דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחלוקת עם הציבור החרדי בירושלים חייבת להיפתר מלמעלה! 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2687 פעמים ]

הציבור החרדי הולך ומתחרד ומציב דרישות לקווי מהדרין מופרדים ולהפרדה ברחובות ומנגד הציבור החילוני מרגיש כי זו כפייה דתית לוחמנית שמתאימה למשטרים חשוכים כמו אירן.

אנו עדים לעמותות חופש כאלה ואחרות שפועלות בשם החופש ונגד הכפייה הדתית ולכאורה מייצגות את רצונות הציבור החילוני ומנגד כוללים ורבנים שמתיימרים לייצג את כלל העדה החרדית בירושלים.

לא אלה ולא אלה אכן מייצגים את האינטרסים המובהקים של החילונים והחרדים בעיר אלא רק מובילים להתססה ולכותרות בעיתון.

 לדעתי האחריות למציאת פתרונות הולמים צריך להגיע מראש העיר, ניר ברקת, שהינו אדם נאור, משכיל וחביב.

מר ברקת צריך להביא פתרונות יצירתיים על מנת להבטיח חיים נוחים בעיר ולמנוע עזיבה של הנוער החילוני של העיר כתוצאה מהתחרדות העיר.

 כמו כל סכסוך נקודת המוצא הינה כי כל צד צודק בדרישותיו, וזאת מנקודת מבטו הסובייקטיבית, אך כדי להגיע לפתרון כל צד צריך לשים עצמו בנעליו של הצד השני עד כמה שניתן ולמצוא דרך הגיונית של פשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

 מצד אחד לא יתכן כי החרדים יקבעו עובדות מהותיות בשטח ומצד שני לא יתכן כי הציבור החילוני לא יכבד את אורך החיים שהחרדים בחרו בו.

 כמו בכל סכסוך שבו אני נתקל, אני שואף תמיד ליצור דינמיקה של אמפתיה, הבנה וכמובן קיום דיאלוג ישיר ולכן לא יתכן כי המאבק יתנהל מחד ברחובות על פשקווילים או בפייסבוק מצד שני שרק מתסיסים את "החיילים" בשטח ויוצרים פילוג גדול יותר.

 מר ברקת צריך להקים פורום בחסות העירייה שבו יהיו נציגי כל הזרמים, פורום שהבסיס שלו יהיה הדברות, מתוך אמפתיה, כנות ורצון אמיתי לשפר את איכות החיים בעיר החשובה ביותר לעם היהודי.

 כל הנושאים הכי רגישים יעלו בפורום זה, לכל צד תיהיה במה להעלות טענותיו, הפורום יוכל להתייעץ עם אנשיי מקצוע בהתאם לנסיבות של כל נושא ונושא וכן תהיה שקיפות מלאה לציבור לרבות פרסום פרוטוקולים.

 החלטות הפורום יפורסמו ברבים ויחייבו את מקבלי ההחלטות מכל הזרמים, כך תמנע דרך קבע ההפגנות המיותרות, שיבוש חיי התושבים בעיר והעמקת השנאה המיותרת בין הצדדים.

 למרות אורך חיי החילוני לחלוטין, לא פעם בחיי התייעצתי והתארחתי אצל רבנים ידועי שם וגיליתי חוכמה גדולה וניסיון חיים עשיר מאוד אך גם תבונה עסקית וחושים מחודדים שסייעו לי לקבל החלטות חשובות בפן העסקי והניהולי.

 לכן אנו החילונים צריכים להעריך את אורח חייהם, צרכיהם ולכבד אותם על כך ולהסתייע בהם כחלק בלתי נפרד מכל תושבי המדינה הזו. מדובר באנשים יוצאי דופן שיכולים לתרום רבות בכל תחומי חיינו וחבל לפספס זאת.

 מנגד גם החרדים צריכים להבין כי זמנים משתנים ואיתם גם החשיבה ואורח החיים, עליהם לגלות רצון עז לא רק לתורתם אלא גם למדינתנו שבימים אילו צריכה לאחד את השורות יותר מבכל עת אחרת.

 איש חכם שאל פעם "מה ההבדל בין החוכמה לרצון?" החוכמה משקפת את כל מה שבמסגרות: את הידע המקובל, הטכנולוגיה הידועה וזו שבדרך, את הגבולות וכל מה שמוחנו מסוגל להבין, אך להבדיל מזה הרצון, הוא משהו אחר, הרצון חוצה גבולות, חוצה אמונות, חוצה טבעי ונוגע בעל טבעי והוא הוא זה שמביא את הבשורות והשינויים הגדולים ביותר שידעה האנושות.

 זו הדרך לחולל שינויים שנראים לכאורה כבלתי אפשריים.

 לגופו של עניין, האחריות המלאה למצב מוטלת על עיריית ירושלים שעליה להקים באופן מיידי גוף שיכלול את כל ראשי הצדדים והזרמים בעיר המעורבת כאשר להחלטות שיתקבלו בנוגע לחיים המשותפים יהיה תוקף רציני המקובל על כל הצדדים עם מינימום חיכוכים ומקסימום הידברות.

 

הכותב הוא עורך הדין והמגשר ליאור כספי – מומחה בפתרון משברים וסכסוכים עסקיים ומשפחתיים.

עורך דין ליאור כספי - עושה שלום עסקי!
תל אביב, רח' נחל איילון 37
טלפון 074-7121212 פקס 03-6875197




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב