דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שערוריה: חיובי ספקיות התוכן הסלולריות 

מאת    [ 16/10/2010 ]

מילים במאמר: 1055   [ נצפה 2875 פעמים ]

 

האם בדקתם לאחרונה את חשבונית הסלולר שלכם? יתכן ותמצאו סעיף חיוב של תוכן סלולרי תחת הנושא "ספקי תוכן ותקשורת אחרים".
כך תיאר ר' בפני אתר KYP על החיוב המוזר שגילה בחשבונית החודשית שלו, שבה חויב למשך תקופה של כשנה וחצי על סכום חודשי של כ-300 ש"ח סך-הכל:

" אני נמצא בסלקום, ולמרות שביקשתי חסימה מוחלטת של קבלת/שליחת הודעות שיווקיות ותוכן למינהן הופתעתי לגלות לאחר שנתיים כי הנני מחוייב כל חודש בסך ממוצע של כ-15 שקלים על "שירותי צרצר אי-אינטרקטיב" למשך כשנה. התקשרתי זועם למוקד שירות חברת סלקום ונציגה נחמדה טענה כי עליי לפנות לחברה עצמה אשר חייבה אותי בתשלום חודשי זה, קיבלתי את מספר הטלפון של חברת אי-אינטרקטיב והתקשרתי. ענתה לי המוקדנית לאחר כ-15 דקות מורטי עצבים וגוללתי בפניה את הסיפור. היא רשמה את שמי ואמרה לי שיחזרו אליי. חיכיתי, חיכיתי וחיכיתי. התקשרתי שוב, שוב ענתה המוקדנית והתעקשה כי יחזרו אליי. אך כמובן לא חזרו ולא נעליים ! שיגרתי אימייל לחברת אי-אינטרקטיב, מכתב תקיף וחד משמעי שבו אני דורש את כספי חזרה כי מעולם לא שלחתי הודעות המחייבות את השולח, כמו שליחת הודעה לכוכב נולד אתם עלולים להירשם באופן אוטומטי לחברה מסוג זו של אי אינטרקטיב ו"לחטוף" חיוב חודשי. כמובן לא קיבלתי אימייל תשובה. התקשרתי זועם לחברת סלקום ולאחר שיחה עם מנהל סניף באר-שבע שאליו הפנו אותי זוכתי בסכום המלא וזאת בשל העובדה כי ביקשתי בעבר לחסום את השירות."

עוד הוסיף ר' וציין כי צרכנים רבים אינם שמים לב לחיוב זה משום שהם בודקים את הסכום הכולל של חיוב חשבון הסלולר, ולאחר ששמו לב כי זהו הסכום הממוצע בו הם מדברים כל חודש, הם נמנעו מבדיקה מפורטת יותר של החשבונית.

הרשת גועשת, רותחת וזועקת את העוולות שנעשות לצרכני הסלולר על-ידי ספקיות התוכן הסלולרי. אם גם אתם נכוותם מחיוב מקומם זה כנראה נתקלתם בכמה תגובות שפירסמו גולשים זועמים ברשת.
באתר TheMarker תמצאו דיון ער במיוחד שמטרתו לצרף צרכנים שנכוו מחיוב שירותי התוכן לתביעה ייצוגית כנגד ספקיות התוכן למינהן כדוגמת "יוניסל".
חלק מתגובות הגולשים בפורום זה:

"מסתבר שבשנה האחרונה אני מנוי ל" לוטוקארד" בעלות של 60 ש"ח בחודש. יוניסל טוענים שאני נרשמתי לשרות ב-SMS . שזה כמובן לא היה ולא נברא. אגב, לחברה הזו יש שרות לקוחות מודל 79, קשה מאד לתפוס אותם וגם אז הם לא מוכנים לספק פרטים כמו, איך התחברתי לשרות? מתי? וכד'... אני די אובד עצות בהקשר הזה. אם יש למישהו רעיון מה אפשר לעשות בנידון... "

"בסוף השבוע גילינו שאמא שלי בת ה 85 שבחיים לא קוראת SMS ורק יודעת לענות לטלפון מחוייבת כבר שנה ב 70 ש"ח לחודש בשביל לוטו שהיא בחיים לא ביקשה ולא קנתה. "

זהו מדגם קטן של התגובות ומדהים לגלות עד כמה הנושא מודע בקרב הצרכנים הסלולריים בארץ, אך עדיין שום דבר מהותי אינו נעשה.

משרד התקשורת מבהיר

בסוף 2009 הודיע משרד התקשורת על טיפול ב-16 כשלים הקיימים בחברות הסלולר. על-פי שר התקשורת משה כחלון "מדובר במהלך מהותי בסדר גודל יוצא דופן בהיקפו, שנועד לחסוך לצרכנים חיובים מיותרים, להגביר את השקיפות וההוגנות מצד החברות הסלולאריות ולפתור עוולות צרכניות קשות".
חלק מהפתרונות שהציע משרד התקשורת עבור חיוב בעד שירות ללא בקשה מפורשת מצד המנוי, הם כי המנוי יורשה להחליט האם ברצונו שמכשירו יהיה "פתוח" או "חסום" לשירותים בתשלום ברישום באמצעות SMS וכן בעל הרישיון ישמור תיעוד של בקשתו המפורשת של המנוי לבקשת השירות.
כמו-כן לפי תיקון מספר 40 לחוק התקשורת: הפצת פרסומות דואר אלקטרוני, מסרון (SMS), באמצעות פקסימיליה או חיוג אוטומטי, יאסרו אלא אם המפרסם קיבל את אישורו המפורש של הנמען.
יש לציין כי ספקי השירות, כדוגמת יוניסל, אינם בעלי רישיון מטעם משרד התקשורת ולכן אין למשרד סמכות פיקוח כלפיהם. לכן בלית ברירה יש לפנות לפתרון המשפטי - תביעה.

תביעות ייצוגיות כנגד חברות הסלולר וספקיות התוכן החיצוניות

לקוחות זועמים רבים פונים לפתרון היחידי שבתקווה ימצה את הדין עם חברות הסלולר וספקיות התוכן החיצוניות, תביעה משפטית. לא חסר תביעות כנגד חברות הסלולר, אך לאחרונה החלו תביעות ייצוגיות שכוללות את ספקיות התוכן כדוגמת יוניסל וטוסלקט אשר גובות מיליארדי שקלים לשנה מצרכני סלולר על שירותי מידע, בעיקר דרך מסרונים, שירותים שלא נזקקו על-ידי המנויים ואף לא נתבקשו מהם.
לאחרונה פורסמה תביעה כנגד חברת פלאפון ושותפיה שהתובעים בה טוענים כי חברת פלאפון ושותפיה גבו מאות מליוני שקלים שלא כדין בסך של כ-2 מיליארד שקלים בשבע השנים האחרונות, ולפי דברי התובעים מדובר במכת מדינה.
לצערנו כל התביעות הייצוגיות עד כה לא עצרו את התופעה הפרוצה הזו ויש לומר כי לרוב המרוויחים היחידים מהתביעות הללו הם עורכי הדין של שני הצדדים.

ניצול ילדים באין מפריע!

תלונה שפורסמה באתר Tluna, מתאר חיוב חשבון סלקום של ילדה בת 10 עבור שירותי תוכן. לפי דברי האם, "מדובר במעשה עוקץ מכוון כאשר קהל היעד הינו קטינים, במטרה להכניס יד לכיסם של הוריהם באמצעות חיוב חשבונות הסלולר."

ילדים המחזקים במכשיר סלולרי יכולים להירשם לשירותי תוכן בתשלום באין מפריע, תוך משיכה לבאנר פרסומי "נוצץ" והבטחות שווא. לא צריך להיות גאון בשביל לדעת כי ילדים אינם קוראים את האותיות הקטנות ופשוט מזינים את מספר הטלפון שלהם, סיסמא לאימות ומקבלים שירות כמו בדיחות יומי למכשיר הסלולר שלהם כאשר ההורים אלו ש"יזכו" לשלם עבור שירות זה.

"אמון הציבור" מדגיש כי קצב התלונות בתחום זה מתגבר מידי יום, ומהן עולה כי גיל הילדים שעומדים מאחורי העסקה אפילו מגיע לילדים בכיתה א' ", וכי המכשיר הסלולרי משמש כאמצעי תשלום לכל דבר.>

חלוקת תפקידים

מפעילות הסלולר, פרטנר, סלקום ופלאפון מבצעות את הגבייה עבור שירותי התוכן ומעבירות לספקיות התוכן, באמצעות מערכת יוניסל ודומותיה את חלקם בתשלום עבור השירות שסופק לכאורה למנוי. "יוניסל" ודומותיה מהוות מהן "צינור" טכנולוגי ואינם מספקות שירות כלשהו עבור המנוי אך מרוויחות יפה מאוד ומעלימות עין מהחיובים ההזויים הללו. ספקיות התוכן שעומדות מאחורי כל השירותיים הללו הם למעשה : Sense, 1010, Hikkup, amazecell ועוד. את השמות הללו לא תראו בחשבוניות אך הן אלו האחראיות על עיקרי התוכן הסלולרי שניתן לכם בתשלום.

מה עושים?

ראשית פנו לחברות הסלולר, תוך תיעוד קולי, שילחו אימייל תוקפני המבהיר את עמתדכם, ואם יש צורך פקססו מסמך עם איום בפניה לערכאות משפט.
אל תכנעו לנציגי מפעילות הסלולר ותסרבו לפנות לברורים אצל ספקיות התוכן. נציגי המפעילות יפרטו בפניכם כי אין זה אחריותם, אך טעות בידם! חברת הסלולר חייבת לכם דין וחשבון בעבור החיובים בהוראות הקבע לפי הכתוב בחוזה האחיד.

אל תשכחו להביע את דעתכם בפורומים ברשת כגון הפורום של אתר KYP וכמובן להצטרף לעצומה כנגד חברות הסלולר וספקיות התוכן החיצוניות שמגלגלות מליארדי שקלים על חשבון צרכנים תמימים.
להצטרפות לעצומה לחץ כאן!

לאתר הראשי  - http://www.kyp.co.il

http://kyp.co.il - לאתר הראשי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב