דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב ותאורה בחדר השינה 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3533 פעמים ]

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בתחום עיצוב חדרי השינה. חדר השינה הוא יותר מחדר המשמש לשינה... אנו מבלים בו כשליש מחיינו והוא העולם האינטימי שלנו, של החלומות שלנו, ההתרגשויות, הרגיעה, המנוחה והחשיבה. לעיצוב, לריהוט ולתאורת חדר השינה חשיבות ומשמעות רבה והעובדה שרוב השעות בהן אנו שוהים בו עוברות עלינו בשינה עמוקה, לא צריכה להמעיט מחשיבות חדר זה בחיינו.


ריהוט, תאורה ואביזרי עיצוב לחדר השינה
בשנים האחרונות מייחסים חשיבות רבה לעיצוב חדר השינה, לפחות כמו זו של הסלון ושל חללים מרכזיים אחרים בבית, זאת במטרה להשיג את האווירה הרגועה והשקטה כמו גם האינטימית והרומנטית, שכל כך נדרשת בחדר זה.
גוון הקירות, בחירת הריהוט ואופי גופי התאורה לחדר השינה הינם בעלי משמעות רבה בהשגת עיצוב האווירה המבוקשת וחדר השינה יכול להעביר סוגי אוירה שונים, באמצעות הקפדה על תפיסת עיצוב כוללת: אווירה רומנטית, עיצוב אוירה מלכותית, אצילית, כפרית, מסתורית ועוד. מגוון הסגנונות והטעמים הקיימים בשוק מעמיד לרשות כל אחד מאיתנו מגוון אפשרויות לשילוב נכון בין חומריות, סטייל, תאורה ואביזרי עיצוב.


מיקום גופי התאורה בחדר השינה
עיצוב חדר השינה צריך להתחיל כבר בשלב תכנון הבית ותוכניות החשמל בפרט. תוכניות החשמל אמורות לכלול התייחסות בשני מישורים: עיצוב תאורת אווירה ועיצוב תאורת קריאה. לנוחותכם, להלן מספר טיפים לתכנון תאורה נכון בחדר השינה:


    • מנורות קריאה תלויות מנקודות חשמל בתקרה הממוקמות מעל שידות המיטה. את המנורות תולים בגובה 50 ס"מ מעל השידה. עיצוב גופי תאורה כאלו משרתים שתי מטרות. תאורה פונקציונאלית לקריאה ותאורת אווירה המעשירה את האווירה בחדר השינה.
    • גופי תאורה שקועים בתקרה מעל ראש המיטה או בנישת גבס בנויה מאחורי גב המיטה. פתרון עיצובי זה מעניק לחדר השינה תאורה פונקציונאלית ואווירתית כאחד. קיים מגוון גדול ומרשים של גופי תאורה לחדר שינה בסגנונות שונים וניתן להתאים גוף תאורה לכל צורך וסגנון.
    • בחדר השינה מומלץ להשתמש בגוף תאורה שנותן תאורה עקיפה (up Light). בגוף תאורה מסוג זה לא רואים את מקור האור והוא משרה אווירה נעימה ושקטה על חדר השינה. בחללים בהם יש וילונות, האור שוטף גם אותם ומוסיף רכות לעיצוב החדר.
    • תאורת פורצלן מומלצת מאוד להשגת אווירה חמימה בחדר השינה. גופי תאורה מפורצלן הם בעלי עיצוב נקי המשתלב עם ריהוט בכל צבע ועם אביזרי עיצוב נוספים הממוקמים בחלל החדר. תאורה זו מעניקה תחושת אינטימיות המשתלבת היטב עם מצעים מפנקים וילונות ארוכים ונרות לרומנטיים שבינינו...
    • כדאי להימנע משימוש בתאורה פלורסנטית רגילה או בתאורה חסכונית בעיצוב חדר השינה. ניתן להוסיף תאורת LED טרנדית על קירות חדר השינה וליהנות מאפקטים מרשימים.

כיצד ליהנות מתפיסת עיצוב כוללת בחדר השינה
המגוון הגדול של אפשרויות העיצוב והתאורה לחדרי השינה, פותח מגוון אפשרויות אינסופי
ועיצובים חדשניים ומעניינים. שידות המיטה תואמות ולעתים בנויות בתוך מערכת השינה עם תאורה
 BUILT IN  ואילו מוצרי הריהוט המשלים הסמוכים למיטה, יוצרים אווירה מפנקת בחלל חדר השינה ומעניקים לו אופי מיוחד. רבים מבקשים להוסיף לצד מערכת השינה פינת איפור מעניינת המוסיפה פונקציונאליות לחלל. התאורה הנבחרת לפינה זו צריכה להשתלב עם סגנון הריהוט והתאורה שנבחר לחדר השינה.
אם אתם אוהבים את המראה הרומנטי, תלו שנדלייר קריסטל מעל המיטה. אם המראה הכפרי הוא המועדף עליכם, גופי תאורה עשויי קרמיקה ישתלבו בו היטב ואם הקו הנקי אהוב עליכם, בחרו גופי תאורה ייחודיים בקווים ישרים.

 

שרון לוינזון -  יועצת עיצוב ותאורה סוהו עיצוב ריהוט ותאורה 04-8424290




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב