דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיזמון יחסי מין לימי הביוץ 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 4939 פעמים ]

ביוץ הוא התהליך בו ביצית בשלה יוצאת אל החצוצרה מן השחלות "בתקווה" לפגוש זירעון שיפרה אותה. ביוץ מתרחש כ 14 יום לאחר סיום הווסת החודשית אצל נשים שלהן מחזור חודשי סדיר של 28 ימים. בפועל, זמן ביוץ משתנה מאישה לאישה שכן לרוב הנשים אין מחזור פוריות של 28 יום בדיוק. אם את מנסה להיכנס להריון חשוב לדעת את מועד הביוץ הקרוב על מנת לתזמן את יחסי המין לימי הביוץ שלך.

 

ישנן דרכים רבות לבדוק את ימי הביוץ. רובן של הבדיקות מתבססות על נוכחותו של הורמון ה – LH בגוף האישה בזמן ביוץ ותופעות לוואי שלו כגון עלייה בחום הגוף. בדיקת של הורמון ה – LH נעשית על ידי בדיקות שתן למשל או בדיקות דם. ההורמון גורם לעלייה של כחצי מעלה בחום הגוף בזמן ביוץ. על ידי מדידת חום השחר, חום הגוף בזמן יקיצה והשוואתו לחום גופך הנמדד קודם, ניתן לדעת מתי הינך מבייצת. לכול שיטה יתרונותיה וחסרונותיה אך כל אחת מהן כרוכה במאמץ, הוצאות וזמן.

 

לדוגמא, דרך חדשה יחסית לבדיקת מועדו של ביוץ היא על ידי בדיקת רוק. אסטרוגן המופרש בזמן ביוץ גורם לעלייה של אלקטרוליטיים ברוק על ידי מדידת רמתם של האלקטרוליטיים ניתן לדעת אם את אכן מבייצת. השיטה מדויקת לא פחות מן האחרות, אינה כרוכה במאמץ גדול ואי נעימות כמו בדיקת שתן או דם למשל. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי – עלותו של המכשיר הבודק את רמת האלקטרוליטיים גבוהה מאוד, מעל 1000 ש"ח.

 

מעקב אחר זקיקי השחלה או רירית הרחם על ידי אולטראסאונד היא דרך נוספת לבדוק מתי הינך מבייצת. ביוץ גורם לשינויים פיזיים ברירית הרחם כהכנה לקליטת הביצית המופרית וגדילתו של העובר. הפניה מרופא נדרשת על מנת לבצע את הבדיקות הללו, יש להגיע לבדיקה מספר פעמים לאחר סיום הווסת האחרונה.. גם כאן, למרות שיתרונה של השיטה הוא דיוקה הרב, עדיין נדרש ממך זמן ומאמץ ניכר.

 

הדרך הפשוטה ביותר וזו הדורשת מינימום השקעה הן כספית והן מבחינת זמן ומאמץ היא על ידי חישוב נתוני המחזור החודשי במשך שלושה חודשים. על ידי חישוב זה ניתן לחזות את מועדו של ביוץ עתידי. מחזור הורמונאלי אצל נשים נמשך 28 עד כ 40 יום. על יד חישוב ממוצע של משך מחזור הפוריות שלך ניתן לחזות את הופעתו של ביוץ. במקום לנהל מערך חישובים מורכב מומלץ להיעזר בשירותיו של מחשבון ביוץ.

 

מחשבון ביוץ עושה את החישוב עבורך, כל שעלייך לעשות הוא להזין את הנתונים של מחזור הווסת שלך בשלושת החודשים האחרונים והמחשבון יוכל לומר לך מתי יתרחש הביוץ הבא. תזמון נכון של יחסי המין חיוני לשם כניסה להריון. ללא ביוץ לזירעונים למעשה אין ביצית להפרות וכמובן שלא יתכן הריון. ישנם זוגות רבים שאינם מודעים לעובדה זו ומנסים להרות משך זמן רב ללא הצלחה. תזמון נכון של יחסי המין בחלון הפוריות שלך יעלה בצורה משמעותית את הסיכוי להריון.

במקום רכישה של בדיקות שונות, חלקן יקרות מאוד וכרוכות בפרוצדורות לא נעימות, הדרך הפשוטה ביותר לחזות את מועד הביוץ היא על ידי מחשבון ביוץ. מחשבון ביוץ טומן בחובו יתרון נוסף, בעוד בדיקות שונות יכולות להצביע על ביוץ ביום בו הוא מתרחש, מחשבון ביוץ יודע לומר לך מרגע הזנת הנתונים את התאריך בו יתרחש ביוץ. על ידי ידיעה מוקדמת תוכני לתזמן את יחסי המין ימים רבים מראש.

 

 

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב