דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכינו עצמכם למשפט 

מאת    [ 14/09/2005 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 5646 פעמים ]

אם נפצעתם או נפגעתם, רכושכם ניזוק, שימכם הטוב נפגע, הופר או עומד להיות מופר חוזה שנכרת עמכם - ואתם צופים אפשרות להתפתחותו של סכסוך שעלול להוביל לערכאות? כדאי לכם להתכונן למאבק משפטי מבעוד מועד.

ככל שתקדימו להתכונן למאבק שכזה כך ייטב מצבכם. אם תתחילו להכין עצמכם לפני שהצד שכנגד מעלה בדעתו אפשרות של פנייה לערכאות, סביר להניח שתוכלו "להוציא" ממנו חומר ראייתי נוסף שישפר מצבכם וירע מצבו.

הכי חשוב - לתעד

מילת המפתח היא תיעוד. יש לאסוף מסמכים ותכתובות רלוונטיים ולתייקם באופן מסודר וכרונולוגי ככל הניתן. אם בעניין או בנזק כרוכות הוצאות מיוחדות, יש לתייק חשבוניות או קבלות ואישורים נוספים המעידים על ההוצאה. מדובר בנסיעות מיוחדות שבוצעו, הפסד ימי-עבודה והפסד הכנסה מכל סיבה אחרת שמהוות עילת תביעה טובה.

יש לתעד שיחות הנערכות עם הצד שכנגד ונציגיו, ובמידת האפשר להקליטן: כל עוד הנכם שותפים לשיחה לא מהווה ההקלטה עבירה, גם כאשר הצד השני אינו מודע לה. בכל מקרה, בין אם השיחות מוקלטות ובין אם לאו, מומלץ לנהל רישום מדויק ומסודר של מועדי השיחות (יום ושעה), שמותיהם המלאים של הדוברים, העדים לשיחה, ואם לא מדובר בשיחת טלפון – מקום קיום השיחה וכן תקציר השיחה.

אם מדובר בנזק לרכוש כדאי יהיה לתעד גם את הנזק. על כל תמונה או סרט וידאו יש לציין יום ושעה. מומלץ לכלול בצילום (אפילו ברקע) את עמוד הפתיחה של עיתון יומי עדכני ולשמור אותו ברשותכם (לשם הוכחה עתידית של המועד המוקדם ביותר האפשרי בו בוצע הצילום). אם מדובר בתמונות סטילס כדאי יהיה לפתחן זמן קצר ככל הניתן לאחר הצילום (לשם הוכחה עתידית של המועד המאוחר ביותר האפשרי בו בוצע הצילום – חתימת יום ושעה מודפסת מאחורי התמונה בעת הפיתוח).

אם ניתן כדאי להשיג תמיד את הודאת הצד שכנגד בעובדות הנטענות (או העומדות להיטען) על ידכם. כדאי לדעת שמבחינה משפטית יש להודאת הצד השני את המשקל הגדול ביותר. אם יש אפשרות לקבל את ההודאה הנ"ל בכתב - עשו כן. אם לאו כדאי יהיה לנסות ולהשיגה באמצעות הקלטה כאמור לעיל.

כדאי לזכור שהצד שכנגד לא בהכרח נופל בחוכמתו מכם (או קרא טור זה) ולפיכך לא מזיק מצפות מראש אפשרות שהצד שכנגד נערך גם הוא להליך עתידי בערכאות. במקרה כזה כדאי לצנזר מראש את הנאמר, נעשה ובמיוחד נכתב על-ידכם כדי שלא יתועד וישמש נגדכם במסגרת אותו הליך פוטנציאלי.

היזהרו מחוקרי הביטוח

לעניין זה כדאי להוסיף הערה לכל אלה שהיה להם העונג לזכות בביקורו של חוקר ביטוח. זוהי בדיוק מטרת הביקור. שימו לב לנאמר ולנעשה על-ידכם. אל תנסו להרבות בדברים מיותרים כדי "לשכנע" את החוקר. הוא אינו בית-משפט ואינו מקבל שכר כדי להחליט. שכרו של החוקר משולם לו כדי לנסות ולאתר אפשרויות להימנע מתשלום תגמולי הביטוח או להפחיתם.

לעניין זה כדאי לדעת שלכל שאלה של חוקר הביטוח יש מטרה, גם אם היא לא ברורה לכם. הדבר האחרון שכדאי יהיה לעשות הוא לזלזל בו. בדרך-כלל יעמוד בפניכם איש מקצוע מנוסה ומתוחכם גם אם חזותו אינה מעידה על כך (לעיתים בכוונה תחילה). זכרו שהחוקר לא הגיע אליכם כדי לעשות בשיחה בטלה ולא לשם כך מקבל הוא שכרו.

אם ספגתם פגיעה גופנית ונשאלתם כיצד אתם מרגישים או האם אתם עובדים אין בכך כדי להצביע על עניין שיש לחוקר בכם אלא על ניסיון "להפחית" את הנזק

שנגרם לכם בשל הפציעה. אם רכושכם ניזוק או נגנב ונשאלתם על מצבכם הכלכלי תהיו בטוחים שהחוקר אינו מתכוון להביע אמפתיה אלא לנסות ו"לבנות" מניע לפברוק מקרה הביטוח על-ידכם.
המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.
www.rnc.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב