דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה קלה - חזקה, איכותית, קצרה ולענין 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 4027 פעמים ]

 

בניה קלה, הקרויה גם "בניה מודולרית" או "בניה מתועשת", היא בניה המורכבת מחלקים שמשקלם קל, לפיכך עלותה נמוכה מאוד והיא מתבצעת בפרק זמן קצר יחסית.

 

על ההבדל בין בניה קלה לבניה מסורתית

שיטת בניה קלה מהווה התקדמות משמעותית לעומת שיטת הבניה המסורתית, על פיה נדרש כל מבנה להישען על שלד בטון ועל יציקות בטון בין חללי המבנה. שיטת הבניה המסורתית דורשת זמן רב ופועלי בניה רבים, כמו גם מנופים להרמת חומרי הגלם, משאיות ומשאבות בטון, חול וחצץ. שיטת הבניה המסורתית אינה מדויקת, היא אינה אטומה למים, ויש לצפות את המבנים בחומרי איטום מתכלים וכמובן – בזמן בניה מסורתית אין אפשרות להתגורר במבנה עצמו או בסביבותיו, שלא לדבר על הנזק הנגרם לאיכות חייהם של המתגוררים סביב לאתר הבניה.

בניה קלה היא בדיוק ההיפך מכל חסרונות הבניה המסורתית שצוינו לעיל – שלד המבנה עשוי אלומיניום או פלדה, מילוי החללים מבוצע באמצעות פנלים של אלומיניום שביניהם חומר מבודד איכותי, גימור המבנה אסטטי במיוחד, וכמובן – שיטת הבניה הקלה היא קצרה מאוד בזמן ואינה דורשת אנשי מקצוע רבים. גם הנזק לסביבה מועט ביותר, ובעת שמשמשת הבניה הקלה כתוספת בניה למבנה קיים – הרי שתושבי המבנה הקיים יכולים להמשיך ולהתגורר בו באין מפריע.

 

מהם שימושי הבניה הקלה ומה היתרונות הנוספים שלה ?

הבניה הקלה מתאימה כתוספת בניה לכל מבנה קיים – הוספת חדרי שינה או מרפסות לבנין, יצירת "סגירת חורף" לבתי קפה ומסעדות, וכמובן – בניה קלה מתאימה מאוד גם למבני מגורים המשמשים כדיור זמני או קבוע, ללא הגבלת זמן.

יתרונות משמעותיים של הבניה הקלה טמונים בחוזק המבנה – באמצעות חוזקם וגמישותם של הפנלים המשמשים בבניה, ניתן לאזן עליהם עומסים אנכיים ואופקיים, מה שכבר הוכיח את עצמו כעמיד מאוד בפני רעידות אדמה או סופות. כמו כן, החומרים המשמשים בבניה הקלה מצטיינים בבידוד תרמי, כך שהם מתפקדים ממש כווסתי טמפרטורה בבית. כל זה יוצר נוחות אקלימית משמעותית, ומפחית את הצורך והתלות באמצעי קירור וחימום חשמליים (מזגן, מאוורר, או גופי חימום לחורף).

בניה קלה – המחיר ידוע מראש

יתרון נוסף הטמון בשיטת הבניה הקלה היא העובדה, כי מחיר המבנה נסגר כבר בעת התכנון והזמנת חלקיו, כך שלמזמין העבודה לא צפויות הפתעות בשטח – מחיר המבנה מנוי וסגור, כמו גם השכר לעובדים וסך ימי העבודה שידרשו לעבודתם. נכון שהחומרים המשמשים בעת בניה קלה יקרים מעט יותר מהחומרים המשמשים לבניה סטנדרטית, אולם מחירם מתקזז במשך הזמן, עם החסכון בימי העבודה ובתחזוקת המבנה (בנוסף לעובדה שכאמור, בעת בניית מבנה בבניה קלה לא תהיינה חריגות מהתקציב שנקבע מראש, ולא יתווספו סעיפים יקרים שלא דובר ותוכנן בהם קודם). 

 

חברת רולן מתמחה בהקמת מבנים יבילים בשיטות מתועשות. בניית משרדים, מבני ציבור, בתי ספר, מבני מגורים ויחידות נופש ברחבי הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב