דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפיון מותגים כאישי וכיצד זה תורם להם 

מאת    [ 22/10/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1875 פעמים ]

סיפור קטן להדגמה איש עסקים הזמין מקום במלון. להפתעתו, כשבא להירשם, לצורך קבלת החדר, בנוסף לאינפורמציה על השירותים הקיימים בו, הוא קיבל גם אוגדנית שהכילה כרטיסי ביקור שלו עדכניים לזמן בו הוא מתאכסן במלון. כתובת מדויקת עם מספר החדר, הפקס הטלפון ומייל הנכונים לעת הזו.

ומה זה עושה ללקוח תשאלו? ובכן, לרוב הלקוח מופתע. הוא מרגיש שמישהו מתייחס ברצינות לעובדה, שהוא בחר להשתכן  בתקופה הזו, במלון המסוים הזה. הוא מרגיש חשוב, הוא מרגיש בעל ערך. וזו כידוע תחושה יוצאת מן-הכלל. ובכן, מה הושג פה? מותג, שמוכר תדמית, חלום, ציפייה, פיענח נכון את צרכיו של אותו לקוח מסוים וידע לספק אותם בצורה המדויקת והאישית ביותר.

ככלל, הרי מסתבר, שמה שמפעיל אותנו כבני אדם, אלו הרגשות ומי שיודע לתעל אותם נכון בתחום השיווקי, עושה עבודה טובה ונכונה. כולנו רוצים להרגיש בעלי ערך ולא עוד סתם שם ברשימה. 

וזה בדיוק מה שיעשה את ההבדל בין המלון- שמוכר מותג בענף שלו, לבין האחר. הגישה האישית, זהו אותו מפתח קטן ללב האדם. אותו גורם לכאורה לא משמעותי, שבפועל יוצר את ההבדל. כי מה עשה פה בעצם המותג, נוצר פה אצל הלקוח מיתוג אישי. אין זה עוד מלון ברשת, עוד מישהו הנותן לך שירות ככול האחרים. זהו אותו אחד, שטרח בכדי להעניק לך תחושה אישית. וברגע שיש שיוך כזה בין מותג ללקוח פוטנציאלי- זה טוב.כבר בעבר דובר על כך, שככול שמפתחים את המותג כפונה לציבור עם אמירה אישית, נוצרת תקשורת יותר אפקטיבית בין הלקוח למותג ומשווקו.

הדבר הזה כבר נבדק בעבר. למשל אם אתה משווק מוצר בשיווק ישיר ופונה ללקוח בשמו בתוספת המילה "יקר", נמצא סטטיסטית שב- 42% יש יותר תשומת לב ויותר הענות אליו, מאשר במקום בהם אין עושים זאת.

הנתונים הללו יכולים להיות גמישים מעט בין מדינה למדינה ועדין הם עובדה חזקה, שרירה וקיימת.אך אל תחשבו, שאסטרטגיית הפנייה האישית מסתיימת בכך. מעבר לזה , שנוצר מגע ישיר בין רוכש מות למשווק אותו, עדין יש לשמור על אותה עמדה ואותה שיטת פעולה אישית לאורך הדרך. חד פעמיות אינה מספקת יש להתמיד .

שיטה נוספת היא, אירועי השקה שאותם כדאי לעשות למען הלקוחות הפוטנציאלים. עדי שהם ימצאו עניין בכך, יש ליצור אירועים משמעותיים ומושכים. שהלקוח אכן ירגיש, שמותג עושה זאת במיוחד בשבילו ורוצה, אותו נוכח בהם. חברות רבות אימצו כבר דרך פעולה זו. אך כמו בכל דבר אחר יש לעשות זאת בחוכמה ובמינון הנכון, אחרת זה לא עובד ולא שווה.גם חשוב, כשבוחרים דמות המובילה את המותג בפרסומים, לבחור באותו אחד, שרוכשי המותג יוכלו בנקל להזדהות עמה, כיוון שתשקף אותם, או במקרים אחרים, לשאוף להיות כמותה.

גם זה אחד הטריקים החשובים באיפיון מותג. כשבוחרים באדם- בדמות מסוימת כמייצג אותה, צריך לרדת עד לרמת הרזולוציה  הנמוכה ביותר בהבנה, מה הדמות עושה למות וכיצד בדיוק היא יכולה לקדם אותו.מסתבר, אם כן שלחותם האישי יש משמעות רבה. רצוי לעשות אותה, במידה והיא יכולה לעזור למותג ולקדם את מכירותיו.

 

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום Brand licensing .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב