דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ גירושין - גירושין בהסכמה 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 762   [ נצפה 3423 פעמים ]

כאשר בני זוג נשואים מחליטים להתגרש, בפניהם שתי מטרות מרכזיות. האחת היא לשמור על רגישות כלפי הילדים ולתמוך בהם בכל הליך הפרידה ולאחריה והשנייה היא להתגרש בהסכמה.

גירושין בהסכמה, משמעותם כי שני בני הזוג מסכימים להתגרש וכי אף צד איננו מתנגד. את ההסכמה להתגרש מביעים בני הזוג בפני בית הדין הרבני, באמצעות הסכם גירושין.

הסכם הגירושין יכול לכלול סעיף אחד בלבד המצהיר על הסכמתם של בני הזוג להתגרש אך יכול הוא גם להיות הסכם  אשר מסדיר את כל ענייני הגירושין. ההסכמה לגט היא החשובה מכל היות שאם אחד מבני הזוג מתנגד, ייאלץ השני להוכיח את קיומה של עילת גט, על מנת שבית הדין הרבני יאפשר גירושין. כאשר בני הזוג מתגרשים בהסכמה, יאפשר בית הדין לבני הזוג להתגרש, ללא צורך בהוכחת קיומה של עילת גירושין.

על פניו, נראית תמונת המצב כפשוטה מאוד, אך הלכה למעשה, זוגות רבים אינם מתגרשים בהסכמה. אף במקרים בהם חיי הזוגיות מצויים במשבר עמוק, ישנם בני זוג אשר מסרבים להיפרד ועל כן, מתנגדים להוצאת הגט.

במצב שבו אחד מבני הזוג מתנגד לגירושין, יכול השני לפעול בשתי דרכים. האחת, לפנות להליך של יעוץ גירושין, על מנת לנסות ולשכנע את הצד השני להסכים לגט. השנייה, להציג בפני בית הדין הרבני, הוכחה לקיומה של עילת גירושין.

גירושין ברבנות - איך זה עובד?

ענייני נישואין וגירושין בין יהודים בישראל, הם בסמכותם הבלעדית של בתי הדין הרבניים.

בית הדין הרבני יאשר את הגירושין ללא עיכובים, כאשר בני הזוג מתגרשים בהסכמה. אולם, כאשר מי מבני הזוג מתנגד, ידרוש בית הדין הרבני, את הוכחת קיומה של עילת גט.

אחת העילות השכיחות ביותר לגירושין היא בגידה ולכן, כאשר אחד מבני הזוג רוצה להתגרש עקב בגידה של הצד השני, ייאלץ להציג בפני בית הדין הרבני, הוכחה לבגידה, אלא אם בן הזוג שבגד, מסכים לגירושין או יתוודה על הבגידה.

חשוב לדעת כי על פי הדת היהודית, הבעל מגרש את האישה ולכן, התנגדות מצד הבעל, בעייתית ביותר מאשר התנגדות מצד האישה. בתי הדין הרבניים אמנם מוסמכים לנקוט באמצעים כנגד הבעל אך הם אינם משתמשים לעיתים קרובות בסמכויות אלו בטענה כי הפעלת לחץ רב מדי, עלול לפסול את הגט אשר חייב להיות גט מרצון ולא גט מעושה.

כאן נכנס לתמונה יעוץ גירושין, אשר יכול לסייע מאוד בהליך הגירושין.

יעוץ גירושין - יש תוצאות!

כל הליך גירושין, כרוך בקושי רגשי וכלכלי, אולם, כאשר הגירושין הם בהסכמה, הופך ההליך למהיר יותר וקל יותר.

גירושין בהסכמה אינם חשובים רק לשם קבלת הגט עצמו אלא גם בשל הצורך להסדיר את כל ענייניהם של בני הזוג: חלוקת הרכוש, תשלום המזונות ומשמורת ילדים. כאשר בני הזוג מתגרשים בהסכמה, ישנה נכונות להסדיר את הנושאים שלעיל, אף אם האווירה מתוחה. עם זאת, כאשר צד אחד אינו רוצה להתגרש, הרי שאין לו כל נכונות להגיע להסכמות הוגנות עם בן הזוג.

ייעוץ גירושין יכול להואיל בשני המקרים, גם כאשר בני הזוג מסכימים להתגרש וגם כאשר הגירושין אינם בהסכמה.

עבור בני זוג אשר החליטו יחד כי העת להיפרד, כדאי לקבל יעוץ גירושין, בכדי לייעל את הסדרת ענייני הרכוש, המשמורת והסדרי הראייה. כמו כן, לעיתים, גם כאשר הייתה הסכמה להיפרד, נוצרת מחלוקת עמוקה בין בני הזוג לגבי הסדרת ענייני הגירושין. על כן, יעוץ גירושין יכול לסייע לבני הזוג ללבן את המחלוקות, על מנת לסיים את הליך הגירושין, בו שני הצדדים חפצים, בצורה יעילה.

כאשר ההחלטה להיפרד הייתה החלטה חד צדדית ואחד מבני הזוג אינו מעוניין בגירושין, גוברת חשיבותו של יעוץ גירושין ובמסגרתו יבצע יפעל יועץ הגירושין בצורה שונה.

התנגדות לגירושין

בן זוג אחד מבקש להיפרד אך השני מתנגד. זהו תרחיש נפוץ למדי אשר ללא סיוע של יעוץ גירושין, עלול לפתוח מלחמה גדולה ומיותרת בין בני הזוג. כאשר ההחלטה להתגרש איננה הדדית, יפעל יועץ הגירושין כך:

1. אוזן קשבת : ראשית כל, יעוץ גירושין מהווה עבור הצדדים, אוזן קשבת, כך שיוכלו לספר את אשר על ליבם ולחוש הקלה גדולה. לאחר שהצדדים שיתפו בתחושותיהם, הם מרגישים  יותר טוב וכך אפשר להמשיך לשלב הבא.

2. הסכמה לגט : לעיתים, בן הזוג אשר מבקש להתגרש, אינו מצליח לשכנע את הצד השני להסכים לפרידה אך כאשר הדברים מוצגים באור מעט שונה, על ידי צד שלישי, קרי, יועץ הגירושין, קל יותר להגיע להסכמה לגט.

3. הסכם משפטי : מטרתו הסופית של יעוץ גירושין היא להביא את הצדדים לכדי הסכם אשר יחייב אותם משפטית, ובו יסדירו את כל ענייני הגירושין מא' ועד ת'. כך יוכלו הצדדים להגיש את ההסכם בפני בית הדין הרבני ולהביא לסיומו של הליך הגירושין.

רוצים לסיים את הליך הגירושין במהירות? עליכם להגיע לכדי הסכמה להתגרש ולבטא הסכמה זו בהסכם גירושין, אשר יכלול גם את הסדרת כל ענייני הגירושין. מעוניינים להתגרש אך לא מצליחים להגיע להסכמות בדבר משמורת או חלוקת רכוש? יעוץ גירושין יכול מאוד לעזור לכם.

לקריאה נוספת: יעוץ גירושין בנוגע לחלוקת רכוש >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב