דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להפוך למקצוענים בפיתוח תוכנה 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 1747 פעמים ]

כעוסקים בפיתוח תוכנה, המטרה שלנו תמיד להיראות כאנשי מקצוע מן השורה, מקצוענים של ממש. אנו רוצים להציג את הקוד הכי טוב, המערכת הכי טובה, האפליקציה הכי פופולארית ומה לא. על מנת להגיע לרמה של מקצוענים, אנו צריכים לעשות כמה דברים בדרך, מלבד רק לדעת לכתוב שורות קוד איכותיות.

אם אתם מפתחים עצמאיים או שכירים העובדים בצוות של למעלה מ-20 איש, זה בכלל לא משנה. אתם זקוקים למידע הבא ובגדול. הדבר הראשון שצריך הוא להשתמש ב-Source Control.

Source Control

שימוש ב-Source control בהחלט יכול לעשות את החיים שלכם פשוט. במקום לשמוע מתכנתים אחרים אומרים שאין להם את הגרסה החדשה והם ישמחו לקבל אותה במייל ותמצאו את עצמכם כשבויים, פשוט התחילו להשתמש בכלי הנ"ל - החיים יראו אחרת.

Patching

במקרים רבים, כמפתחים בצוות או כיחידים אתם זקוקים לקוד מסוים שיתאים לעבודתכם. אל תעצרו את העבודה שלכם, כיוון שלא קיבלתם את פיסת הקוד, אותו Patch. תעבדו על פרויקטים אחרים וכאשר תקבלו את אותו ה-Patch, תכניסו אותו פנימה לקוד. מלבד זאת, אתם יכולים לבקש מאותו איש צוות כדי שהוא יסדר הכל כדי שתוכלו להתקדם הלאה.

"וידוי הריגה"

פרויקטים שלמים יכולים לרדת לטמיון אם הדברים לא היו ברורים. חשוב לוודא הכל מבעד מועד - לבקש הבהרות לגבי כל הפרויקט, להבין מי עושה מה בתוך הצוות, אם אתם מנהלים צוות, אז לברר מה בדיוק צריך לנהל וכדומה.

לעיתים קרובות, מנהלים אומרים "תתחיל לעשות ABC ובהמשך נעביר לך דרישות נוספות..." אם אתם נתקלים במשפט כזה, פשוט תסרבו!

חשוב להבין את הקו הכללי של הפרויקט, ללא אזורים אפורים ובלתי מובנים. יכול להיות מצב שלא יהיה לכם 100% מהמידע, אך אם המידע החסר לא יגרום לשינויים קיצוניים ומרחיקי לכת, אז אין בעיה - תמשיכו הלאה.

לקוח מרוצה, הוא לקוח מיודע

לקוחות אוהבים לדעת הכל - מה אתם עושים, איך אתם עושים ולמה. בין אם אתם שכירים או עצמאיים זה בכלל לא משנה, הנקודה היא שאתם צריכים לעדכן את הלקוח שלכם בכל נקודה במהלך הפרויקט, במיוחד אם מדובר בנקודה קריטית.

למשל, אם אתם עורכים בדיקות ואתם מעריכים כי תזדקקו לעוד מספר ימים - שלחו מייל, תתקשרו, תגיעו במיוחד למשרד, העיקר שתיידעו את הלקוח בדבר העיכוב.

שירות לפני הכל

כאנשי מקצוע, שירות הוא אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לשים עליו דגש, מלבד כמובן כתיבת קוד איכותי. הדבר הראשון שצריך לדעת שבמתן שירות, צריך להקשיב ללקוח. בין אם הלקוח מבין או לא מבין על מה הוא מדבר, חשוב שאתם תהיו שם בשבילו, שהלקוח ירגיש שאתם שם בשבילו. אולי הלקוח לא מבין בקוד, אפליקציות ומערכות מורכבות, אך הוא בהחלט מכיר את העסק שלו ברמה כזו שאף אחד אחר לא מכיר.

שירות לקוחות הוא לא רק להקשיב ללקוח, הוא גם לענות בצורה מנומסת לטלפון, לדבר בשפה של הלקוח ועוד. זכרו כי קיימים מספקים עצמאיים וחברות שמציעים שירות מתחת לכל ביקורת, ואם אתם תתנו שירות מצוין, ככה תצליחו לבדל את עצמכם בשוק התחרותי הזה.

תרשמו הכל

אמנם אתם אנשי מחשבים, אבל אין כמו לחזור לדרך הישנה והטובה. קנו פנקס והתחילו לרשום. הלקוח מתקשר ומספק מידע - תרשמו, הלקוח מיידע אתכם על באג מסוים באמצעות מייל - תרשמו וגם תשלחו אותו למערכת הבאגים שלכם.

במקום להגיד את המילה "שכחתי", תתחילו לזכור הכל. הזיכרון יעשה פלאים לעבודה שלכם וגם לשירות שהלקוח יקבל מכם.

אם קשה לכם לחזור לשיטה הישנה, מצאו כלים אחרים שיכולים לעזור לכם. העיקר תתחילו לרשום הכל.

לסיכום, אם אתם באמת רוצים להצליח בתחום של פיתוח תוכנה, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים, עבדו על עצמכם, תלמדו איפה אתם חזקים ואיפה אתם חלשים, שפרו את הקוד שלכם, ספקו שירות לקוחות מצוין, רשמו הכל ואתם בדרך הנכונה.

 

אבי צוראל, עוסק בפיתוח תוכנה ואינטרנט, יועץ Flex, צד לקוח וקוד פתוח עבור חברות וארגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב