דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתה לא מספיק טוב בשביל להיות לקוח שלי 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1983 פעמים ]

 

לפני מספר ימים נפגשתי עם לקוח שלי – בעל פיצוציה באיזור השרון, הוא סיפר לי שהוא נפגש עם יועץ עסקי שאמר לו שהוא לו מאמין בו – בבעל הפיצוציה – כבעל עסק, ה"יועץ" גם טען במפגיע שגם אם הבחור יצליח  ויעשה מיליונים, הוא ילך ויבזבז אותם ויהרוס לעצמו.כמובן ,  אותו לקוח קם ועזב את הפגישה עם  עוגמת נפש עלבון וכנראה גם לא מעט דעה שלילית על יועצים עסקיים .

 

סיפורים כגון אלו מתרחשים מדי יום מול לא מעט מול יזמים (בעיקר מול יזמיות דרך אגב – חברה שוביניסטית שכמונו)  היועץ העסקי מעביר מסר  מתנשא ולמעשה משדר ליזם: "למה אתה חושב שתצליח להיות בעל עסק או לנהל אותו?".

יעוץ עסקי ,כמו לא מעט מקצועות אחרים  , הוא לא מדע מדויק  . היועץ העסקי הוא , מעבר לניסיון והידע שלו גם  אדם בעל אמונות ותפיסות עולם ,נסיון סובייקטיבי  ודעות קדומות  . אם כך , צריך לשאול את השאלה הלגיטימית - : "מה מצופה מאיתנו לעשות כשאנו נתקלים בבעלי עסק או יזמים שאנו לא מאמינים בהם או בעסק שלהם ?".

ברור לחלוטין שככל שזה נוגע לבעל העסק אסור לנו  להיות שיפוטיים, אין לנו לא את הכלים ולא את היכולת לאבחן, ועוד בפגישה ראשונה, את בעל העסק והאישיות שלו. כל ניסיון לעשות כך מסתכם ביומרנות ושחצנות נטו ולדעתי אף חורג מגבולות האתיקה המקצועית ,אני בעצמי יכול לספר על בעלי עסקים מצליחים שפגשתי אשר  לא היו עוברים את סף הדלת אצל חלק ניכר מהיועצים  .

 

חשוב לומר ,הסתייגותי מהעסק היא סיפור  אחר לגמרי , אם , ולא משנה מה הסיבה אנחנו לא חושבים שעסק מסויים במקום מסויים יכול להצליח, מותר ואף רצוי להגיד לבעל העסק שכדאי לו לבחון שוב את התכניות העסקיות שלו, או להמליץ לו ללכת ליועץ אחר בעל אמונה גדולה יותר בעסק.

 

לסיכום , זכות הבחירה בלקוחות היא שלנו ורק שלנו ואולם הזכות הזו אינה מכילה בתוכה את הלגיטימציה להעביר לכף חובה או זכות מנהלים או יזמים , מתור לנו להביע דעה מקצועית ,עניינית בין אם אנו מועסקים בסופו של דבר או לא אך עלינו לכבד את הזכות של כל אדם להפוך לבעל עסק ולנהוג בצניעות , כנתוני שרות מקצועי במפגש שלנו עם לאנשים אלה .

 

 

עפר לנדוי  

יעוץ עסקי

הקמת עסק חדש

יעוץ עיסקי
http://www.pitron.com

 

 

עפר לנדוי, הבעלים והמנהל המקצועי של משרד יעוץ עסקי המתמחה בליווי מקיף לעסקים קטנים. המשרד מספק מעטפת ליווי עסקי כוללת ליזמים הנמצאים במהלך הקמת עסק  ולעסקים פעילים המבקשים ליצור שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות שלהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב