דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לפרק פרקט 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 3571 פעמים ]

 

רצפות עץ, רצפות פרקט, או בשמן הנפוץ ביותר כיום, פרקטים – בכל דרך שתקראו להם, הפרקטים הינם סוג של רצפה אשר מלווה את ענף הבנייה כבר מאות בשנים. אין בכך כל פלא, מכיוון שלפחות בימים עברו, ייצור פרקטים והתקנתם הייתה הדרך הקלה והפשוטה ביותר ליצור רצפות נוחות ונעימות מחומר זמין ועשיר כגון עץ. אבל פרקטים שיוצרו בעבר שונים מאוד מאלה המיוצרים כיום, ובכל מקרה, הטיפול בפרקטים שונה מאוד מן הטיפול ברצפות שיש, קרמיקה או אבן.

 

לאחר שנים רבות של עיסוק בתחום הבנייה וההתקנה של רצפות פרקט, יצא לי לייעץ לאנשים רבים מספור בנושא הטיפול והאחזקה של רצפות פרקט. במקרים מסוימים הקשיבו לי ובאחרים לא. התוצאות נראות בשטח. כל יצרן ומתקין של פרקטים עושה כמיטב יכולתו כדי לוודא שהמוצרים שלו יצאו במצב האידיאלי ויותקנו בצורה האידיאלית באתר הלקוח. אבל טענות רבות הנשמעות בנוגע לרצפות פרקט אינו נובע מאיכות העץ או מאיכות עבודת ההתקנה, כי אם מסיבות כגון אחזקה לקויה ואף חוסר אחזקה. אז נכון שקל להאשים את היצרן או המתקין, או אפילו את רצפות הפרקט עצמן, אבל לפעמים אפשר פשוט לקחת אחריות, ללמוד את הלקח ולנהוג באופן חכם יותר בפעם הבאה. למען הסר הספק: אם הפרקט יוצר היטב, הותקן היטב ותוחזק היטב, לא אמורה להיות "פעם באה." פרקטים יכולים להחזיק מעמד עשרות ומאות שנים. מכיוון שייעוץ והנחיות בדבר שימור ואחזקה של רצפות פרקט אינם עובדים עבור כולם, גיבשתי מספר טיפים עבור אלו שמסתדרים טוב יותר עם דרך השלילה

 

הרצפה עקומה – טיפים כיצד לא לנהוג עם רצפות פרקט

כיצד לשרוט פרקט עד להרס מוחלט – הניחו על הפרקט רהיטים כבדים, בעלי רגלי ברזל חדות. אין טעם לטרוח עם אמצעים כגון רפידות הגנה, שטיחים וכיוצא באלה. הם סתם יאריכו את חיי הפרקט וימנעו מן הרהיטים להתחפר ברצפה היטב. חסרי הסבלנות או החרוצים מקפידים אף לגרור את הרהיטים על פני רצפת הפרקט, במקום להרים אותם או לשנע אותם על גבי מצע מתאים. היצירתיים יכולים גם לבצע חריטה אומנותית ברצפת הפרקט. זה בוודאי יעזור על מנת ליצור דוגמה ייחודית שתבדיל אותה מכל אחיותיה.

 

כיצד לגרום לצריבות, לדהייה ולכוויות בפרקטים – היו חכמים בשמש. הלא פרקטים דהויים הם פרקטים ישנים ומכובדים. כך תגרמו לרצפת הפרקט שלכם לדהות בטרם תעבור שנה ממועד התקנתה: ראשית, הקפידו להתקין פרקט כמה שיותר קרוב לחלונות גדולים. בעלי האמצעים אף יעדיפו להתקין רצפת פרקט מתחת לחלון בתקרה. שנית, הקפידו להשאיר את החלונות פתוחים, ובייחוד בשעות החמות ביותר, בהן השמש קופחת בשיא כוחה. מיותר לציין שאסור בתכלית האיסור לצפות את הרצפה בציפוי מגן או בכל אמצעי אחר שימנע מקרני השמש לבצע את פעולתן. באזורים מסוימים ובתנאים מסוימים, ברי המזל מצליחים ליצור דוגמה ייחודית בדיוק בצורת האור מן החלון על הפרקט, ובכך ליהנות ממזכרת לאור השמש בכל שעות היממה.

 

כיצד לשחוק את שכבת המגן והלכה וליצור כתמים בפרקט – ראשית, התקינו את הפרקט במקומות כגון מטבחים, חדרי אוכל, חדרי ילדים וכיוצא באלה. שנית, רכשו שלל משקאות ומזונות בעלי חומציות גבוהה. כעת, שחררו את הילדים לעשות את שלהם עם האוכל והשתייה. למרות הרפלקס המותנה לנקות את האוכל והשתייה מן הרצפה, התאפקו. קחו כמה דקות או שעות לחשוב על זה, ורק לאחר מכן נקו. אם אתם ממש רוצים להשקיע, הרי שחומרי ניקוי על בסיס חומצה, שאינם מותאמים במיוחד לרצפות פרקט, יכולים לסייע לכם להמשיך כל נזק שהכתמים האחרים לא עשו.

 

הגימור שעושה את ההבדל – אנשים מסתובבים כל היום ברחוב. על נעליהם מצטבר לכלוך רב ערך מסוגים שונים ומשונים. דאגו להיפטר מכל אמצעי אשר עלול למנוע קשר בלתי אמצעי בין הלכלוך והרצפה, כגון שטיחי כניסה, שטיחים, או מקום להסיר בו את הנעליים. מבחינה זו, נעלי עקב יכולות לחולל אף הן פלאים. נכון, זה לא פשוט אבל ההשקעה תשתלם.

 

שלב ב' – אם לא היה לכם די מהרס רצפת הפרקט, ואתם מעוניינים לעבור לשלב ב' – כלומר, להרוס עוד פרקט, הקפידו שלא לפנות לאנשי מקצוע המכבדים את עצמם, אלא לחאפרים שמבצעים התקנות רצפות פרקט מהצד. ההתקנה הלא-איכותית, בשילוב הניסיון הרב שצברתם, יאפשרו לכם לחסל את הרצפה במהירות גבוהה לאין ערוך מזו הקודמת. לחילופין, תוכלו פשוט לעבור לרצפת בלטות פשוטה, או ללמוד להקשיב להוראות ולהתייחס לרצפת הפרקט הבאה שלכם קצת יותר טוב, כדי שתוכלו ליהנות ממנה שנים ארוכות.

דניאל אייזנברג


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב