דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בגובה - בטיחות מקצועית לפני הכול 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 4593 פעמים ]

מחסור במקום ובקרקעות - זו לא בעיה חדשה לאנושות, היא מלווה אותנו משחר ההיסטוריה, השאלה הגדולה היא איך מתמודדים עם זה. בעבר, השאיפה להשיג יותר מקום הייתה הסיבה המרכזית למלחמות, אך כיום הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו פתרון מתוחכם יותר: בנייה לגובה. הערים הגדולות הולכות ועולות לגובה במטרה להכיל את האוכלוסייה ההולכת וגדלה של העולם. בנסיבות הקיימות, עולה גם הצורך בעבודה בגובה.


עבודה בגובה דרושה בענפים שונים ומשונים, ונתחיל קודם כל בענף הבנייה. כדי להרים בניין של 10-15 קומות צריך שפועלים יבנו אותו על כל שלביו. עבודה בגובה בענף הבנייה מצריכה הערכות מיוחדת מצידו של המעסיק כמו גם מצידם של העובדים. על המעסיק להעביר הדרכה מסודרת סביב נושא העבודה בגובה וכיצד להיזהר ולהישמר מהסכנות השונות. לאחר ההדרכה, על המעסיק לספק את כל האמצעים הדרושים לעובדים שלו בכדי שיוכלו להגן על עצמם בצורה הטובה ביותר.

יש לזכור, שהמעסיק לא תמיד מודע לכל הסכנות של עבודה בגובה, ולכן אין שום סיבה שיוכל ליצור נהלים שיעזרו לעובדים שלו להתמודד עם הסכנות. בנסיבות הללו, חשוב ביותר לפנות ליועצי בטיחות שיפרטו בצורה מדויקת מה הן הסכנות הכרוכות בעבודה בגובה ומה הם האמצעים שיש לנקוט בהם על מנת להישמר מהסכנות הללו. יועצי בטיחות מקצועיים יודעים להתאים את הנהלים לדרישת החוק ולהעביר הדרכות לעובדים בצורה ברורה ומובנת.

שמירה על בטיחות בכלל ועל בטיחות בתחום העבודה בגובה חשובה ביותר, משום שבמקרה של תאונת עבודה, המעסיק צפוי להתמודד עם מצב משפטי קשה מאוד. השופטים אינם נוהגים בסלחנות עם מעסיקים המזלזלים בבטיחות עבודה בגובה. זלזול שכזה נתפס כזלזול בחיי העובדים, והעונשים על כך חמורים מאוד. קורס עבודה בגובה הוא מצרך חשוב למקצועות בהם העבודה בגובה מחייבת אחריות גדולה. לא בכדי קיים קורס לימוד תיאורה תיאורטי בכל הקשור בעבודה בגובה. 

סוג נוסף של עבודות המחייב הקפדה על בטיחות עבודה בגובה זה ניקוי חלונות. בכל גורדי השחקים לא ניתן לנקות חלונות חיצוניים מבפנים, בצורה זו, הדרך היחידה לבצע את המשימה היא להזמין חברת ניקיון מיוחדת, שמבצעת ניקוי חלונות חיצוניים ברבי קומות. עבודה זו מתבצעת באמצעות סנפלינג, כאשר מורידים את העובד מהגג במתקן מיוחד. יש לדאוג שהמתקן תקין וכל העובדים אחראיים מאוד ומכירים היטב את התפקיד שלהם. אסור בשום פנים ואופן לחרוג שמאלה או ימינה מהוראות הבטיחות, משום שנפילה מגובה כזה אינה משאירה סיכוי רב לעובד. במצבים הללו חשוב במיוחד לפנות לחברה מקצועית שתבנה נהלי עבודה מסודרים וישימים שיעזרו להציל חיים.

עבודה בגובה לא חייבת להתנשא מעל בניין של 10 קומות. גם חשמלאי המתקן עמוד מתח חשמל עלול ליפול ולספוג פגיעה לא פשוטה. כל אותם עובדים המבצעים עבודה בגובה העולה על 2 מטר בלבד צריכים להיות מוגנים באמצעות ציוד תקין ונהלים מסודרים.

עבודות בגובה מצריכות התייחסות מיוחדת לבטיחות העובדים. כל חברה המבצעת עבודות בגובה של מעל 2 מטר מחויבת בנהלים מסודרים לעבודה בגובה כמו גם באספקת ציוד ההכרחי לצורך עמידה בנהלים הללו. חריגה מנהלים או נהלים בלתי תקינים עלולים לגרום לאסונות של ממש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב