דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כל כך חשוב לבצע חיפוש עבודה בצורה נכונה 

מאת    [ 14/10/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2599 פעמים ]

מציאת עבודה היא לא תהליך פשוט. מלבד החיפוש עצמו של עבודות אפשריות, תאלצו בסופו של דבר לבחור עבודה אחת, אך תמיד תשאלו את עצמכם האם עשיתם את הבחירה הנכונה. חיפוש עבודה נכון אמנם לא יבטיח שתמצאו את עבודת חייכם, אבל יגדיל את הסיכויים למציאת עבודה שמתאימה לכם.

למה כל כך חשוב לבצע חיפוש עבודה בצורה נכונה?

כאמור, בחירת העבודה היא משימה לא פשוטה. יכולות להיות סיבות רבות שיגרמו לכם להתחרט על הרגע בו בחרתם עבודה מסוימת - עבודה קשה, תנאים לא נוחים או בוס לוחץ. מה שבטוח הוא שלא נעים לחזור שוב למעגל האבטלה, לאבד ימי עבודה ואף לפספס עבודה מושלמת, אם ביצעתם בחירה לא נכונה.

התאימו את העבודה אליכם ולא להיפך

לפני שניגשים לתהליך של חיפוש עבודה, עלינו להחליט על מספר פרטים בתנאי העבודה שלפיהם נחפש. ראשית, נתחיל באופי העבודה: האם אתם מעוניינים בעבודה פיזית או עבודה משרדית שמצריכה פחות מאמץ? שנית, בדקו כמה שעות תוכלו לעבוד. חיפוש עבודה לסטודנטים, לדוגמה, יתמקד במשרה חלקית או בעבודות מזדמנות.

לעומת זאת, אם אין לכם התחייבויות אחרות, כדאי ללכת על משרה מלאה. דבר נוסף שעליכם לברר עם עצמכם הוא האם אתם מחפשים עבודה כדי להתחיל בקריירה או שמא זו עבודה זמנית לתקופה של מספר חודשים ולא יותר. במידה ואתם רוצים למצוא עבודה קבועה, יהיה לכם קשה להתקבל לעבודות נחשקות ללא ניסיון מוקדם. קחו בחשבון שייתכן ותאלצו להסתפק בעבודה פחות בכירה כדי לצבור ניסיון.

חיפוש עבודה באינטרנט

חיפוש עבודה בישראל כבר לא מחייב אתכם לגשת ללשכת התעסוקה. בכל אתר חיפוש עבודה באינטרנט תוכלו למצוא משרות לפי התחום בו אתם רוצים לעבוד, לחפש חברות מסוימות ולנהל בדרך נוחה את המשרות שפניתם אליהן. אתרים אלה גם מאפשרים למעסיקים לפרסם משרות שברשותם ולהציע אותן לקהל הרחב. כך, חיפוש עבודה הופך לפשוט וחסכוני בזמן.

כתיבת קורות חיים

לאחר שמצאתם מספר הצעות עבודה מתאימות, השלב הבא הוא שליחת קורות חיים . חשוב לזכור מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם: אורך ממוצע של קורות חיים לשליחה באימייל הוא של שני עמודים וקורות חיים מודפסים - מקסימום עמוד אחד. יש לזכור שהרבה אנשים שולחים קורות חיים ולכן לא כדאי להגזים בפרטים.

פרט חשוב נוסף לגבי כתיבת קורות חיים הוא הקפדה על כתיבת מקומות העבודה האחרונים בסדר כרונולוגי הפוך - את מקום העבודה האחרון יש לכתוב ראשון, וכך הלאה. הסיבה היא שהתפקיד האחרון שביצעתם יותר רלוונטי מהתפקידים הקודמים. יש לדייק בסעיף ההשכלה, לציין שנות לימוד, באיזה מוסד למדתם ומה התואר שקיבלתם. את הדף עצמו יש לכתוב בגופן אחד ולא לשחק עם כמה סוגי גופנים.

חיפוש עבודה דרך חברות השמה

דרך נוספת לבצע חיפוש עבודה יעיל היא בעזרת חברות השמה. אלו מחזיקות במאגר עובדים ויוצרות את הקשר עם המעסיקים בהתאם לבקשתכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוח קורות חיים ולבקש את תחום העבודה הרצוי. כדאי להתמקד בחברת השמה אחת, כדי שלא תוצפו בהצעות עבודה.

למרות כל הטיפים והעצות הללו, לא קל למצוא עבודה. אתם עדיין צפויים להתמודד עם בחירות והחלטות לא פשוטות. עם זאת, כעת תוכלו להגדיל את הסיכויים למצוא את העבודה המתאימה לכם בדיוק, על ידי בחירת אפשרויות עבודה מתאימות. חיפוש עבודה בדרך זו מקל מעט על החיים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב