דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דקים כפתרון מושלם לבית ולגינה 

מאת    [ 22/10/2010 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2022 פעמים ]

דקים הם מוצר פופולארי בבתים פרטיים ובבתי עסק בישראל. המהפכה העיצובית שעברה על העולם בעשור וחצי האחרונים לא פסחה עלינו והקמת דקים המוסיפים אופנתיות ורעננות עיצובית לסביבת הבית ופנים הבית היא ביטוי בולט לכך. דקים הם למעשה רצפת עץ חיצונית המורכבת על תשתית של קורות עץ או מתכת. הם בנויים מלוחות עץ גושני המחוברים לתשתית בברגים ויוצרים משטח אחיד בעל מרווחים. היתרונות העיצוביים של דקים בולטים מאוד לעין: הם מעניקים מראה יוקרתי ומרשים ויחד עם זאת מייצרים אווירה מזמינה של נינוחות ואווירה כפרית. לצד היתרונות העיצוביים הללו, דקים מספקים גם יתרון מעשי בולט - הם מאפשרים לחסוך בצריכת המים לגינון בחצר במידה ומתקינים דקים בחצר הבית, עובדה שאין להתעלם ממנה במדינה עם בעיות מים כמו מדינת ישראל. כל אלו ועוד מביאים לפופולאריות העצומה לה זוכים דקים.

דקים – איכות העץ

הפופולאריות הגדולה של דקים באה לידי ביטוי במיוחד במרפסות, חצרות של בתים פרטיים, חללים על פני חוף הים וכן במסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים. בשל העובדה כי דקים חשופים תמידית לתנאי אקלים חיצוניים ישנו מספר מסוים של סוגי עצים המתאימים לבנייתם. לכן, בבחירת דקים עלינו לבחור ראשית סוג עץ איכותי המתאים לאקלים הישראלי אשר יוכל לשרת אותנו נאמנה במשך שנים ארוכות מבלי לאבד ממראהו היוקרתי. בין סוגי העץ מהם מייצרים היום דקים נוכל למצוא דק אורן שנחשב לעץ רך, דק איפאה שנחשב לעץ קשה יותר, דק אירוקו וקומרו, גם הם עצים קשים וכן דק מעץ טיק ואורן אמריקאי שהם עצים חצי קשים. כל סוגי העץ הנזכרים כאן מתאימים לייצור דקים אך יש להקפיד על כך שיובשו בתנור מכיוון שפעולה זו מונעת את פיתול העץ בטווח הארוך, העלול להיגרם בשל מגע עם גשם, לחות, שמש ועוד. העץ ממנו עשויים דקים צריך לעבור חיטוי בטיפול שתכליתו למנוע מקרים של דקים המגיעים למצב של הצטברות מזיקים או ריקבון. עצים אלו מגיעים בחתך עבה שנע בין 30 ל-34 ס"מ.

בניית דקים

בניית דקים היא פעולה הדורשת אנשי מקצוע מנוסים ואמינים. ניתן לבצע בנייה זו באופן עצמאי, אך אין הדבר מומלץ שכן בניית דקים דורשת מומחיות בסוגי העצים השונים: ניסיון בבניית קונסטרוקציות, חישוב עומסים וידע בחומרי הגנה מפני חשיפה לפגעי מזג האוויר. כמו כן התקנת דקים כרוכה בהכנת הקרקע המתבצעת על ידי יצירת שיפוע שנועד להרחיק מים מהמבנה. בנוסף בעת התקנת דקים מתבצעת בדיקה מקיפה ויסודית של מערכת הניקוז שנועדה לוודא כי בעתיד לא יצטברו מים עומדים בתחתית הדק. השלב הבא בהתקנת דקים הוא קביעת המפלס שנעשה באמצעות קדיחה באדמה ויציקתן של כלונסאות בטון המשמשות בסיס לתשתית העץ. וכאן מגיע השלב האחרון בתהליך התקנת דקים – חיבור קורות הכיסוי לתשתית באמצעות ברגים או פרופילים נסתרים. אז אם אתם מחפשים שיק חדש לגינה, לבית או לעסק, אם אתם רוצים לשדר יוקרתיות ורעננות לצד אווירה כפרית רגועה – דקים הם הפתרון המושלם עבורכם.

יועצי החצר - פרגולות דקים ובניה בעץ
טלפון: 050-7289516
www.pergulot-gil.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב