דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחיר השתלת שיניים- האם הוגן 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 7114 פעמים ]

לראשונה אנו מביאים לכם נתונים מדהימים על רווחי רופאי השיניים ומעלים שאלות נוקבות לגבי מחיר השתלת שיניים בישראל. מה ההשלכות המסוכנות  מהרווח הקל והמהיר של הרופא עלינו כמטופלים. מחיר השתלת שיניים הוא רווח לרופא של פי 10 שזה רווח כמעט דמיוני.

נתוני המאמר נלקחו מעיתון פנימי של רופאי השיניים. במאמר רופא שיניים העוסק ביעוץ שיווקי לרופאי שיניים יועץ להם שכדי לעלות הכנסות ולהרוויח טוב יותר עדיף לעשות טיפולים שפר זמן הרווח עליהם גדול יותר. בהשתלת שיניים הרווח הכי גבוה פר שעת עבודה – פי 10 ולכן כדאי לכול רופא לעסוק בהשתלת שיניים.

על סתימה לבנה עובד הרופא כ 30 דקות עולה לו חומר הסתימה 25 ש"ח לוקח על הטיפול כ420 ש"ח בממוצע, משמע 395 ש"ח רווח לחצי שעה, 2 סתימות בשעה -790 ש"ח רווח לשעה, נפלא.

בהשתלת שיניים מחיר למטופל נע בין 6000-7000 ש"ח לשן בודדת. שן אחת: שתל+ מבנה+ כתר לוקח לו לעשות כשעתיים (במצטבר על כול הטיפול). כשהוא קונה חומרים זולים עולה לו השתל המבנה והכתר כ 600 ש"ח, בקיזוז החומרים הללו נשאר לרופא רווח לשן בין 5400-6400 ש"ח

 משמע חצי מכך –לשעת עבודה מרוויח בין 2700 ש"ח ל3200 ש"ח. מדהים! מוגזם! ומקומם בעיקר שהרופא מנסה עוד להרוויח עלינו על ידי שחוסך וקונה חומרים כמה שיותר זולים ומכך פחות איכותיים .

אך מתוך כך עולים גם השאלות הבאות: האם כתוצאה מהרווח העצום שמרוויח רופא שיניים מהשתלת שיניים יכול כול רופא להיהפך בקלות למנתח, כירורג, משתיל שיניים? האם לא נדרשת מיומנות מקצועית גבוהה יותר? והתוצאה רופאים פחות מיומנים ומתאימים עושים לנו השתלת שיניים, כולם רוצים להרוויח יותר.

 האם ההסתנוורות מ"הכסף הקל" לא דוחפת את האדם( הרופא) לחפש לעשות עוד יותר "כסף קל"? על חשבון אמינות הטיפול  על חשבון חומרים איכותיים ומיכון טוב יותר.  רופאים יספרו שיש רופאים שבקלות יעקרו עוד שיניים על מנת לעשות לכם שתלים, רופאים מספרים שהדרך להרוויח עוד יותר זה לקנות חומרים זולים יותר, שנכון הם גם פחות איכותיים עם אני יקנה שתל דנטלי זול ומבנה שמיוצר בארץ במקום לקנות שתל דנטלי איכותי תוצרת חוץ אני יחסוך וירוויח עוד כ 250 ש"ח עם אני ישקיע במיכון זול יותר ובחומרי מעבדה זולים יותר ההוצאות שלי עוד יקטנו.

 מה פרוש הדבר? לא מספיק להרוויח פי 10 אפשר להרוויח פי 12 ויותר למה לא?  ומי מפסיד מזה, המטופלים, גם מחיר יקר ומוגזם גם מקבלים חומרים זולים  שאחר כך ידרשו תחזוקה רבה יותר והוצאה נוספת לכיס רופא השיניים.

למה לא לדרוש מהרופא יותר למשל: תן לי מהשתלים הדנטליים הטובים ביותר מתוצרת חוץ, אתה מרוויח מספיק טוב , אז תרוויח 10% פחות בגלל שתשלם יותר , עוד 300 ש"ח תשלם ותקנה לי את השתל הדנטלי המבנה והכתר הטובים ביותר כמו שמקבלים באירופה ובארה"ב, כך לפחות אולי נרגיש שמחיר השתלת השיניים הוגנת אתנו.

רון מורן - מארגון "צרכנות נבונה" www.webix.name/dentist-recmmended  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב