דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרטיסים להופעות וכרטיסים להצגות - והכל ברגע האחרון 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 969   [ נצפה 5596 פעמים ]

מזה מספר שנים, שוק הכרטיסים "המשניים" (כרטיסים שכבר נקנו/נמכרו מהמקור וכעת מנסים למכור או לקנותם שנית) או בשמם הנפוץ כרטיסים יד 2, הולך וצומח. ישנם מספר סיבות לתופעה זו כאשר העיקריות שביניהן הינן:

1. אנשים מקדישים יותר זמן לפנאי ובידור וכתוצאה מכך יותר אנשים קונים כרטיסים לאירועי ספורט, תאטרון, קולנוע, מופעי מוזיקה וכו.

2. היזמים ראו שיותר אנשים משקיעים בפנאי ובידור והחלו להרחיב את הפעילות שלהם בתחום, החל מהבאת מופעים מחו"ל ועד לארגון אירועי תרבות שונים בארץ. וכך חוזר חלילה שיותר אנשים קונים כרטיסים וכך מביאים יותר אירועים (בכפוף כמובן למצב הפוליטי בארץ).

3. כתוצר לוואי ישיר מ-1 ו-2, נוצר מעגל שלם של כרטיסים משניים - כרטיסים שאנשים רצו למכור וכרטיסים שאנשים רצו לקנות.

קצת סטטיסטיקה: במהלך הקיץ, כאשר הופיעה בישראל מדונה, כ- 8000 איש חיפשו לקנות, למכור או להחליף כרטיסים למופע בשבועיים שלפני המופע, וככל שמועד המופע קרב כך עלה מספר המחפשים והקונים. כך גם קרה עם המופע של אלטון ג'ון ואף עם המופע של ריהאנה - למרות שכלל לא מכרו כרטיסים למופע זה באופן רשמי אלא הם ניתנו לאחר שצעירים התנדבו לטובת הקהילה.

המסקנה שעולה מן האמור הינה שלכמעט כל אירוע, בין אם מדובר במשחקי ספורט (מנוי או כרטיסים למכבי למשל), מופע סטנד-אפ, תאטרון, קולנוע או בין אם מדובר במופעי מוזיקה, נוצר מעגל משני של כרטיסים.

והעיקר - מדוע זה טוב? התשובה: היצע וביקוש ושוק חופשי. ניקח דוגמא פשוטה על-מנת להמחיש את חשיבות המעגלים הללו ואת היתרונות שבהיווצרותם. דניאלה, תלמידה כיתה י"ב שעבדה כל הקיץ על-מנת לקנות כרטיסים למופע של מדונה חלתה בשפעת קשה יום לפני המופע. בפניה מספר אלטרנטיבות. ראשית, היא יכולה לתת את הכרטיס לחברה שלה, אבל בינינו, אלא אם אנחנו ממש לארג'ים - מי רוצה לזרוק סכום של 400-1000 שקלים לפח אחרי שעבדנו כל כך קשה. וזה לא כולל מקרים שקנינו 2-3 כרטיסים.

אפשרות נוספת הינה להחליף את הכרטיס שלה למופע השני שמתקיים לאחר מספר ימים בתקווה שתרגיש טוב יותר. אפשרות שלישית ואחרונה, בהנחה שאין מופע נוסף ובהנחה שדניאלה שלנו איננה מעוניינת לתת במתנה סכום כה גדול, הינה למכור את הכרטיסים במעגל השני.

בצד השני של הסיפור עומד דני, גם הוא תלמיד כיתה י"ב אשר עבד כל הקיץ לקנות כרטיסים למדונה אך לצערו הרב אזלו כל הכרטיסים בטרם הספיק לקנות. במקרה זה דני יכול להיכנס לאחד האתרים בהם מחליפים, מוכרים וקונים כרטיסים ברגע האחרון מן המעגל השני ולקנות כרטיס.

כך יוצא, שדני יכול למצוא כרטיס ואילו דניאלה אינה נתקעת עם הכרטיס שלה.

בשלב זה הרבה אנשים שואלים אותי את השאלה הבאה: "כן, אבל מה בנוגע לספסרות, הרי אם קונים כרטיס בסמוך ליום המופע או ההופעה אז המחירים בשמיים". אז זהו, שזה לא בדיוק נכון. אומנם יש אירועים שביקוש רב מן ההיצע אך כמעט תמיד, לקראת יום האירוע גם ה"ספספרים" למיניהם נלחצים ומורידים מחירים. מה גם, בחלק מהאתרים יש הקפדה על נושא הספסרות ומודעות למכירה של כרטיסים אשר נמכרים במחירים לא סבירים מורדים מן "הבמה" וכך מתקשים הספסרים למכור ונאלצים להוריד מחירים. כך למשל באתר יד 2 מזהירים את מפרסם המודעה בעת שהוא מעלה מודעה בל יסרסר כרטיסים ואילו באתרים כמו Goticket יש פיקוח מצד צוות האתר - כך לפחות נכתב באתר.

לרוב, העסקאות נעשות לפי השוק וגם המוכר וגם הקונה יוצאים מורווחים, שכן מוכר הכרטיסים אינו מאבד את כל ערך הכרטיסים ואילו הקונה משיג לרוב כרטיס במחיר מופחת. כמובן שישנם גם עסקאות של החלפת כרטיסים לשם שיפור מיקום, שינוי מועד וכדומה עם כי עסקאות אלו פחותות יותר.

לסיום אומר, כמו כל דבר בחיים, ישנם יתרונות וחסרונות למעגל השני, כאשר היתרון הברור (לרוב) הינו השגת מחיר טוב לקונה ומכירת הכרטיס למוכר אשר חושש להיתקע עם הכרטיס. כמו-כןף נחסכת הטרחה של המוכר ללכת לאירוע פיסית ולעמוד שם ולמכור את הכרטיס. החסרון העיקרי הינו אי-הוודאות שכן ישנם אירועים שכמות הכרטיסים הנמכרים במעגל השני קטן יחסית ואז קיים חשש שמא לא תמצאו כרטיסים.

ההמלצות שלי:

אתר יד 2 – אתר וותיק בתחום אך אינו מייעוד רק לזה. כמו-כן, לא ניתן לערוך חיפוש לפי תאריך האירוע.

אתר Goticket – אתר חדש יחסית אך יעיל. אתר שמיעוד רק לזה. ממשק ניהול מודעות פחות מתקדם.

אתר winwin – אתר יחסית וותיק אך אינו מייעוד לזה. לא ניתן לערוך חיפוש לפי תאריך או סוג האירוע. ממשק ניהול קצת פחות נוח.

עד למאמר הבא...

הכותב הינו יועץ למקימי אתרים מסחריים (בעיקר בתחום הפנאי ובידור) בתחום ניהול מערך הלקוחות, הוספת שירותים בתשלום, רעיונות קידום יצירתיים והנחייה בעת הקמת העסק/אתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב