דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נהפוך להיות מקצוענים בפיתוח תוכנה? 

מאת    [ 19/10/2010 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 1925 פעמים ]

בכל תחום יש את האנשים המכונים מקצוענים. התואר הזה לא סתם הולך לפניהם ולפעמים קשה מאוד להגדיר מיהו מקצועי ומיהו מקצוען אמיתי. פיתוח תוכנה הוא אחד מהמקצוענות שבהחלט קל להגדיר ולזהות את החובבן שבחבורה, אך את המקצוען האמיתי קשה מאוד להגדיר ולפעמים אף לאתר.

בפיתוח תוכנה ופיתוח אינטרנט, כתיבת קוד טוב הוא הכרחי, אך אין זה הופך אותך למקצוען אמיתי. אתה חייב להיות בעל תכונות אופי, מיומנויות שונות וניסיון כדי להיות זכאי להיקרא ולהיתפס כאחד כזה. מדובר למעשה בסדרה של דברים שקשורים קשר הדוק אחד לשני.

אז כיצד נהפוך להיות מקצוענים בפיתוח תוכנה?

משמעת

משמעת, הכל מתחיל ממשמעת. לקוחות אוהבים אנשי מקצוע שעומדים בלוחות זמנים, עונים על הדרישות והצרכים של החברה

נכון שמאוד קל לאבד את המשמעת האישית שלנו כמפתחים עם מיליון תירוצים שונים - הלקוח נודניק, ההנהלה תוקעת אותנו במקום ואנחנו באיחור מבחינת לו"ז ועוד. למרות זאת, אסור לכם לתת למקרים כאלו לעכב אתכם ולפגוע לכם במשמעת.

הזמן קצר והמלאכה מרובה

עבודה בזמנים קצרים יכולה להביא לתוצאות מדהימות. חלקו את הפרויקט ובאחד תוכלו לעמוד בזמני אספקה קצרים מאוד. פרויקט שיחולק נכון, יתקדם מהר יותר, בין אם יש עיכוב מצד ההנהלה או גומרים אחרים ובין אם לא, פשוט ככה.

לא לוקחים שבויים בדרך

כמפתחים, יש לנו את הנטייה שלא להתחיל פרויקט בגלל אינפורמציה שלא ניתנה או פרט קטן שהלקוח עוד לא סיפק לנו.

נכון שללא אפיון והגדרות מסודרות קשה להתחיל פרויקט, ויש סיכוי גדול שדברים שישתנו ואתם עלולים לזרוק קוד לפח, אבל הירגעו לרגע! להיות שבויים בחוסר נתונים זה אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לקרות לכם כמפתחים, אז פשוט תתחילו לעבוד וקדמו את הפרויקט לשלב הבא - תבנו את השכבות שבהן אתם לא זקוקים למידע החסר ובכך תבנו את הפרויקט שכבה אחרי שכבה, מידע אחרי מידע.

צימוד - הימנעו!

חשוב מאוד שתמנעו מצימוד, לא רק באפליקציה שלכם או בקוד שלכם, אלא גם לצוות או מתכנת אחר. לדוגמא, אם מתכנת אחר צריך לספק לכם חתיכת קוד מסוים, אל תחכו לתחילת העבודה שלכם עד לקבלת הקוד, אלא תתכננו את הקוד שלכם ככה שהקוד החסר ישתלב פנימה בקלות.

אל תסתבכו עם ארכיטקטורה

אל תבנו ארכיטקטורה מסובכת ולא מובנת. חברות רבות עובדות עם ארכיטקטורה כל כך מסובכת, שאם רוצים להוסיף מוצר או דבר מה נוסף, פשוט קשה כל כך. פשוט הימנעו מכך ושמרו על הדברים פשוטים - עבודה בשכבות היא הטובה ביותר.

מפתח - שפר את הקוד

חשבו כיצד אתם יכולים לשפר את הקוד שלכם. כל פעם במשהו אחר, קטן, אך יוצר עולם חדש. לכל קוד ניתן לעשות שיפורים ולכן חשוב מאוד שתעברו על פרויקטים אקראיים מפעם לפעם ושפרו קצת את הקוד. זכרו כי שיפורים קטנים מהווים לשיפור גדול עצום בסופו של דבר.

כתיבה מחדש - לא בבית ספרנו

בחברות גדולות המשפט - צריך לכתוב מחדש הוא כמו שיר שחוזר על עצמו כל יום ויום. "ישנה בעיה בבסיס הנתונים? - צריך לכתוב מחדש", "קוד HTML גרוע - צריך לכתוב מחדש", "המערכת איטית ובקושי מגיבה - צריך לכתוב מחדש".

כתיבה מחדש של מערכת או קוד הינו צעד מטומטם (תסלחו לי על המילה). צעד כזה אינו נכון ויכול לפגוע בחברה מבחינה תקציבית, תיאורטית ומעשית. לכן, כמפתחים, המליצו להנהלה שלא להתחיל הכל מחדש, אלא לשפר את הקיים ולהתאים את הדרישות למערכת או הקוד הקיים.

קוד רע = ריצה אין סופית

כתיבה של קוד רע גורמת למפתחים רק לרוץ כל הזמן ולהיות בלחץ נוראי. במקום זאת, שפרו את הקוד שלכם, כתבו קוד טוב והדבר יגרום לכם להתחיל ללכת ולנשום לרווחה. המהירות היא מהשטן - תכתבו מהר והקוד יהיה רע. לכן, נשמו אוויר ותיקחו עוד קצת מהזמן, כך ככה תכתבו קוד טוב ואיכותי, ללא צורך בתיקונים.

 

אבי צוראל, עוסק בפיתוח תוכנה ואינטרנט, יועץ Flex, צד לקוח וקוד פתוח עבור חברות וארגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב