דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון כושר לפי פרוטוקול של 8 שניות עבודה , 12 שניות מנוחה אקטיבית! 

מאת    [ 23/10/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2547 פעמים ]

צוות החוקרים של אוניברסיטת ניו סאווט וואלס שבאוסטרליה ובראשם פרופסור סטיב בוטצ'ר מוכיחים באמצעות מחקר שלא צריך להתאמן שעות על גבי שעות כדי לרדת במשקל. מספיק לעשות זאת 20 דקות ביום בדרך הנכונה....

השערת המחקר היתה שאימון כושר קצר יחסית   בקצב משתנה יהיה אפקטיבי יותר מאימון ארוך בקצב קבוע.  הסיבה : הכנסת הגוף למצב של סטרס אשר תוביל ליצירת רמות גבוהות של קטקולמינים (קבוצת הורמונים ובינהם גם האדרנלין) הגורמים לשריפת שומנים כמקור לאנרגיה מיידית.

המחקר נערך על קבוצה של 45 נשים הסובלות מהשמנת יתר ואשר חולקו לשתי תת קבוצות שהתאמנו 3 פעמים בשבוע במשך 15 שבועות. הקבוצה הראשונה התאמנה ברכיבת אופניי כושר במשך 20 דקות בלבד לפי פרוטוקול מחזורי של 8 שניות עבודה בעצימות גבוהה(ספרינטינג) ולאחר מכן 12 שניות של אימון כושר בקצב קליל , המכונה גם מנוחה אקטיבית. הקבוצה השניה התאמנה ברכיבת אופניי כושר במשך 40 דקות  בקצב קבוע. יש לציין כי הרגלי האכילה של שתי הקבוצות לא סבלו כל שינוי כך שהמשתנה היחידי נשאר אופן האימון.

בתום 15 השבועות על פניהם נערך המחקר, גילה צוות המדענים כי אכן השערת מחקרם היתה נכונה. אף על פי שהקבוצה הראשונה התאמנה חצי מהזמן של הקבוצה השניה, הנבדקות  שרפו פי 3 יותר שומן!! ממצא נוסף מפתיע במיוחד  של המחקר   היה שלא רק  ירדו חברות הקבוצה הראשונה במשקל אלא גם הורידו את ההקיפים באיזורים הידועים כבעייתיים במיוחד, כגון הישבן והיריכיים!! בוטצ'ר מעיד על כך שאף על פי שממצא זה הינו משונה ונוגד את ההנחות הקודמות שלא ניתן להוריד שומנים מאיזורים ספציפים בקלות, הוא היה עקבי בקרב כל הנבדקות אשר התאמנו לפי 8-12! יתכן כי ברכיבת אופניים איזורים אלה פעילים במיוחד וכי ניתן להגדיר מטרות שונות ובהתאם לבחור סוגי אימון שונים כגון חתירה, הליכה, שחיה או אימון כושר כללי ולהשתמש באותה נוסחה!  המדען ממשיך  ומוסיף :"אנו מאמינים כי הפרוטוקול מצליח מכיוון שהוא גורם לתגובה מטבולית ייחודית!"

ממצאי המחקר הוצגו וזכו לערכה ב " הארט פאונדיישן וב- " אמריקן קולג' אוף ספורטס מדיסין ....."

 למה דווקא 8-12?

לבסיס המחקר עומד למעשה מחקר נוסף אשר בוטצ'ר ערך 3 שנים קודם ואשר השווא בין  כמות צריכת החמצן המירבית באימונים מחזוריים: קצר מול ארוך!  אז חולקו הנבדקים לשתי קבוצות שהתאמנו לפי שני פרוטוקולים שונים של משך זמני המאמץ/ מנוחה : קבוצה א' התאמנה לפי 8-12 בעוד שקבוצה ב' התאמנה לפי 24-36! שתי הקבוצות התאמנו במשך 20 דקות למשך תקופה, ללא משתנים נוספים . הממצאים , כפי שנחשתם, היו שהפרוטוקול עם זמני המאמץ והמנוחה הקצרים יותר, 8-12 , הביא לתוצאות טובות יותר , ככל הנראה הודות להפרעה המטבולית הגדולה שנגרמה.

לפי טענתו של בוטצ'ר מאמץ גבוה במיוחד לאורך הרבה יותר מ 8 שניות    הופך להיות כואב ומתיש כאשר נעשה באופן מחזורי. רוב האנשים לא יעמדו בזה  באופן קבוע. מאמץ לאורך 2-3 שניות לא הוכיח את עצמו כאפקטיבי  כך שבאמצעות ניסוי ותהייה ומחקר קודם קבע בוטצ'ר והצוות שלו שככל הנראה זאת הנוסחה האופטימלית עבור רוב האנשים.

אז, תתחילו לספור!

הערה: התוכניות בנויות למתאמנים  עם מצב בריאותי תקין בלבד. טרם תחילת כל תוכנית אימונים יש להיוועץ ברופא ומאמן כושר מוסמך.

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי 

www.personal-trainer.co.il

054-4922622

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית ומוצר כושר מהפכני בשם TRX 054-4922622 http://www.personal-trainer.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב