דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להבין את הדמות 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1559 פעמים ]

שחקן בונה את הדמות מתוך הבנתה והבנת פעולותיה: מה הן פעולותיה של הדמות הזו ומה המוטיבציה שמתחתיהן, הווה אומר תפיסה של אותה דמות, עברה והדחפים שבתוך תוכה. ככה יוכל לתת ערך מוסף ולבטא את הסאב טקסט.

ללמוד את מה שמאחורי הפעולות
בכדי שהשחקן ייטיב להבין את פעולותיו, הוא צריך להבין מי היא בעצם דמות.
משום כך עליו לעבור תהליך של פיענוח הפעולות של הדמות שיגלם , באמצעות עולמה הייחודי. כשקיבל טקסט של דמות, עליו ל|הוא צריך ל|כדאי ש|מומלץ ש|חשוב שי}פסק אותו לפי ה משמעויות הללו והדגש במיזסצינה, שהיא ארגון התנועות השונות והאלמנטים החזותיים במרחב הנתון.

הבמאי, השחקן ומה שביניהם

בימוי שחקנים לקולנוע ולטלוויזיה או להפקות עצמיות הוא מקצוע המהווה אתגר ליוצרים אומנותיים, אולם הוא גם מתבסס על שיטות עבודה וידע רב בתחום שנצבר עם השנים ותוך כדי עבודה. מי שרוצה לעסוק בתחום צריך ללמוד על תפקידו המורכב של הבמאי, ואחת הדרכים היא לימוד תחום זה בבית ספר למשחק או למקצועות הטלוויזיה והקולנוע, מכללה או חוג באוניברסיטה.

בימוי קולנוע וטלוויזיה
תלמידי הקורס עצמם מתנסים בשלבים השונים של עשיית סרט. התהליך מתחיל בגיבוש הרעיון, גיבוש העלילה, ארגון המרכיבים המקדימים לצורך הפקת הסרט, וביצוע ההכנות לבימוי עצמו.
העבודה בסט עצמו כוללת ניהול צילומי הסרט, עריכת ביקורת על החומר שצולם, ביצוע עריכה ראשונית, מתקדמת וסופית, והרכבת פס הקול והמוסיקה. הלומדים עוברים סדנות וקורסים שונים החל בהדרכת השחקנים, דרך שימוש בחלל, וכלה באופן העבודה עם חברי צוות השונים בהפקה.

השחקן הבמאי ועין העדשה
יש חשיבות גדולה לכך שתלמידי הקורס יתנסו בדינמיקות הנוצרות במהלך החזרות והצילומים, בין הבמאי, השחקן והדמות שהוא משחק. התהליכים הנוצרים על הסט הינם גלויים וסמויים, והמשתתפים לומדים להכיר אותם ולתרגל מצבים שונים שעשויים להתרחש בעולם האמיתי.

בתהליך הלימוד חשובה גם ההתנסות החווייתית. מסיבה זו, במסגרת לימודי הבימוי, כל התלמידים לומדים על תהליכי העבודה איתם מתמודדים השחקנים על מנת לחוש באיזה אופן הם עובדים ועם מה הם מתמודדים.
כמו שחקנים, הלומדים משחקים סצנות וחווים על תרגילי משחק שונים. דגש ניתן ללימוד נתודות עבודה של שחקנים בכלל ומול הבמאי בפרט.
כמו כן, קיימים שעורים שמטרתם להקנות התלמידים ידע עיוני ומעשי בעבודת בימוי שחקנים. ישנם סדנות שבהן אף משתתפים שחקנים מקצועיים והלומדים עובדים יחד איתם על מתודות שונות בכיתה.

המשתתפים לומדים גם מתוך צפייה בסרטים וניתוחם. תלמידי הקורס צופים בסצינות מתוך סרטים ומחזות ידועים, מנתחים את הסצנות ולאחר מכן מבצעים זאת בעצמם כדי ללמוד על עבודתו של הבמאי. התלמידים אף בוחרים סצנות אותן הם מביימים בעצמם ומלהקים להן שחקנים הנבחרים מתוך בית הספר.

http://drama-school-il.com- לימודי משחק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב