דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חזונו של בן גוריון, ספא בנגב 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2642 פעמים ]

אם יש מקום שניתן לומר עליו שהוא מממש הלכה למעשה את חזונו של בן גוריון , זהו הישוב הקהילתי עזוז אשר קורם עור וגידים כמתחם תיירות בנגב. כן, קראתם נכון, זהו ישוב שמבסס את כלכלתו על ענף התיירות, ולא, הוא אינו נמצא בצפון הארץ. מסתבר שישנם לא מעט אוהבי מדבריות מבינינו שמעדיפים לחוות חוויות נדודים כאן בארצנו, ולא להרחיק לשם כך למדבריות סהרה או למרוקו הרחוקה ומעדיפים שהיה קצרה בצימר בנגב.

 מדובר ביישוב "חדש" במונחים מקומיים. אמנם, הוא הוקם על יסודותיו של הישוב בארותיים הותיק, אך 35 המשפחות החלוציות שמיישבות אותו נמצאות על המפה רק החל משנת 1985. כמיטב המסורת החלוצית, במרבית שנות קיומו התבסס הישוב על אספקת חשמל ומים מישובים סמוכים, באמצעים ישנים-נושנים כגון גנרטור ועגלות מים, ואפילו הדואר התחיל להגיע לשם רק לאחרונה.

 היכן לשהות

 משפחות עם ילדים יוכלו להתארח בצימר המשפחתי של "אירוח טוביאנה". בצימר תוכלו לקבל הרצאות על ה"קומדיה דל-ארטה" ולהשכיל מניסיונם הרב של שחקני התיאטרון פייר וחלי טוביאנה, שהעדיפו לנטוש את חייהם כאמנים באמסטרדם לטובת החלוציות המדברית. לקבוצות גדולות, של משפחות או של בודדים, מומלץ להגיע אל "חאן בארותיים" המכיל 17 יחידות אירוח ומציע לכם חוויה מדברית מלאה הכוללת חפלה מדברית מסורתית וטיולי גמלים בנופי הנגב.

אל תתנו לעובדות להטעות אתכם. על אף חלוציותו של הישוב הוא מתהדר בשלל צימרים ומתפאר בתודעת אירוח שאין שנייה לה בארץ. קחו לדוגמא את משפחת חן מהצימר "נקודת חן" - משפחה מקסימה זו תעשה כל שביכולתה בשביל להפוך את לילותיכם בלב המדבר לשלווים, שקטים ואף קסומים. הם ידאגו לכם כבני בית  עד לאחרון הפריטים שלו תזדקקו במהלך שהותכם. זוגות מתבודדים ישמחו גם לשהות ב"צימר עזוז", אשר ממוקם על מצוק המשקיף אל עבר נחל עזוז, שעל שמו נקרא הישוב. זהו צימר ספא עם ג'קוזי מפנק, טיפולי ספא, ותצפית מאלפת על שקיעה מדברית.

 מה לעשות

 כיאה לישוב תיירותי, מי שיקפוץ לביקור ימצא שפע פעילויות שימלאו ימים כלילות. למטיילים וחובבי הטבע יש מספר מסלולי הליכה באזור בדרגות קושי משתנות. רק לא לשכוח נעליים נוחות. אלו שמעדיפים לטייל באמצעות ארבעה גלגלים מאסיביים ישמחו לגלות שהמדבר טומן בחובו פנינים שאליהן ניתן להגיע רק בדרך זו. המסלולים השונים, הכוללים גם את הנחלים עזוז ולבן, עוברים לא אחת דרך אתרים ארכיאולוגיים שמספרים את סיפורם של בני ישראל בנדודיהם במדבר. אפשר גם לצאת לטיולי שטח מודרכים, בתיאום מראש, שאורכם כחצי יום עד יום שלם, ולשמוע סיפורים מרתקים מקרבות מלחמת העצמאות.

 את הילדים, אבל לא רק אותם, אפשר לקחת אל חוות הגמלים, חוות החמורים, או אל מחלבת גבינות הבוטיק בה מיוצרות גבינות עזים אורגניות. כמובן שגם ביקור באחד מאתרי העתיקות הביזנטיים שעליהם פורט קודם לכן יכול בהחלט לבוא בחשבון. נוסף על כל אלו, באזור בכלל, ובעזוז בפרט, מתקיימות סדנאות אמנות רבות, כגון קרמיקה, נפחות ברזל, פיסול באבן, עבודה בעץ, פיסול בבוץ ועוד. בימים החמים, אורחי הצימרים בעזוז מוזמנים להשתכשך במימי הבריכה שבישוב הסמוך, קדש ברנע.

 לסיום, אי אפשר בלי קצת מזון. כאן מוצעות לכם שתי אפשרויות קולינריות: ביקור בקפה עזוז בו מתקיים "שילוב בין האווירה של סיני והטעם של מרסיי" לדבריו בעל המקום, או סעודה רצינית יותר, אותה ניתן לקבל במסעדה הנבטית שבשיבטה (כעשרים דקות נסיעה). את הביקור במסעדה ניתן לשלב עם טיול בעתיקות שעליהן נבנתה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב