דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות בלימוד שוק ההון 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2161 פעמים ]

כאשר אנחנו גדלים רוב ההורים מלמדים אותנו שאם נלמד, נשיג תארים, נשיג עבודה טובה ונעבוד קשה נהיה מסודרים. האמת היא שאין כך הדבר.
מי שבאמת מעוניין להגיע לעצמאות כלכלית חייב להגיע למצב שהכסף עובד בשבילו במקביל להשכלה ומקור הכנסה קבוע.

ישנם שלושה סוגים של נכסים: עסק שמניב תזרים מזומנים רווחי, ניירות ערך בשוק ההון ונדל"ן. בניית עסק והשקעה בנדל"ן כרוכות בהון רב ולכן האופציה של השקעה בשוק ההון פתוחה לכל אדם בכל מקום.

באמצעות לימוד שוק ההון יכול כל אחד לדעת כיצד לנתח פעילות של חברות כיצד השוק עובד ולאחר שהוא צבר ניסיון בתחום הוא יכול להשקיע בכל חברה שהוא מאמין בה, בכל תחום פעילות ובכל מקום בעולם והכל מבלי לצאת מהבית.

כאשר אנחנו משקיעים בניירות ערך לאחר לימוד שוק ההון אנחנו נותנים לכסף שלנו לעבוד בשבילנו במקביל לעבודה היומיומית שלנו.
אז איך זה בעצם קורה? ... אחת הדרכים בהם חברות אשר מעוניינות לגייס כסף על מנת לממן את פעילותם או התרחבותם היא להנפיק ניירות ערך לציבור. לימוד שוק ההון ילמד אותנו שיש שני סוגים עיקריים של ניירות ערך: מניות ואגרות חוב.

אגרות חוב הם בעצם ניירות התחייבות שהחברה או המדינה נותנת למשקיעים בה ובהם היא מתחייבת להחזיר את סכום ההשקעה בתוספת ריבית מסוימת בזמן מסוים. למעשה כל אחד מאיתנו יכול להלוות למדינה או לחברות גדולות כגון חברת החשמל, שופרסל וכדומה והכל על ידי קניית אגרות החוב שלהם.

לימוד שוק ההון ילמד אותנו שאיגרת חוב הוא נייר סחיר ולכן כל הזמן השוק מתמחר אותו לפי אלטרנטיבות ההשקעה שקיימות בשוק באותה תקופה. למשל בעיתות של עליית הריבית במשק, ערכם של איגרות החוב שמבטיחות ריבית יותר נמוכה יירד ולהיפך. פרמטר נוסף שמשפיע על ערכם של אגרות החוב הוא יכולתה של החברה או המדינה להחזיר את החוב לו התחייבה. כולנו שמענו לאחרונה על הסדרי החוב אליהם נאלצה אפריקה ישראל להגיע. למעשה אפריקה ישראל התקשתה להחזיר למשקיעים שלה את התשלום לו התחייבה באיגרות החוב שהנפיקה.

באמצעות לימוד שוק ההון ניתן לדעת שאיגרות חוב רבות עוברות תהליך של דירוג על מנת לקבוע את רמת הסיכון שלהם ושניתן לקבל את כל נתוני האיגרת על ידי קריאת הטבלאות המודפתונים הכלכליים.

נייר ערך נוסף שלימוד שוק ההון יסביר לנו עליו הוא מניה. מניה היא למעשה חלק מסוים בבעלות על החברה. מכיוון שחברות הם גופים עם עירבון מוגבל למעשה אני כאזרח מן השורה יכול להחזיק חלקים בבעלות של כל חברה שנסחרת בבורסה מסוימת בעולם ואם החברה תגיע לחדלות פירעון ופשיטת רגל אני כאזרח לא יהיה חייב דבר מכיוון שאני לא ערב לחברה. מנגנון זה מאפשר לכל אזרח לסחור באופן רציף בשעות הפעילות של הבורסה על מניות כאשר ערכם כל הזמן משתנה על פי הערכות השוק לביצועי החברה והמשק.

באמצעות לימוד שוק ההון יכול כל אחד לדעת כיצד להיכנס לאתר מאיה של הרשות לניירות ערך וכיצד להוריד משם את הדוחות הכספיים של החברות. מי שיודע לקרוא דוחות כספיים יגלה במהירות מה היו תוצאותיה העיסקיים של החברה ומה צפי הנהלת החברה.

לסיכום, לימוד שוק ההון יכול לתת לכל אדם כלים להגדיל את ההון שלו. התשואה שמדד המניות של תל אביב עשה לאורך השנים עומד על כ 10% ולכן השקעה זו עדיפה כמעט באופן אבסולוטי מכל השקעה אחרת.

 

הכותבת היא לילך דיין, פעילה בשוק ההון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב