דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת פנקסי שיקים בהיבט הכלכלי 

מאת    [ 22/10/2010 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 2327 פעמים ]

אמצעי התשלום השונים הם תנאי הכרחי לקיומנו כעובדים במדינה, ועל כן, שאלות נפוצות כמו אילו אמצעי תשלום הם המשתלמים ביותר מבחינה כלכלית ומהן העמלות שאנחנו נדרשים לשלם בעבורם, עולות באופן תדיר במוחנו. במאמר זה ננסה לחקור את התחום ולבחון כמה עולה לנו הדפסת פנקסי שיקים ותחזוק אמצעי תשלום אחרים.

הדפסת פנקסי שיקים בהיבט הכלכלי
כדי שנטפל בסוגיה זו, ראשית עלינו לבצע הפרדה בין הדפסת פנקסי שיקים בבנק לבין הדפסת פנקסי שיקים בבית דפוס. הדפסת פנקסי שיקים בבנק בו מתנהל חשבון בעל השיק, תהיה לרוב יקרה, לעתים באופן משמעותי, מאשר הדפסת פנקסי שיקים בבית הדפוס.

הסיבה לכך נובעת מהתמורה שאנחנו מקבלים בכל אחד מהמקרים:
הדפסת פנקסי שיקים בבית דפוס מאפשרת לנו להנות מאלמנטים עיצוביים ושיווקיים הנתונים לבחירתנו. בעת הדפסת הפנקסים בבנק, כל סטייה ולא הקלה ביותר מהווה בעיה מקצועית שכן הבנק אינו מדפיס בעצמו את הפנקסים. כמו כן, היות והבנק הוא ספק משנה המזמין בעצמו את השיקים שלנו מבית הדפוס הוא גובה עמלות המייקרים משמעותית את הזמנת פנקסי השיקים שלנו.

בעת ההזמנה בבית הדפוס אנחנו מקבלים תמורה כפולה גם בעבור הנפקת פנקסי השיקים וגם בעבור כלי שיווקי שעשוי לשמש אותנו ככרטיס ביקור לכל דבר. לא ניתן לדבר על מחיר אחיד להדפסות שיקים בבתי דפוס, מכיוון שבכל בית דפוס, העלויות משתנות בהתאם לאיכות ההגנות המוטמעים בשיקים.

גם עלות הדפסת שיקים בבנק יכולה להשתנות מבנק אחד למשנהו, אך בממוצע, עלות הדפסת פנקסי שיקים בבנק עשויה לעלות בסביבות כעשרה שקלים לכל פנקס. עלות הדפסת פנקס השיקים, משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כמו אופן ומיקום ביצוע ההזמנה (הזמנה באמצעות השירות הטלפוני של הבנק או באינטרנט תעלה כ-20% פחות מאשר הזמנה אצל נציג הבנק), וכן, סוג השיקים: שיקים בנקאיים, רגילים, שיקים לא סחירים וכדומה.

בטרם ביצוע הדפסת פנקסי שיקים, נסו להבין איזו תמורה אתם מצפים לקבל מהם, ורק לאחר מכן בצעו השוואת מחירים בין הבנקים ובתי הדפוס השונים.

שיקים או מזומן?
אם בחרנו לשלם במזומן, עלינו לזכור כי בנוסף לסכום הנמשך, אנחנו משלמים גם עמלות בעבור כל משיכה. גם בעבור פעולה זו אין סכום גלובלי שאחיד לגבי כל הבנקים, והוא משתנה בהתאם לכספומט שממנו אנחנו בוחרים לבצע את המשיכה.

ידוע כי משיכת מזומנים בכספומט של הבנק אליו אנחנו משתייכים תהיה הזולה ביותר, ביחס למשיכת מזומן בכספומטים של בנקים אחרים או במשיכה מכספומט כללי הנמצא בתחנות דלק או בקניונים, שם עלות המשיכה עשויה להגיע עד לסכום של שמונה שקלים בכל פעם.

כמו משיכת מזומן, גם הדפסת פנקסי שיקים, כאמור, כרוכה בעלות מסוימת, אך, יש לזכור, כי בעוד פנקס שיקים, המכיל 25 יחידות, יכול לשמש אותנו לסכומים גבוהים מאוד, לאורך תקופה ארוכה, ובאותה עלות, השימוש במזומן לאותה תקופה ולאותו סכום, עלול לעלות לנו, באופן מצטבר, הרבה יותר.

לכן, בעת שימוש במזומן, רצוי למשוך סכומים גדולים ככל הניתן בכל משיכה, כדי להימנע ממשיכות מרובות של סכומים קטנים שיהיו מלווים בעמלות גבוהות.

שיקים, מזומן או אשראי?
להבדיל ממשיכת מזומנים, אנחנו לא מתבקשים לשלם עמלות בעת ביצוע התשלום בכרטיס אשראי. עם זאת, תחזוק כרטיס אשראי כרוך בעלות שנתית שמורכבת מדמי ניהול חודשיים, תשלום על ביצוע תשלומים (רבים אינם מודעים לכך שתשלום באמצעות חלוקה לתשלומים כרוך בעמלה), דמי אחריות (במקרה של אובדן או גניבת הכרטיס) ודמי שימוש שנתיים. העלות הכוללת של תחזוק כרטיס אשראי ברמה השנתית משתנה מבנק לבנק ועשויה לנוע בין 92 ש"ח עד ל-165 ש"ח.

שימוש בשיקים, לעומת זאת, אינו כרך בעמלה כלל. זאת אומרת, מלבד התשלום הראשוני על הדפסת פנקסי השיקים, אין צורך לשלם עלות נוספת.

שימוש בשיקים: סייגים
כל האמור לעיל, מתייחס למצב בו השימוש בשיקים נעשה כחוק, דהיינו, במקרים חריגים כמו בעת החזרת שיק עקב אי כיסוי, בעת ביטול שיק, או בעת הפקדת שיק טרם מועד הפירעון, תתווסף עמלה או חיוב נוספים. העמלות על פעולות אלו, יכולות להגיע ל-50 ש"ח בממוצע. התעריף, תלוי בבנק בו מתנהל חשבונו של בעל השיק. אגב, בעת ביטול או החזרת שיק לאחר הפקדתו, גם המוטב וגם בעל השיק, יחויבו בעמלה.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב