דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחץ נפשי כגורם מעכב בכניסה להריון 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 9330 פעמים ]

ישנם גורמים רבים המשפיעים על הסיכוי להיכנס להריון. החל מתזמון נכון של יחסי המין ועד לתזונה או מחלה. אחד הגורמים העלולים לעקב את ההתעברות הוא לחץ נפשי. לחץ ומתח משפיעים על גופנו לרעה בשלל מיני דרכים. המחזור ההורמונאלי אצל נשים מושפע במיוחד מגורמים חיצוניים. גם אישה שמחזור הווסת שלה סדיר עלולה לסבול מתנודות לכאן ולכן של ימים ספורים ולפעמים גם שבועות בשל מתח ולחץ.

 

על מנת שיתרחש הריון חייב להתרחש ביוץ. ביוץ הוא הזמן בו ביצית יוצאת מהשחלה לעבר החצוצרה. זהו הזמן היחיד במהלך החודש בו ניתן להיכנס להריון. אם אין זירעון בנמצא שיפרה את הביצית היא תפלט יחד עם דם הווסת. ביוץ מתרחש כ 14 יום לאחר סיום הווסת האחרונה. למרות שנהוג לסמוך על נתון זה הרי בפועל הדברים אינם כה פשוטים. ביוץ יכול להקדים או לאחר בשל גורמים חיצוניים. תזונה, מצב בריאותי, מחלה לחץ נפשי ואפילו מזג האוויר הם רק חלק מן הגורמים.

 

גופנו מונע ברובו על ידי מערכות אוטומטיות ולמעשה יש לנו שליטה מועטה על רוב תהליכיו. על פי השערות מדעיות נטען שעיקוב כניסה להריון במצבים של רעב, מחלה או לחץ נפשי הוא למעשה מנגנון המגן על האם ועל עובר עתידי. אם האם אינה במצב גופני או נפשי המאפשר התפתחות תקינה של העובר או מעורר סכנה כלשהי לאם הרה הגוף למעשה "ידחה" את זמן ההתעברות. אין בכך לומר שלא ניתן כלל להרות במצבים אלו, אך בהחלט יש קושי רב מן הרגיל לרוב הנשים.

 

כראיה לכך, אין כמעט אישה שלא חוותה הופעה פתאומית או איחור של הווסת בשל מצבי לחץ. סטודנטית לפני מבחן למשל עלולה לגלות שהווסת שלה הגיעה מוקדם מכפי שציפתה, לחלופין הווסת עשויה להתעכב. מכיוון שמחזור הפוריות מושפע ממצבי רוח כך גם היכולת להיכנס להריון. ביוץ מושפע ממצבי מתח ולחץ ועשוי לאחר או להקדים, לפעמים יתכן שלא יופיע כלל. מכיוון שללא ביוץ אין הפריה הרי מתח נפשי עשוי לסקל לחלוטין את הכניסה להריון. 

 

נשים רבות המנסות להרות ואינן מצליחות מספר חודשים חוות תחושות אכזבה ולעיתים אף יותר מכך. באופן פרדוקסאלי, במקרים רבים, עצם הלחץ הוא זה שמשבש את המחזור ההורמונאלי ומעקב את ההתעברות. אם את נתונה בלחץ נפשי בגלל שאינך מצליחה להרות או מסיבות אחרות יתכן שזו היא הסיבה עצמה לחוסר ההצלחה.

 

מומחי פוריות מדגישים כי זוג במצב בריאותי תקין צריך לנסות להיכנס להריון במשך שנה לפני פניה לייעוץ רפואי. שנה הוא פרק זמן סביר בהחלט, במשך שנה אישה חווה 12 מחזורי פוריות, עם תזמון נכון של יחסי המין בזמן ביוץ רוב הזוגות יצליחו להרות. לכן, אם טרם עברה שנה מאז שהתחלתם לנסות ועדיין אינך בהריון, סביר להניח שהמצב תקין ואין סיבה להיות בלחץ. כדי למקסם את הסיכוי להרות מומלץ להיעזר בשירותיו של מחשבון ביוץ. מחשבון ביוץ יעזור לך לדעת מתי הינך מבייצת ולתכנן את קיום יחסי המין לימים הפוריים שלך. מחשבון ביוץ אינו דורש מאמץ מיוחד מצידך, כל מה שאת צריכה לעשות הוא להכניס את נתוני הווסת שלך במשך שלושת החודשים האחרונים והמחשבון יודיע לך מתי מגיע זמן ביוץ עתידי.

 

כמו כל התחלה חדשה רצוי להתחיל ברגל ימין, העצה הטובה ביותר שניתן לתת לכול אישה שרצונה להרות הוא להשתדל להירגע, להימנע ממצבי לחץ ומתח ולא להתמקד אך ורק בחוסר הצלחה ראשונית. גופנו אינו מתפקד כראוי במצבי לחץ וחרדה, ככול שתהיי רגועה יותר ושלווה יותר כך ירבו הסיכויים להיכנס

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב