דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות בעל עסק עצמאי 

מאת    [ 26/05/2007 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 4289 פעמים ]

העצמאות מתחילה בדרך כלל עוד במוחו הקודח של אדם, העובר תהליך בו הוא רואה ויודע שיהיה בעולם מוצר חדש. זהו חזון אישי ועוצמתי המתאפשר אודות לחירות מוחלטת של המחשבה והדמיון. אדם צריך להשתחרר מכבלי הקונבנציה החברתית, להעניק דרור לכמיהותיו ולהתחבר לאותנטיות שלו על מנת שמוצר חדש יתגבש במוחו.

בשלב הבא יש לפעול במרץ ובנחישות על מנת להפוך את הרעיון למציאות. פעילות זאת היא לרוב מאוד סיזיפית ומלווה בתחושה של פעילות בוואקום. קיים פער גדול בין כמות ההשקעה במרץ, בכספים ובזמן ובין התוצאות. בשלב הראשון תהיינה התוצאות בדרך כלל מזעריות מאוד, אם בכלל. זהו שלב העלול להמשך חודשים או אף שנים, בהן עובד האדם את חזונו ואין פירות הנראים לעין. הוא חווה כשלונות חוזרים לנוכח האתגרים והניסיונות היומיומיים לקידום החזון. זהו השלב בו על האדם לנסות ולהתגבר על הדיבוב הפנימי המרפה, המסביר בהגיון פנימי רב כי אדם בוגר צריך להתפרנס, לפתח את הזוגיות המשפחתיות והבריאות ולא להלאות את עצמו בשיגיונות למיניהם.

אולם, נחישות והתמדה לאורך זמן יכולים לקנות אט אט את התמיכה ולהביא גם לניצנים ראשונים של שינוי לבצבץ בשטח. כך למשל אנשים נוספים המצטרפים לרעיון, תומכים בו, קונים אותו ומממנים אותו בדרכים שונות. מתחיל להתקבל החזר על ההשקעה הגדולה ונוצרת התחושה כי היקום מתקרב אל האדם במקום שהוא ירוץ בריצה אינסופית לנקודה המתגלית כרחוקה יותר ויותר תוך כדי תנועה.

כשמוצר כלשהו חודר לשוק נוצרת לעתים התחושה כי ניתן לנוח על זרי הדפנה. זהו שלב שבו יש תחושה של מתנות הנופלות משמיים, של הזדמנויות שונות והזמנות חדשות בכל יום. רעיונות חדשים לקידום צצים ומתהווים במהירות.

אך לצד האופוריה ושמחת הניצחון מתגלה כעת קושי חדש. על מנת לבסס עצמאות כלכלית יש לעבור שלב נוסף הכרוך בד"כ גם הוא במאבק. התנגדויות שונות לגורם חדש בשוק מופיעות מגורמים תמימים, רשעים, אינטרסנטים ועוד. ההתנגדויות מגיעות מסיבות שונות, לובשות ופושטות צורה ומתקיימות לאורך זמן. התנגדויות אלו אמנם אינן נעימות ואף מאיימות על המשכיותו של המוצר החדש, אך בכל אופן הן חיוניות לליטוש האחרון, להתחזקותו של המוצר ולביסוס מעמדו כגורם הקיים בשוק לאורך זמן. אותן התנגדויות מגדירות דווקא את ייחודיותו ותרומתו של המוצר החדש לעולם ויחד עם זאת מאפשרות את המשך הרגישות והזהירות הנדרשת כשמתהלכים על הפסגות.



עינת גרוס הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, אימון למיתוג עצמי, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיונות עבודה, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הדרכה וייעוץ ארגוני.
einatgross@mirror-strategy.com
www.mirror-strategy.com
עינת גרוס הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, אימון למיתוג עצמי, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיונות עבודה, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הדרכה וייעוץ ארגוני.
einatgross@mirror-strategy.com
www.mirror-strategy.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב