דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש - פתרון ישראלי אמיתי 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3189 פעמים ]

דודי שמש הם בבחינת נוף ישראלי מוכר מאוד בכל רחבי ארץ ישראל, על כל גג בית ובניין בסביבה. בשבילנו כישראלים דודי שמש הם דבר מובן מאליו, שרובנו הכרנו כבר בתור ילדים. למדנו לקבל כעובדה מוגמרת את זה שבימי שמש אנו מגיעים הביתה בסוף יום ארוך והמים במקלחת כבר חמים ומוכנים בשבילנו, ובלי שהיינו צריכים לחשוב על כך מראש ולהדליק דוד חשמלי או לבזבז ולו דקה אחת של שימוש בחשמל. נכון, לא בכל בית ובית בישראל יש דודי שמש, אבל דודי שמש קיימים בכל המבנים שהוקמו פה בארץ מאז אמצע שנות השבעים (מכיוון שאז התקנת דודי שמש הפכה לחובה בחוק בכל מבנה מגורים חדש שמוקם בארץ). בנוסף, יש המון בתים ובניינים הרבה יותר ישנים ששמחו לאמץ אל גגותיהם דודי שמש בשביל החיסכון המצטבר בחשמל ובאנרגיה. כך שבאופן יחסי חימום מים על ידי דודי שמש נפוץ בישראל הרבה יותר מאשר ברוב ארצות העולם. חלוציות בתחום, אפשר לומר.

 

ולא סתם חלוציות, אלא כזו שהתחילה בשנות החמישים, לפני יותר משישים שנה! אז, בשנים ההם, מדען בשם צבי תבור שכלל דודי שמש ישנים והפך אותם לדודי השמש שאנו מכירים כיום. בעקבות השכלולים שהנהיג בהמצאה זו, היא הפכה להיות יותר יעילה ומכאן גם יותר מבוקשת ופופולארית לשימוש ביתי עבור חימום מים ללא חשמל. אפשר לומר שהמהפכה הסולארית בעצם די התחילה כאן אצלנו, בארץ ישראל.

 

כאמור, דודי שמש הם עובדה מוגמרת בישראל, אבל בחוץ לארץ המצב שונה. בכל זאת, יש עובדות שקשה להתווכח איתן, כמו למשל העובדה שבאירופה ובארצות קרות אחרות יש הרבה פחות ימים יפים של שמש מאירה, שמאפשרים את קליטה של קרינת השמש באמצעות קולטי שמש עבור הפיכתה לאנרגיה לחימום הבית או לייצור חשמל ירוק (באמצעות דודי חשמל). בארצות כאלו לרוב יהיו פחות דודי שמש פשוט בגלל שבהן דודי שמש פחות יעילים, כיוון שאינם פועלים בימים גשומים ומכוסי עננים כהים.

 

עם זאת, גם בארצות אחרות שבהן יש הרבה ימי שמש התחום של דודי שמש אינו מפותח דיו, וחבל שכך - היום אנחנו כבר מודעים ויודעים איזה נזק אנו מסבים למערכותיו של כדור הארץ בגלל שימוש במקורות אנרגיה מזהמים, ויותר מזה, אנו מבינים שמקורות אנרגיה מזהמים אלו הינם מתכלים ויום יבוא וננצל את כל המלאי הקיים ופשוט לא יהיה יותר מהם. בנוסף, גם המחירים של מקורות אנרגיה אלו עלו בתלילות בין עשור לעשור. לכן היום כשאנחנו תופסים את החשיבות בפנייה למקורות אנרגיה חדשים, בלתי מתכלים ו"ירוקים" יותר, חובה עלינו להפיץ את בשורתם של דודי שמש בתפוצות.

 

צעד ראשון כבר עומד להיעשות בקרוב בארצות הברית - על פי מדורי החדשות הבית הלבן עומד בקרוב להיות חלוץ בתחום של דודי שמש, ולהניח דודי שמש על הגג שלו כחלק ממסע הסברה שנועד לעורר מודעות לחשיבות התקנת דודי שמש.

טל סחר הינה חברה מובילה בתחומה לייצור דודי שמש ותכנון מערכות סולאריות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב