לטעויות בחישוב השעות הכללי של החודש שיביאו לפגיעה ישירה בחישוב שכר החודשי. יש להימנע ככל הניתן ממתן האפשרות לרישום שעות באופן ידני משום שבצורה זו העובדים יוכלו "לחתוך" כמה שעות מפה ומשם. עדיף להשקיע בשעון נוכחות איכותי שלא יתקלקל מאשר לספוג את ההפסדים הנגרמים מרישום שעות באופן ידני.

חשיבותו של שעון הנוכחות באה לידי ביטוי בחישוב השכר. כזכור, מרבית השכירים בשוק מקבלים את משכורתם בהתאם לשעות העבודה שלהם. עובדה זו נותנת לעובדים תמריץ לעבוד יותר שעות. מסיבה זו גם חשוב מאוד ששעון הנוכחות יעבוד בצורה תקינה. אנשים לא אוהבים ש"גוזלים" להם זמן שהיו יכולים לבלות עם המשפחה שלהם, גם אם מדובר על 5 דקות בלבד. טעויות של שעון הנוכחות לטובת העובד יובילו לתשלום בעבור שעות שהעובד לא עבד וטעות של שעון הנוכחות לטובת המעביד תגרום לתחושה קשה של העובד. חשוב להימנע משתי האפשרויות הללו.

 

חשיבות חישוב השכר

 

בכל חברה יש את שיטות החישוב שלה בהקשר של שעות עבודה של העובדים. כך למשל, ישנם מקומות עבודה אשר מחשבים את שעות הנוכחות בצורה הבאה: אם העובד נכנס לעבודה 5 דקות לפני 8 בבוקר, הוא יקבל שכר רק החל מ- 8, אך אם נכנס ברבע ל- 8, יקבל שכר מ- 7:30. חשוב ששעוני נוכחות יהיו מותאמים לחישוב השעות, והתאמה זו תאפשר לחשב נכון יותר את משכורתו של העובד.

יש לזכור שדיני עבודה בישראל נוקשים מאוד, והחוק אינו סולח למעבידים המנסים לשחק עם שעון נוכחות כדי לשלם לעובדים פחות. חשוב ביותר שאף אחד לא "יישחק" עם שעון הנוכחות. יתרה מזאת, יש לבצע בדיקות תקופתיות למערכת על מנת לוודא שאין תקלות לטובת שום צד. במידה ותגיע תביעה לבין משפט לענייני עבודה יהיה קשה מאוד להוכיח מדוע לא ננקטו צעדים בזמן על מנת לתקן את שעון הנוכחות.

לאור כל האמור בהקשר לחשיבותו של שעון הנוכחות, יש לפנות לחברה גדולה ומוכרת שתספק לכם את המכשיר הזה ותדאג גם לתחזק אותו לאורך השנים. שעון נוכחות תקין יאפשר לכם להיות הוגנים עם העובדים ועם עצמכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב