דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על פרטיות בהנקה 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 732   [ נצפה 1899 פעמים ]

בס"ד

האם את מניקה?

יותר ויותר נשים מבינות את היתרון שיש להנקה על פני תמ"ל. חלב אם בריא יותר, זמין תמיד, עם כל הויטמינים והנוגדנים, בטמפרטורה הנכונה וכו'.

ולמרות זאת, עדיין החברה, באופן סמוי ולפעמים אף גלוי, משדרות לאם הטריה שכדאי לה לעזוב את ההנקה מסיבות של נוחיות. "למה לך את זה? את סתם כובלת אותו אלייך! הוא יתרגל ויהיה מפונק!" או משפטים מרפים אחרים כגון: "לא נראה לי שהוא עולה במשקל, בטח אין לך מספיק חלב", או כמו שאמרה לי מכרה: "החלב שלך נראה כמו מים, זה לא אמיתי..."

ואם נוסיף לכך את הקשיים שנתקלות בהם כל כך הרבה נשים היום בהנקה - קשיים פיזיים ונפשיים שעשויים לנבוע מכך שהחברה לא מעודדת הנקה, וכן בגלל שלהרבה נשים אין את הדוגמא מהבית.

אין פלא, אפוא, שנשים רבות מוותרות על ההנקה לאחר מספר חודשים או אף פחות מכך, ורבות עוד יותר מניקות מראש "רק שלושה חודשים וזה מספיק", כדי לשחרר את עצמן מה"עול" של ההנקה.

לכן, חשוב מאוד ללמוד על נושא ההנקה, וליצור קשר עם יועצת הנקה מוסמכת עוד לפני הלידה על מנת להגדיל את הסיכויים להנקה מוצלחת.

פרטיות בהנקה

כאשר ילדתי את בתי הבכורה, רציתי מאוד להניק אותה. אולם נתקלתי בקשיים מרובים, בעיקר פיסיים, אך גם הערות מהסביבה לא היו חסרות: "מה רע בבקבוק? תשחררי את עצמך! אולי אין לך חלב?? לפי דעתי את צריכה להפסיק להניק".

אולם אני לא רציתי לוותר. היה לי נורא חשוב להניק, וכשהצלחתי, הייתה זו בשבילי הנאה צרופה ממש!

אלא בגלל כל הקשיים הטכניים בהנקה, החל בישיבה נכונה עם מספיק כריות לתמיכה, אחיזה נכונה של התינוקת, וכלה בניסיונות חיבור נכון של התינוקת אל הפטמה, הייתי צריכה תמיד לסור לחדר צדדי כדי שאוכל להניק בחופשיות ובנוחיות בלי הצורך להסתתר תוך כדי הנקה.

כמובן שהסידור הזה לא היה נוח. היה לי קשה לצאת עם התינוקת, כי איפה אניק אותה? אז הייתי עוטה עלי חיתולים שהיו מקשים עלי את קשר העין עם התינוקת.  והיה לי קשה כאשר באו אורחים לביקור והייתי צריכה לעזוב אותם לזמן ממושך על מנת להניק.

הפתרון – סינר הנקה

כאשר התארחתי יום אחד אצל חברה, והיא ראתה איזו לוגיסטיקה אני משקיעה בשביל להניק בפרטיות, היא הביאה לי בגד שנראה כמו פונצ'ו והציעה לי להניק מתחתיו.

לא האמנתי איזה שינוי זה עשה!

לבשתי אותו מעל ראשי, הוא כיסה את כל גופי, אך לא כיסה את ראש התינוקת וכך יכולתי להקפיד על הנקה נכונה, תוך כדי שמירה על פרטיות מקסימאלית.

עם הזמן, כשהייתי יותר מיומנת בהנקה, הייתי מסתובבת עם הפונצ'ו הזה בכל מקום, כולל אולמי חתונות, חברים, רחוב, גינות ציבוריות, ובלי לחשוב פעמיים הייתי מניקה ללא שום בעיה.

היו מצבים מצחיקים בהם נפגשתי עם חברות והיינו משוחחות תוך כדי שאני מניקה, ופתאום הייתה החברה מסתכלת סביבה ושואלת בתמיהה "אבל איפה התינוקת???" וכשהייתי עונה לה שהיא כרגע ממש יושבת עלי ויונקת, הייתה היא מסתכלת עלי בדקדוק רב, מחפשת ומחפשת ושואלת "איפה???".

כמובן שבזכות  הפונצ'ו -סינר ההנקה המאולתר נמנעו ממני הרבה מאוד הערות שהיו עד אז מנת חלקי, וכך יכולתי להניק בשקט בלי הצורך לסבול את דעת החברה על ההחלטה שלי להניק, שהרי בכלל לא ראו שאני מניקה...

אחד הדברים שאני שמחה להעניק ליולדת במתנה הוא את סינר ההנקה שלי שפיתחתי בדומה לפונצ'ו. הוא לא חם כמו הפונצ'ו, אלא עשוי כותנה בצבעים בהירים ושומר על אווריריות ואור עבור התינוק. הוא מתלבש מעל הראש ומסתיר את כל הגוף באופן שקשה מאוד לנחש מה (או מי) יש שם מתחת.

קשר העין עם התינוק נשמר, ואפשר לשבת בנוחיות גמורה להניק בלי לחשוב פעמיים.

אז למי שהחליטה להניק, סינר ההנקה יעזור לה בחודשים הראשונים להנקה, היא תוכל לשבת עם אורחים בנחת, לצאת עם בעלה לבית קפה, ולשבת עם אמהות בגינה בראש שקט ובעיקר – להינות מהמתנה הנפלאה שקיבלנו משמיים –ההנקה.

 

גליה גינרמן היא אם לשתי בנות קטנות ובעלת עסק למתנות לידה - 7 פעימות - עוטפים תינוקות באהבה. מתוך אהבה לתינוקות והבנה של צרכי היולדת, החליטה גליה לפתוח עסק שישלב בין פריטים שימושיים לתינוק ולאמו ובין הצורך במתנה יפה ומרשימה שלא תעבור את התקציב הממוצע לאדם. המתנות שגליה מעצבת מכילות בתוכן כל טוב, החל ממגבות, שמיכות, ביגוד ראשוני לתינוק, וכלה במוצרי קוסמטיקה אורגניים לאם ולילוד המסייעים להתאוששות האם מהלידה ולטיפול יעיל יותר בתינוק. לפרטים נוספים וליצירת קשר כנסו לאתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב