דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מיטת טיפולים? 

מאת    [ 14/10/2010 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 2847 פעמים ]

 

מיטות הטיפול מתחלקות ל-3 סוגים עיקריים:

1.      מיטות טיפול מתקפלות- מיטות אלו מיועדות לנשיאה והן מתקפלות למזוודה ומשקלן נע בין 10-20 ק"ג

2.      למיטות טיפול נייחות- מיטות קבועות שאינן ניתנות לקיפול ומיועדות לשימוש קבוע בקליניקה או לקוסמטיקה.

3.       מיטות טיפול חשמליות- מיטות בעלות מנוע חשמלי אחד או יותר המאפשר לשנות את גובה המיטה בלחיצת כפתור.

חלק ראשון: כיצד לבחור מיטת טיפולים מתקפלת

מיטות אלו מיועדות לנשיאה והן מתחלקות ל-2 סוגים: מיטות עץ ומיטות אלומיניום. בעבר יוצרו גם מיטות מתקפלות מפלדה אך אלו כבר אינן נפוצות כל כך בגלל משקלן הרב.

מיטות עץ: אלו הפכו לפופולאריות במיוחד בשנים האחרונות.

יתרונות: יציבות גבוהה, שקט בעבודה, תחושה נעימה למטופל ולמטפל במהלך הטיפול, אסתטיות.

חסרונות: משקל גדול יותר ממיטות אלומיניום.

מיטות אלומיניום: מצטיינות במשקלן הנמוך ובניידות הגבוהה שלהן.

יתרונות: משקל נמוך, ניידות גבוהה

חסרונות: בדרך כלל פחות יציבות ממיטות עץ, יותר רעש ושיקשוקים במהלך העבודה.

בשוק קיימים מיטות מתקפלות במחירים שנעים בין 1000 עד 4000 שקל. המיטות הזולות יותר בטווח המחירים 1500-1000 ש"ח מיוצרות בד"כ בסין והן באיכות נמוכה המתבטאת בחומרים נחותים, ריפוד חד-שכבתי דק וזול, סקאי זול מסוג PVC ואחריות לשנה בלבד. הן מתאימות לשימוש ביתי או על ידי סטודנטים או מטפלים מתחילים.

המיטות היקרות יותר בטווח מחירים 4000-2000 ש"ח מיוצרות לרוב בארה"ב או באירופה והיצרנים נותנים אחריות מעל 5 שנים. המיטות היקרות יותר מיוצרים מחומרים איכותיים כגון עץ מייפל לרגליים של מיטות העץ או שימוש באלומיניום תעופתי למיטות האלומיניום. הם גם מגיעות עם ריפוד ספוג רב-שכבתי עבה, סקאי איכותי מסוג PU והקפדה על בניה איכותית וגימור טוב מאוד. הן מתאימות לשימוש מקצועי.

בעיקרון ככל שהמיטה יקרה יותר היא תהיי נוחה יותר למטופל, שקטה, יציבה וחזקה יותר. המיטות היקרות ביותר מתאימות לעבודה בתנאים הקשים ביותר במקומות שבהן יש עומס טיפולי רב כגון בתי מלון ומועדוני ספא, או בקבוצות ספורט. מיטות אלו משמשות גם כתחליף למיטות טיפולים נייחות.

ריפוד המיטה משפיע מאוד על נוחיות המטופל. במיטות היקרות יותר יש לרוב ריפוד רב-שכבתי של 2 או 3 שכבות ספוג כאשר השכבה התחתונה מיוצרת מספוג קשה יחסית, השכבה השנייה מספוג בינוני והשלישית מספוג רך. שילוב של מספר שכבות ספוג בעובי כולל של 6-8 ס"מ נותן נוחיות מרבית למטופל במהלך הטיפול.

מומלץ לרכוש מיטה עם משענת ראש (בייגלה) חיצונית הניתנת לכיוון. במיטות הזולות קיים לעיתים חור נשימה במיטה עצמה, אך הוא אינו נוח מאחר ולא ניתן להתאים אותו לצורת הפנים והצוואר של המטופל. במשענות ראש החיצוניות לעומת זאת יש אפשרות לשנות את גודל החור וגם לכוון את הזוית והגובה שלהן ביחס למיטה מה שמאפשר נוחיות גדולה יותר למטופל. האפשרות להרכיב את משענת הראש ב-2 צידי המיטה גם היא חשובה. במשענות הראש החדישות והיקרות ביותר יש מסגרות גמישות עם רקמת חיבור אלסטית או מסגרות קפיציות וכריות עם ספוג "זוכר" מיוחד הנותנות נוחיות מכסימלית למטופל.

מנגנון פתיחת המיטה משפיע על נוחיות, מהירות וקלות הפתיחה והסגירה של המיטה. מיטות בעלת מנגנון עם רגליים נשלפות אוטומטית הן הנוחות ביותר לשימוש. במיטות אלו בעת פתיחת המיטה הרגליים נשלפות החוצה באופן אוטומטי. למיטות אלו יש 4 רגליים. ישנן גם מיטות עם 4 או 6 רגליים שבהן יש צורך לפתוח כל רגל בנפרד אך הן פחות נוחות ואינן נפוצות כיום.

למרבית המיטות יש אפשרות כיוון של גובה המיטה באמצעות רגליים טלסקופיות המאפשרות להתאים את גובה המיטה לגובה המטפל. רצוי לרכוש מיטה עם טווח כיוון שבין 58-88 ס"מ לפחות. טווח זה מאפשר גמישות בשימוש במיטה על ידי מטפלים נמוכים וגם גבוהים. יש להימנע מרכישת מיטה בעלת גובה אחד קבוע מפני שעבודה בגובה שאינו מתאים למטפל עלולה לגרום לו כאבי גב וקשיים מיותרים.

משקל המיטות נע בין 10 ל- 20  ק"ג. המיטות הקלות ביותר מיוצרות מאלומיניום ומשקלן לרוב בין 10-13 ק"ג. מיטות עץ קיימות במשקל שבין 12 – 20 ק"ג. אם אין צורך בניידות כדאי לבחור מיטת עץ מאסיבית וכבדה יותר בטווח משקל שבין 14-20 ק"ג. מיטה כבדה יותר היא בד"כ גם יציבה וחזקה יותר.

בחלק מהמיטות המתקפלות יש גם גב מתכוונן שמאפשר למטופלת לשבת בשעת הטיפול. אופציה זו חשובה למטפלים ברפלקסולוגיה או בטיפולי קוסמטיקה שבהם נהוג לטפל בתנוחה של חצי שכיבה- ישיבה. מנגנון הכיוון גורם למיטה להיות כבדה יותר. כדאי לבחור מיטה עם טווח כיוון זווית גדול. למיטות המקצועיות לרוב יש מנגנון המאפשר קביעת 23 זווית שונות או יותר.

תוספות כגון משענות ידיים בחזית המיטה חשובות למטפלים בסגנונות עיסוי מסוימים אך מרבית המטפלים כמעט ולא משתמשים בהם. גם משענות הרחבה למיטה אינן דרושות לרוב במיטות ברוחב שמעל 75 ס"מ.

בעבר היה נהוג להשתמש במיטות צרות ברוחב 60 -70 ס"מ אך כיום הנטייה הכללית היא לעבוד על מיטות רחבות יותר ברוחב של 77 ס"מ ומעלה המאפשרות נוחיות גדולה יותר ומקום להנחת זרועות מטופל במהלך הטיפול.

לסיכום: המיטות היקרות ביותר הן גם הטובות ביותר. למטפל מקצועי לא כדאי לרכוש מיטת טיפולים זולה מאחר והיא אינה נוחה ואינה מתוכננת לעמוד בעומס עבודה גבוה. לשימוש ביתי אפשר בהחלט להסתפק במיטה זולה.

במאמר הבא: כיצד לבחור מיטת טיפולים חשמלית?

בשאלות ניתן לפנות למחבר בטלפון 04-9573373

כל הזכויות שמורות למיכאל גדרון. אין להעתיק מאמר זה בשום צורה ללא אישור המחבר

 

 

מאת: מיכאל גדרון

http://www.kalteva.co.il/

מיכאל גדרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב