דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בישראל: מה שבטוח - ביטוח 

מאת    [ 25/10/2010 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2692 פעמים ]

כל מי שנקלע לתאונה למד על בשרו את חשיבותה של פוליסת ביטוח רכב מקיפה, שכן מי שעשה ביטוח צד ג' בלבד מסתכן במקרה של תאונת טוטאל לוס או גניבה באובדן מוחלט של רכבו ללא כל פיצוי כספי.

כאשר נבטח את המכונית הפרטית שלנו, תינתן לנו האפשרות לרכוש רק ביטוח חובה, המכסה פגיעות בנפש בלבד ואינו מפצה כלל על פגיעה ברכב עצמו. כמו כן, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח צד ג', המכסה מקרים שבהם פגענו במכונית או ברכוש של אדם אחר, ואז חברת הביטוח תפצה אותו בגין הנזק שנגרם לו. ביטוח מקיף יכסה נזקים בגין תאונה או גניבה של המכונית שלנו או של צד ג'.

כשמדובר ברכב שכור, רוב האנשים לא כל כך נוטים להתייחס לנושא הביטוח, ואפילו ממעיטים בחשיבותו ובהשפעתו, ואולם חברות השכרת רכב בישראל לא מאפשרות לשכור רכב ללא רכישת פוליסת ביטוח מקיף, ולא תמסור את מפתחות הרכב לשוכר אם טרם שולמה הפרמיה בעבור הביטוח המקיף. ואכן, בעת שכירת מכונית בחברות השכרת רכב בישראל השוכרים מחויבים ברכישת ביטוח מקיף, וכך מכסות חברות השכרת רכב בישראל את עצמן מפני כל נזק שנגרם הן מתאונה והן מגניבת הרכב.

עלות הפוליסה מושפעת ממספר הנהגים שיורשו לנהוג ברכב השכור ומגילם של הנהגים. חברת השכרת רכב בישראל המתירה לנהגים מתחת לגיל 24 לנהוג ברכבים של החברה (לא כל החברות מוכנות לכך), היא תדרוש תוספת גבוהה בגין הביטוח שלהם, גורם נוסף שישפיע על גובה הפרמיה - סעיף ביטול השתתפות עצמית.

כמו בביטוח רכב פרטי, גם ברכב שכור מוטלת על הנהג חובת השתתפות עצמית. השוכר אמור לשלם לאותה חברת השכרת רכב בישראל שבה שכר את המכונית, סכום מסוים הידוע מראש, שיהווה פיצוי לחברת ההשכרה במקרה של נזק למכונית או גניבה. הסכום המירבי שהשוכר ישלם במקרים אלה יהיה סכום ההשתתפות העצמית שנקבע מראש, ואולם, במקרה שעלות הנזק לרכב (על פי קביעת שמאי רכב מוסמך) תהיה נמוכה יותר מעלות ההשתתפות העצמית - השוכר ישלם לחברת הביטוח את עלות הנזק כולו.

חשוב להדגיש: גם בתאונות שאינן באשמת שוכר הרכב, אלא באשמת צד שלישי (שהוא הצד הפוגע) - שוכר הרכב יהיה אחראי בפני חברת השכרת רכב בישראל, וישלם לה את סכום ההשתתפות העצמית. כדי לקבל את כספו בחזרה - יהיה צורך לתבוע את בעל הרכב הפוגע או את חברת הביטוח שלו. ברוב המקרים, חברות השכרת רכב בישראל הן שיגישו את התביעה המשפטית נגד הצד הפוגע, ואם התביעה תצלח, או שיושג הסדר עם חברת הביטוח של הנהג הפוגע, יוחזרו דמי ההשתתפות העצמית לשוכר הרכב.

כדי להקל על שוכרי הרכב, שלא ייאלצו להטריד את עצמם בכל ההשלכות הכספיות הנובעות מתאונת דרכים או מגניבת הרכב - חברות השכרת רכב בישראל  מציעות לשוכרי הרכב לשלם תוספת עבור ביטול תשלום ההשתתפות העצמית. מי שירכוש את התוספת הזו - יהיה מכוסה לגמרי ולא יידרש לפצות את חברת ההשכרה בגין נזק לרכב מתאונה או מגניבה.
ביטול ההשתתפות העצמית כרוכה, כמובן, בתוספת תשלום בפרמיה. זה יעלה לכם לא מעט כסף, אך עשוי לחסוך לכם הרבה יותר, והשקט הנפשי שווה כל אגורה.

ולסיום, כפי שאתם נוהגים לקיים סקר מחירים בקרב חברות הביטוח בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב, כך מומלץ לעשות שופינג בין חברות השכרת רכב בישראל. השוו בין היתר גם את תעריפי ביטוח רכב. תיווכחו לדעת שהמחירים אינם קבועים. בחברות שונות להשכרת רכב בישראל מציעים ביטוחים בעלויות שונות, ומומלץ לנסות ולהוריד מחירים.

אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב