דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחה? שמירה? 

מאת    [ 25/10/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1767 פעמים ]

רבים טועים לחשוב, שרק בגלל המצב הביטחוני הבעייתי בישראל פועלות בה אינספור חברות אבטחה ושמירה. אולם בפועל, שירותי שמירה ואבטחה הם שירותים חיוניים עבור כל חברה, בית עסק, מוסד או אתר. בעידן המודרני בעלי עסקים, חברות ומוסדות בכל רחבי העולם, הבינו שאי אפשר להשאיר את מלאכת השמירה והאבטחה למשטרה או לגופים ציבוריים אחרים. בעידן המודרני, גם תחום הביטחון האישי עבר הפרטה, ומאחריות המדינה הוא הועבר לאחריותן של חברות פרטיות. לכן כמעט כל חברה, מוסד או עסק נעזרים כיום בשירותיה של חברת אבטחה או חברת שמירה.

חברת שמירה – כדי להגן על המקום מפני מסיגי גבול

המטרה הראשונה של כל חברת שמירה היא להבטיח שרק מורשי כניסה יכנסו לשטח המקום. כאשר חברה, ארגון, מוסד או אתר נעזרים בשירותיה של חברת שמירה הם למעשה מבקשים למנוע את כניסתם של גורמים בלתי רצויים לשטח תחומם. גורמים אלו יכולים להיות מחבלים המעוניינים לבצע פעילות טרור, או סתם עובדים של חברות מתחרות שעלולים לגנוב מידע פנימי וסודי.

כשמדובר בשירותי שמירה במקומות פרטיים, כמו מקומות עבודה, השומרים מוודאים שרק עובדי המקום (בעלי תג עובד) או אורחים שקיבלו לכך היתר מפורש יכנסו למקום. כשמדובר במקומות ציבוריים, כמו משרדי ממשלה, בתי חולים, בתי משפט, מקומות בילוי וכו', השומרים רשאים לערוך בדיקה ביטחונית בתיקיהם, ברכביהם ואפילו בגופם של אלו המבקשים להיכנס למקום.

חברת אבטחה – להגנה היקפית ומקסימלית

לא מעט חברות, ארגונים ומוסדות זקוקים להרבה יותר משירותי שמירה. בניגוד לחברת שמירה, המספקת רק שומרים המוצבים בשערי ובכניסות המקום, חברת אבטחה מספקת שירותי אבטחה כוללים ומקיפים לכלל האתר. חברת אבטחה מספקת בין שלל שירותיה גם שירותי שמירה, אולם עיקר תפקידה הוא לתכנן ולהוציא אל הפועל מערך אבטחה שלם, הכולל: שמירה ואבטחה על אתרים ומתקנים רגישים, דאגה לאבטחת מידע, דאגה לאבטחה גם מחוץ לשעות הפעילות במקום, סיורים ופטרולים רגליים וממוכנים, הצבת מצלמות אבטחה, הקמת מוקד או חמ"ל אבטחה וכדומה.

אבטחה ושמירה לעסקים קטנים

בעוד שחברות, מוסדות וארגונים גדולים אינם יכולים להרשות לעצמם לוותר על שירותי שמירה ואבטחה, לא כך הדבר כשמדובר בעסקים קטנים. חנויות רחוב, בתי קפה, מסעדות וכו' אינם זקוקים בדרך כלל לשירותי שמירה ואבטחה. אכן, בתקופת הפיגועים בארץ מסעדות רבות נעזרו בשירותי שמירה כדי להגביר את תחושת הביטחון של הסועדים וכדי לא לפגוע ברווחיהן. אולם כיום רבות ממסעדות אלו החליטו לוותר על שירותי שמירה.

גם עסקים קטנים, אשר אינם זקוקים לשירותי אבטחה ושמירה בסדר גודל גדול, זקוקים לאמצעי אבטחה כלשהם. עסקים אלו נוהגים להציב מצלמת אבטחה במקומות "מועדים לפורענות", כגון: מעל קופות רושמות – כדי ללכוד שודדים או עובדים שמועלים בכספי העסק, בתאי הלבשה – כדי למנוע גניבות של לקוחות, בחדרי ההלבשה ובארוניות שבהן מאוחסנים תיקי העובדים – כדי למנוע גניבות ועוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב