דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטות הרזיה 

מאת    [ 16/10/2010 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2353 פעמים ]

בשנים האחרונות מתמקדים מחקרים רבים בתחום הדיאטה והפיזיולוגיה בשאלה, כיצד ניתן ?לשרוף שומן? ביעילות רבה יותר בדיאטה ובפעילות גופנית.

כמחצית מהקלוריות שאנו ?שורפים? במשך 24 שעות ביממה מקורן בשומנים. עם זאת, קיימים הבדלים גנטיים בכמות השומנים הנשרפת בין אדם לאדם, כך שאף אם שני אנשים משתמשים באותה כמות קלוריות - ייתכן שאחד מהם ישרוף יותר שומנים, ואילו האחר ישרוף יותר פחמימות. כאן נעוץ גם אחד הגורמים העיקריים של הנטייה להשמנה - בני אדם השורפים פחות שומנים, הם בעלי נטייה גדולה יותר להשמנה. היעילות הגנטית של שריפת שומנים מושפעת מגורמים שונים, שחלקם עדיין לא ידועים. אחד הגורמים שנתגלו, ואשר זכה למחקרים רבים, הוא ההורמון לפטין. להורמון זה תפקיד חשוב בוויסות שריפת השומנים בגוף, ומתברר שייצורו והפרשתו שונים מאדם לאדם.

למרות תפקידה המרכזי של הגנטיקה בתחום ההשמנה, מתברר שניתן בכל זאת להשפיע על קצב ?שריפת השומן? בדיאטות הרזיה ולייעל אותו, וזאת, בעיקר באמצעות שילוב של אכילה נכונה - המבוססת על שילוב של פחמימות, חלבונים וירקות בכל ארוחה והגבלת צריכת השומנים - עם פעילות גופנית המבוצעת לפחות שלוש פעמים בשבוע, כשגרת אימונים קבועה. בנוסף, ישנם מספר תוספי תזונה שנתגלו במחקרים כבעלי פוטנציאל לשפר את ניצול השומנים ולמנוע את הצטברותם בגוף, או לחלופין, לתרום לתחושת השובע.

 

תוספי תזונה

L קךניטין

חומצה אמינית המיוצרת בגופנו, המפקחת על ?ניוד השומנים? ממאגרי האחסון שלהם בכבד ובשרידים אל המיטוכונדריות בתאים - שם מיוצרת האנרגיה של התאים. היא מסייעת לגוף ליצור אנרגיה מרקמת השומן שלנו, ובכך מפחיתה את הצטברות השומנים בגופנו, ובמקביל, משפרת את ייצור האנרגיה בשרירים. חוקרים טוענים כיום כי חסר בקרניטין, הנפוץ כיום בקרב האוכלוסייה בעולם המערבי, הוא ככל הנראה אחת הסיבות לתופעת ההשמנה השכיחה כל כך במדינות המערב.

מינון מומלץ: 500 מיליגרם ביום על קיבה ריקה (רצוי כ?40?60 דקות לפני פעילות גופנית, כדי להשיג השפעה גבוהה במיוחד של התוסף).

כרום פיקחיינאט

במחקרים רבים נמצא, שהתוסף מכיל?המינרל מאיץ את שגשוג רקמת השריר, שהיא הרקמה הרזה בגופנו, ובמקביל תורם לצמצום רקמת השומן - עובדה היכולה לסייע בהפחתת משקל. מאחר שמחקרים מסוימים שחקרו את הנושא לא אוששו תוצאות אלה, עדיין חלוקות הדעות באשר להשפעות הכרום על הרכב רקמות הגוף. בנוסף, הכרום מסייע באיזון רמות הסוכר בדם ותורם לשמירה על רמות סוכר קבועות - וכך מונע ?התקפי רעב?.

מכל מקום, השפעת הכרום על כל אדם ואדם תלויה במצב הראשוני של מאגר הכרום בגופו, בכמות הצריכה שלו בתפריט התזונה היומי, בהרכב התוסף הניטל ובמשך נטילתו.

מינון מומלץ: 500 מיקרוגרם ליום עם האוכל. אין לחרוג ממינון זה. ויטמין 36

רמות תקינות של ויטמין B6 נחוצות לייצור התקין של חלבונים. בני אדם הנמצאים במשטר של דיאטת הרזיה לא?מאוזנת - ובמיוחד כשהם מלווים אותה בפעילות ספורטיבית נמרצת - יכולה להופיע אצלם האצה בפירוק

 

מאת- ד"ר ריקרדו קדרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב