דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכנות מהשמנת יתר, והחשיבות של שמירה על אורח חיים בריא 

מאת    [ 14/10/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3054 פעמים ]

השמנת יתר היא כידוע מגיפה עולמית. אורח החיים המערבי המודרני הטיפוסי איננו מיטיב עם שמירה על בריאות גוף האדם. מדובר כמובן בשילוב של אכילת יתר עם פעילות גופנית מועטת. אחת הסכנות המרכזיות של השמנת יתר הן מחלות לב. השמנת יתר בראש ובראשונה מכבידה על הלב. הלב הוא שריר שמתפקד בתור משאבת הגוף ומספק דם לכל שאר חלקי הגוף באמצעות צינורות הנקראים עורקים. ככל שהגוף גדול ושמן יותר - כך העומס והמאמץ המוטלים על הלב הם גדולים יותר. התקף לב הוא אירוע שבין הגורמים לו זו מחלה שנקראת טרשת העורקים. במחלה זו העורקים, אותן צינורות המוליכים דם מהלב לשאר חלקי הגוף, הולכים ונעשים צרים יותר עד שהם נסתמים לגמרי ונמנעת העברת דם לחלקי הגוף השונים. אחד הגורמים לטרשת העורקים היא כמובן השמנת יתר. השמנת יתר עלולה לגרום גם לסכרת, ליתר לחץ דם, לסרטן השד, ועוד. השמנה בחלק הגוף העליון ובמיוחד בבטן מסוכנת יותר מהשמנה בפלג הגוף התחתון - בירחיים ובישבן. אפשר לומר שהשמנת יתר היא דבר לא פחות מסוכן מעישון.

 

השמנת יתר גם מקצרת את החיים וגם פוגעת קשות באיכות החיים. כדי להאריך ימים ובעיקר כדי לשמור איכות חיים - חשוב להקפיד על אורח חיים בריא. שילוב של פעילות גופנית עם תזונה מאוזנת ישפר במידה רבה את איכות החיים. בנוגע לפעילות גופנית, כמו גם בנוגע לתזונה, חשוב לבחור את מה שמתאים באופן אישי לכל אחד ואחת. לא כל פעילות גופנית תתאים לכל איש ואישה. לגברים ונשים הסובלים מהשמנת יתר ומכושר גופני ירוד חשוב לבחור סוג של פעילות גופנית שאיננה דורשת מאמץ קשה מדיי. גם פעילות גופנית מאומצת מדיי עלולה להזיק לבריאות. חשוב מאוד לעסוק בפעילות גופנית ולבחור פעילות שלא תהיה קלה מדיי ותשרוף מספיק קלוריות אבל גם שלא תהיה מאומצת מדיי. פעילות גופנית חשוב לבצע בתדירות של לפחות ארבע פעמים בשבוע.

 

באשר לתזונה, חשוב לאכול שלוש עד חמש ארוחות מסודרות ביום, להקפיד על שתיית מים. שתיית מים מעניקה תחושת שובע ומקטינה את החשק לחטוף כל מיני דברים בין הארוחות. הארוחות עצמן צריכות להיות מורכבות ממזונות בריאים המכילים את כל אבות המזון. אבל למעשה, יותר משחשוב מה כן לאכול חשוב בעיקר מה לא לאכול, או במה להמעיט באכילה. חשוב להמעיט ככל האפשר באכילת דברים המכילים סוכר, במיוחד ממתקים ודברים מתוקים אחרים. חשוב גם להמעיט באכילת מאכלים מטוגנים. יש כאלו המסתייגים מהמילה דיאטה. בכל מקרה חשוב ללמוד להפסיק לאכול כשהגוף שבע אבל לא מלא. וגם לא מומלץ להגיע למצב של רעב גדול. ברגע של תחושת רעב קלה, אם זו עדיין לא שעת הארוחה, מומלץ לשתות שתי כוסות מים ואם תחושת הרעב לא נעלמת אז אפשר לאכול משהו קל שישביע את הרעב. וחשוב גם להקפיד על שינה בלילה וקימה בבוקר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב