דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צחוק - ככלי להתפתחות אישית 

מאת    [ 27/05/2007 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2983 פעמים ]

כולם כבר מתוודעים לשיטה של "היוגה צחוק" - צחוק ללא סיבה בקבוצה. למה כדאי לצחוק? ממקום מאד אישי, של אישה נשואה עם ארבעה ילדים, אני יכולה להתוודות ולהגיד שהצחוק שינה בי המון.
כבר למעלה משמונה שנים, שאני לומדת: התפתחות אישית, מודעות, יחסי הורים-ילדים, רייקי, קבלה ועוד. שטפו אותי באין סוף, אנרגיות חיוביות, מחשבות חיוביות, איך למשוך את השפע. דיברו כל הזמן להגיון, ואח"כ הגיעה שעת המדיטציה, שאז הייתי צריכה להדוף את המחשבות. זה מצויין, זה אכן מרגיע, אבל בלימודי האימון (אני גם מאמנת אישית), המילים ,"שמחה וצחוק" הופיעו כל הזמן. האושר הנכסף.
התוודעתי ליוגה צחוק. זה לא פשוט בכלל. זו נגיעה ברגש. זה היישום של כל מה שלימדו אותי במהלך השנים. פה לא מדברים להגיון. פה מבקשים ממני פתאם, לא לחשוב,. להרגיש. להרגיש?? איך אני יכולה לאבד שליטה?? הרי יצרתי לעצמי כ"כ הרבה מסיכות, של אדם אינטליגנט, ועכשיו אני צריכה להתחיל לצחוק כך סתם ללא סיבה. ממש בית משוגעים. לא תאמיני, עשיתי זאת. אני בכל זאת אדם ממוסגר. אחרי חצי שעה התפוצצתי מצחוק, הייתי בטוחה שהאמבולנס מאחור, מחכה לי. אנשים קופצים בחדר, מוצאים קולות של צחוק, סתם.
בסוף, יש הרפייה..... אבל במהלך ההפעלה, לא חשבתי על כלום. מדהים. באמת לא חשבתי.
הגעתי הבייתה תשושה לחלוטין. התיישבתי בספה מול הטלויזיה, כמו זומבי. הפעם, לא הצלחתי לצעוק על בעלי והבן שהבית הפוך. נס ראשון - לא צעקתי = היה שווה לצחוק. הגוף עייף - נס שני = קורה לי משהו בגוף, החומרים באמת משתחררים מהמוח (הידרופינים ועוד).
בלילה, ישנתי כמו תינוקת = נס שלישי, כל זה ע"י הצחוק, ורק בגלל הצחוק.
עוד פעם ניסיתי, בכל זאת אני מאד הגיונית, ועוד פעם, עד שקלטתי שאני החלק המבצע בשרשרת של החשיבה החיובית, ובאמת כל מה שהטמיעו בי במהלך השנים, אני צריכה לחלוק אם עוד אנשים, שיידעו שלחשיבה חיובית זה לא רק חומר תיאורטי ליד המיטה, שיידעו שאנחנו לא צריכים שמישהו יצחיק אותנו כדי שנצחק ונרפא את גופנו ונפשנו, שיידעו שאנחנו עושים ולוקחים אחריות על חיינו, אחריות לשיפור חיינו וחיי ילדנו.
היום, אני מפעילה באופן קבוע כבר 9 חודשים, את מועדון הצחוק בחולון - אנשים מגיעים כל שבוע כדי לצחוק ללא סיבה בשביל עצמם. אני חברה במועצת הנשים בחולון, ולומדת מנהיגות פוליטית לנשים.
החזון שלי, להעצים כמה שיותר אנשים, כדי שנוכל להתחזק ולשמור על אחדות המשפחה. כדי להשפיע צריך להיות בראש הפירמידה, ואני מייחלת שהחינוך הלא פורמלי בארצנו יוכל לשלב את הצחוק ככלי טיפולי לשחרור אגרסיות, פחד, כעס, חרדה ושנאה. הצחוק מוריד את הסטרס, ואז יש פחות תאונות דרכים. כאשר אנו צוחקים אנו מצליחים יותר בעבודה ובתפוקת העבודה (שווה למעסיקים), מערכת החיסון שלנו חזקה יותר (נפש בריאה בגוף בריא) - רפואה מונעת. פרמטרים חיוביים בבתי הספר יעלו ויצמחו, והפרמטרים של האלימות והתסכול יירדו. הכל ע"י שחרור הצחוק מתוכנו, גם בלי סיבה.
אני גאה להיות כלי להעברת שמחה להמוני אנשים בכל הגילאים, החל מילדים וכלה בקשישים ומוגבלים. זה אתגר אמיתי, להראות שאפשרי לעשות שימוש בכלי היפה שניתן לנו ע"י אלוהים, והוא החיוך והצחוק.
"החיוך הוא מחלקת התאורה של הפנים, מחלקת איוורור של המוח ומחלקת החימום של הלב - יש להשתמש בו כמה שיותר!

בברכת חוק חיוך חובה!
שיפרה 054-4904030
שיפרה ארווס
מאמנת אישית
מנחה סדנאות של יוגה צחוק
www.shifra-israel.com
054-4904030



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב