דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות להצללה 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 4376 פעמים ]

מעניין לראות שבמדינות קרות, אנשים מחפשים להיחשף כמה שיותר אל השמש, מתוך ראיה שקרני השמש זה בריא. אצלנו, בישראל, המצב שונה לגמרי. השמש חזקה מאוד והיא שורפת את כל הניכר בדרכה, בין אם זה צמחים או אנשים. חשיפה ממושכת לשמש היא הגורם המרכזי לסרטן העור, וכל פעם שאנחנו "נשרפים" בים, זה לא פחות מכוויה שיש לה השפעות קשות בטווח הארוך.

לאור המצב הקיים בארץ, אנו מנסים להגן על עצמנו מפני השמש, ולצורך השגת המטרה החשובה הזו, אנו מוסיפים הצללה בכל מקום אפשרי. בצורה זו נדיר לראות גינה פרטית ללא פרגולה, מרפסת ללא מרקיזה וגן שעשועים ללא רשת צל. כיום המודעות לנזקי החשיפה לשמש גבוהה מאוד, ולכן אנשים מוכנים להשקיע ממון רב במוצרי הצללה שונים.

 

הצללה באמצעות ברזנטים

ברזנט הוא אחד החומרים השימושיים ביותר בעולם ההצללה. יתרונו הגדול ביותר נעוץ בכך שהוא חסין במים. המונח "ברזנט" נתפס אצלנו בדרך כלל כסוג מאוד מסוים של חומר, כאשר בפועל מדובר בעולם שלם של חומרים. אחד מסוגי הברזנט הנפוצים ביותר הוא שמשונית. השמשונית מורכבת מרשת פוליאסטר, עליה יוצקים 3 שכבות של חומר פולימרי, מה שמעניק לשמשונית את גמישותה. לאחר מכן מורחים את התוצר בלכה המעניקה לו ברק ומאפשרת הדבקת מדבקות על צידו החיצוני. השמשונית כוללת מסנני קרני UV ומאפשרת חסימה יעילה מהאור. כל התכונות הללו הופכות את השמשונית ליעילה במיוחד לבניית מרקיזות, המשמשות להצללה של מרפסות.

מרקיזה למרפסת צריכה למלא כמה תפקידים חשובים: הגנה מפני קרינה ומפני האור כמו גם מפני רטיבות. ברזנט מסוג שמשונית מספק את כל הצרכים הללו ולכן שימושו נפוץ במיוחד בבניית מרקיזות. יתרונו הנוסף הוא ביכולת לשמור על צורתו מבלי להתקפל ולהישבר גם בתנאים של רוח חזקה.

ברזנט ידוע בעמידותו בכל תנאי מזג האוויר, ולכן נעשה בו שימוש נרחב, במיוחד בתחום ההצללה. ניתן לראות את הברזנט גם בבניית מרקיזות לעסקים וזאת בין היתר בזכות היכולת להדביק עליו את שם העסק, ובצורה זו המרקיזה משמשת גם לצרכי הצללה וגם לצרכי פרסום.

 

הצללה לבריכות

בריכות ציבוריות ובריכות בבתי מלון זוכות לקבל הצללה, זאת מתוך מטרה להגן על המבלים בבריכה מפני קרני השמש. את ההצללה הזו עושים בדרך כלל מברזנט, משום שהוא תורם לשמירה על ניקיונן של הבריכות גם במהלך החורף משום שפחות לכלוך יכול להיכנס לבריכה הפתוחה.

הצללה זו משמשת הרבה פעמים לא רק לצרכים פונקציונליים אלא גם מתוך מטרה לקשט ולייפות את מראה הבריכה. המראה הנוצץ של הברזנט הופך אותו למועמד טבעי לבצע את המשימה הזו.

 

כפי שראינו, הצללה זה תחום חשוב ביותר במדינה חמה כמו ישראל. ברזנט תופס מקום חשוב בעולם ההצללה, שכן זהו החומר ממנו מייצרים מרקיזות ובהרבה מקרים גם הצללה לבריכה. קשה לדמיין את תחום ההצללה בארץ ללא ברזנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב