דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמבטיה למוגבלי תנועה 

מאת    [ 25/10/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2784 פעמים ]

בחירת אמבטיה עבור ביתכם יכולה להיות קצת מסובכת במידה ויש לכם אנשים מבוגרים אשר מתגוררים איתכם בבית או כאלו אשר מוגבלים בתנועתם. אנשים מבוגרים ואנשים מוגבלים בתנועה יתקשו להיכנס ולצאת מאמבטיות רגילות. אך עם זאת, כיום ישנן אמבטיות רבות אשר מותאמות לצרכים של אנשים שכאלו. בנוסף, ניתן להוסיף אביזרי אמבטיה שונים אשר יסייעו לבטיחות של אותם מבוגרים ומוגבלים בתנועה אשר מעוניינים בחוויית רחצה עצמאית ללא עזרה של הזולת.

אביזרים לאמבטיה

כמובן, ישנם אנשים אשר מוגבלים בתקציב אשר אינו מאפשר להם לרכוש אמבטיה חדשה ומותאמת לצרכים של מוגבל התנועה – אך עם זאת לא הכל אבוד וישנם דרכים על מנת להפוך את האמבטיה הקיימת שלכם לבטיחותית יותר. כך לדוגמא ניתן להוסיף כיסאות אמבטיה מיוחדים על מנת שיוכלו להתרחץ בישיבה, ידיות אחיזה על מנת שיוכלו להחזיק בהן תוך כדי הכניסה והיציאה מהאמבטיה. ישנם אביזרי אמבטיה רבים הזמינים בשוק למוגבלים בתנועה – רכשו את אלו אשר יהפכו את חווית הרחצה שלהם לפחות מאבק ויותר להנאה. בנוסף, וילונות אמבטיה מומלצים מאוד זאת מכיוון שהם מונעים ממים לנזול לרצפה אשר בסופו של דבר מהווה סכנת החלקה גדולה לאלו אשר מוגבלים בתנועה.

מה צריך לשקול כאשר רוכשים אמבטיה?

שימושיות האמבטיה – חשוב להבין כי האמבטיה אינה מיועדת לרחצה בלבד ולפעמים כדאי לחשוב על אמבטיה עם מערכת זרמים מיוחדת להגברת ההנאה. אך עם זאת, כאשר מדובר באנשים קשישים ומוגבלים בתנועה כדאי ללכת על האמבטיות הפשוטות יותר וזאת מכיוון שאת רוב התכונות המורכבות הם לא יוכלו להפעיל בעצמם וייאלצו לבקש את העזרה של הזולת.

מה צריך להיות גודל אמבטיה?

אמבטיה צריכה להיות גדולה מספיק על מנת שהמשתמש בה יוכל להיכנס ולצאת ממנה בחופשיות. אמבטיה צרה אמנם אולי תחסוך לכם מים אך הדבר יקשה מאוד על אדם אשר מאותגר פיזית להתקלח באמבטיה מסוג שכזה. בנוסף לכך שדפנות האמבטיה מהוות סכנת פציעה תמידית גם לאנשים בריאים אך במיוחד לאנשים מוגבלים בתנועה ובכך מגבירים את הסיכוי שלהם להיפצע. אמבטיות המיועדות במיוחד למוגבלים בתנועה מאובזרות בכלים אשר מקלים על מוגבל התנועה להיכנס ולצאת מהם בחופשיות.

הבנתי, אבל איזה עיצוב אמבטיה כדאי לבחור?

אמבטיות עמוקות אשר מותאמות במיוחד למוגבלים בתנועה עם משטחים נגד החלקה הם האופציה הטובה ביותר לבני הבית מוגבלי התנועה שלכם. חשוב לבחור באמבטיה העשוי מחומר חזק אשר יוכל להחזיק משקל רב אך עם זאת גם לבחור אמבטיה אשר תתרום גם לעיצוב הכללי – עיצוב פנים של הבית, לכן הבחירה הטובה ביותר הן אמבטיות אקריליות או אמבטיות העשויות מפיברגלס – אמבטיה שכזו היא חזקה, עמידה ובטיחותית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב