דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו קואצ'ינג אינטגרלי? 

מאת    [ 25/05/2007 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 3585 פעמים ]

ההתפתחות המהירה בתחום האימון האישי (קואצ'ינג) משקפת את הצורך הגדל לחיים משמעותיים ומספקים ולא רק יעילים והישגיים. אימון אינטגרלי הוא שלב בהתפתחות הזו של תחום האימון. הוא מציע מתודולוגיה אימונית יעילה ומעמיקה המשלבת מודלים וגישות אימון שונות. האימון האינטגרלי מתייחס לתמונה הגדולה של חיי המיתאמן. הוא משקלל את רמת ההיתפתחות האישית שלו יחד עם יכולת התקשורת הבין אישית, את הקשרים ההחברתיים בתוכם הוא חי, את ההיבטים הפיזיים -תזונה, בריאות הגוף ופעילות גופנית, כמו גם הרגשיים - שאיפות וחלומות, ביטחון עצמי והיכולת שלו להניע תהליכים בחיים. בקרב מאמנים רווחות היום שתי גישות אימון. האחת היא של "אני המומחה, תן לי לתקן אותך" והשניה "אתה שלם ומושלם כפי שאתה ויש בך את כל התשובות". שתי הגישות פונות לסוגים שונים של מיתאמנים ומגדירות מערכת יחסי מאמן מיתאמן שונה. הגישה הראשונה מיתבססת על ההנחה ש"אני יודע ואתה לא" ומאפיינת יועצים שמציעים את הנסיון והמומחיות שלהם. הגישה השנייה נובעת מגישה ניו-אייג'ית שרואה את האפשרויות הבלתי מוגבלות של המיתאמן והפוטנציאל האנושי שגלום בו. היא מניחה ש"אם אשאל את השאלות הנכונות, אעיר את החוכמה האינסופית שבך ותוכל ליצור את החיים להם אתה משתוקק". שתי הגישות נכונות אך חלקיות במידת מה. גישת המומחה יכולה להביא לתוצאות אך כושלת בפיתוח האישי של המיתאמן. היא עלולה להשאיר אותו תלוי בגורם חיצוני ועם הישג נקודתי בלבד. גישת הניו אייג' נכונה גם היא באופן חלקי. למאמן אכן יש תפקיד חשוב לעורר את החוכמה והאינטואיציה שמצויה במיתאמן, אלא שגם אם למיתאמן יש תשובות, לא תמיד יש לו את כולן. ישנן נקודות מתות שניסתרות מעיניו, כאלו שמאמן מיומן יכול להאיר. הגישה האינטגרלית לאימון משלבת בין שתי הגישות הללו בנוסף לכמה ערכים מוספים:

    • יכולות אישיות - כל תהליך אימוני מגדיר מטרה ברורה, אלא שמטרה מגדירה הישג נקודתי כמו קידום בעבודה, ירידה במישקל או מציאת בן זוג בעוד שיכולת היא מיומנות נירכשת. לא רק שהיא מקדמת את המטרה הנקודתית, אלא שהיא גם מסייעת למיתאמן בהיבטים נוספים של חייו.
    • התבוננות עצמית - היכולת להבחין בפער בין הכוונות שלנו ביחס לחיים ואיך שהדברים קורים בפועל. היתבוננות עצמית מאפשרת לגשר על הפער הזה ללא תלות בגורם חיצוני כמו מאמן.
    • תחושת סיפוק - תחושה פנימית שמה שאנחנו עושים, איך שאנו חיים ומי שאנו הופכים להיות הוא משמעותי ובעל ערך עבורינו.
אימון אינטגרלי מדגיש מודעות ונוכחות כיכולות חשובות בתהליך. מודעות היא היכולת להקשיב לאחרים ולעצמינו, להיות עירניים למסרים חיצוניים מאנשים וממצבים שונים וכן למסרים פנימיים, גופניים ורגשיים. נוכחות היא היכולת לחוות את המציאות כפי שהיא בזמן הווה. במצב של חוסר נוכחות, רצף מחשבות בלתי פוסק שנודד בין העבר והעתיד עלול לסחוף אותנו לניהול החיים מתוך פיזור והיסח הדעת. לכולנו מוכרים מצבים בהם אנו קוראים דף בספר וכשאנו מגיעים לסופו אנו מבינים שריחפנו ולא ממש קלטנו את המסר, או בזמן נסיעה ברכב, אנו לא ממש רואים את הנוף, לא שומעים את המוזיקה ואולי גם מפספסים את הפניה. בשונה מספר, את החיים אי אפשר לדפדף אחורה ולקרוא שוב. מודעות מפותחת והיכולת להיות נוכח לא רק הופכים את תהליך האימון למעמיק אלא גם כלים העומדים לרשות המיתאמן לניהול טוב ומאוזן יותר של חייו הרבה אחרי שהאימון מסתיים.
באימון אינטגרלי נעשה שימוש במודלים וכלים מתחומים שונים ומגוונים. כל אחד מהם משקף נקודת מבט שונה שעומדת לרשות המאמן האינטגרלי:

    • הדינמיקה הספיראלית - כלי לבחינה של ערכים, תפיסות עולם, קונפליקטים ותקשורת בין אישית. הכלי מאפשר למאמן לדבר עם המיתאמן "בשפתו", תוך שימוש במושגים רלוונטים להשקפת עולמו.
    • מודל הרבעים - מודל שנותן נקודת מבט מלאה על חיי המיתאמן, ברמה האישית והחברתית, הפיזית והרגשית.
    • אינטליגנציה רגשית - תחום בפסיכולוגיה המדגיש מיומנויות רגשיות, מודעות ושילוב שלהם עם ידע ומיומנויות שכליות.
    • אניאגרם - טיפולוגיה של טיפוסים שעוזרת לפתח רמת המודעות, הבנת דפוסי היתנהגות ובחינת ההשקפה שלנו על עצמינו ועל מערכות יחסים.

אימון אינטגרלי לוקח את האימון הקונבנציונלי צעד אחד קדימה. זהו תהליך אימוני המותאם אישית לצרכים והשקפת העולם של המיתאמן, עוזר לו להיתפתח ומייצר עבורו שינוי קבוע ומשמעותי.

גיא בן דוד הוא מאמן אישי, מנהל את waytoB - מרכז המוביל בארץ לגישה האינטגרלית באימון, פיתוח אישי ושיפור מיומנויות ניהול.
מנחה סדנאות מודעות ופיתוח אישי, מנחה מטעם המרכז לאינטליגנציה רגשית ומרצה בנושאים מגוונים.
גיא הוא בוגר קריירת הייטק בת 12 שנים וקצין צנחנים במיל'.

0504-695169
guy@waytob.co.il
http://www.waytob.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב