דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי קידום מכירות - כבר שוק בפני עצמו.. 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2016 פעמים ]

 

עם עלייתה של המודעות בקרב תעשיות רבות, לתחום מוצרי קידום מכירות, החלה להתקיים תחרות אגרסיבית בין חברות שונות לגבי מקסום האפשרויות בשוק הזה. ומהו בעצם השוק הזה? ובכן, בדיוק כשם שאדם יכול לענוד רק שעון אחד, או כובע אחד, או להשתמש רק במשטח עכבר אחד, כך הוא בעצם מותיר לכל החברות שהוא לקוח שלהם, מקום אחד לכל מוצר פרסומי שהם יחפצו להעניק לו. המצב האבסורדי הוא שאותן חברות מתמודדות, בדיוק כמו קרב בין ילדים אורחי יום-הולדת, על מי יעניק את המתנה האהובה ביותר בסופו של דבר על הלקוח. הרי אין ספק שבסופו של יום קרוב לוודאי ייחבש הכובע היפה ביותר וייתלה לוח השנה המפואר ביותר..

אבל לא רק היפה ביותר, כי אם המתוזמן והיעיל ביותר! את לוח השנה יתלה הלקוח במידה וקיבל אותו בדיוק עם סיום השימוש בלוח הקודם והצורך בהחלפתו.. אמנם לא תראו את כל החברות שולחות נציגים ב-31 לאוגוסט להתדפק על דלתו של הלקוח עם לוחות שנה חדשים.. אבל בפועל, גם אם בדרכים מתוחכמות יותר, זה בעצם מה שקורה.

מוצרי קידום מכירות אינם עוד מתנה שנשלחה בתום לב על מנת להראות תשומת לב וחשיבה, כי אם מערך מתוכנן מראש, מדוקדק עד פרטי פרטים, במטרה להיות שם כשללקוח מתעורר צורך, ולספק לו מוצרי קידום מכירות, שיעשו את עבודת הפרסום מרגע הענקתם. ופה הסוד המבקש פיצוח: הכיצד מוודאים שהמתנה אכן הופכת לשימושית עם רגע קבלתה על ידי הלקוח? אם זה משטח לעכבר, איך מוודאים שהלקוח יחליף את המשטח הקודם בזה החדש?... הרי משטח כזה במגירה לא עושה את עבודתו כמקדם מכירות..

ובכן, בחברות, בעיקר גדולות, ישנם אנשי שיווק אשר אמונים על תקציב הפרסום, ומתווים אסטרטגיה מאוד מדויקת ביחס לבחירה של מוצרי קידום מכירות והשימוש בהם. הכיצד ניתן לשלוט על השימוש בהם אתם שואלים?.. ובכן, נציגים מטעם אותן חברות שומרים כל העת על קשר עם הלקוח, מבקרים אותו בבית העסק שלו, או מרימים טלפונים למקרה שהוא לקוח פרטי, ומנסים לדלות צורך.. לעיתים הם אף שואלים בצורה ישירה איזו מתנה הוא יעדיף לחג, כמובן מבין המתנות שהחברה בחרה לתת.. הערנות לצרכי הלקוח לא נגמרת פה.. הנציגים מקבלים תדרוך מקיף הכיצד לשמור על ערנות ולדלות את הצורך שייענה כסיר למכסה עם התעוררותו.. אם הבחנתם שחסר שעון קיר במשרד של הלקוח.. אולי משטח העכבר כבר דהוי.. מה חסר לו על השולחן המשרדי שיכול להיות שמיש?.. הערנות לפרטים הקטנים והיכולת להיות ערניים להם הפכו לתעשייה שלמה..

כמו שאמרנו, יש רק שעון קיר אחד במשרד.. הלקוח ייתן לילד שלו רק תיק אחד לבית הספר.. דאגו ששם העסק שלכם יהיה זה שיתנוסס על מוצרי פרסום אלו! פעם הם היו מוצרים תמימים, היום הם מוצרי קידום מכירות לכל דבר.. כל דבר שאפשר לחרוט, להדפיס, או לרקום עליו הופך למוצר המיועד לקידום המכירות שלכם. זה עד כדי כך פשוט. והשילוב של מענה מיידי לצורך שמתעורר אצל הלקוח ביחד עם התנוססות הלוגו המסחרי שלכם עליו, יוצר שילוב מנצח שקשה לסרב לו, מבחינתכם כבית עסק. ישנה אמרה ידועה "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" .. זה אולי לא נכתב כסלוגן לתחום מוצרי קידום מכירות, אבל נדמה כי אין אמרה שמשקפת יותר את יופיו וחוכמתו של התחום, מאשר האמרה הזו. .

 

אבישי א. מומחה לשיווק וקידום מכירות, מייבא ומשווק מוצרי פרסום וקידום מכירות בחברת פרו-ואלי המובילה את תחום מוצרי הפרסום בישראל כ 20 שנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב