דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים בשרון: מהקיבוץ עד המושב 

מאת    [ 23/10/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2769 פעמים ]

איזור השרון – הצפוני והדרומי - עתיר גני אירועים. הצצה במפת התפוצה של גני אירועים באזור מפתח תקווה (בדרום השרון) עד חדרה (בצפון השרון) כשכפר סבא במזרחה והרצליה במערבה, תגלה עשרות גני אירועים לאורך כביש 4 וכביש 40. חלק מאותם גני אירועים ממוקמים בלב אזורי קניות כמו צומת ירקונים, או אזורי תעשייה כמו באזור תעשייה עמק חפר, גני אירועים אחרים נמצאים על הכבישים הראשיים ממש, לא פעם צמודים לתחנת דלק גדולה הכוללת גם קניונית ומרכזי אוכל (כמו בצומת העוגן),  או לקנטרי קלאב,  גני אירועים אחרים ממוקמים בצידי דרכים צדדיות יותר אך כאלה המובילות ליעדים מרכזיים כמו נמל התעופה בן גוריון, או בדרכים המובילים לכיוון השומרון, או בצמתים מרכזיים המובילים לישובים עירוניים וכפריים.

יש, כמובן,  גם גני אירועים שהגישה אליהם קשה הרבה יותר, וכדי להגיע אליהם צריך לעבור שבילי עפר מתפתלים, מלאי מהמורות וחשוכים, מאובקים בקיץ ובוציים בחורף.

מטבע הדברים, רובם המכריע של אותם גני אירועים בשרון ממוקמים על קרקע חקלאית השייכת לאנשים פרטיים, למושבים או לקיבוצים. אותם גני אירועים בשרון הניצבים כיום על אדמות חקלאיות לשעבר, הוקמו במקרים רבים ביוזמת המושבים או הקיבוצים שהקרקעות אשר בשטחם כבר לא משמשות עוד לחקלאות. חלק אותם גני אירועים נמצאים בבעלות משותפת של הקיבוצים ושל יזמים פרטיים. גני אירועים כאלה נמצאים בדרך כלל בכניסה לקיבוץ, על הכביש הראשי, גם כדי למנוע הפרעה ומטרדי רעש מחברי הקיבוץ עצמו, וכדי שמכוניותיהם של האורחים לא ימלאו את מגרש החנייה של הקיבוץ, אלא ירוכזו במגרש חנייה ייעודי בפאתי הקיבוץ. עצם מיקומם של אותם גני אירועים בשרון בכניסות לקיבוצים גם מבליט אותם לעיני כל הנוסעים בכבישי האזור.

אגב, אם נבחן את שמותיהם של אותם גני אירועים בשרון, נבחין כי רבים מהם נושאים שמות של פירות ארץ ישראליים, או צירופי מילים מתחום החקלאות, החצר והגינה, או שמות נרדפים לארץ ישראל הישנה והטובה. ולהבדיל: יש גם לא מעט גני אירועים, גם כאלה הנמצאים על אדמות ההתיישבות העובדת, הנושאים שמות לועזיים, וחבל...

כך או כך, במלאת 100 שנה לתנועה הקיבוצית, יכולים קיבוצים רבים לציין את אירועי היובל באותם גני אירועים הנמצאים בתחומיהם, גם אם שמותיהם אינם על טהרת העברית....

אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב