דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכיבי אלקטרוניקה מזויפים בטלפון הסלולרי 

מאת    [ 13/10/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2882 פעמים ]

תעשיית האלקטרוניקה היא כיום אחת מהתעשיות הגדולות בעולם. כמעט כל אדם מחזיק היום בידיו ציוד אלקטרוניקה אשר עוצמת המחשוב שלו גדולה בעשרות מונים מעוצמת המחשוב שהיתה בחללית אפולו שהנחיתה את האדם הראשון על הירח. דוגמא נוספת: בכל כל טלפון נייד מהדור השלישי מצוי כיום מחשב חזק יותר מהמחשב האישי הראשון שיצא לשוק בשנת 1982.

 

כדי לייצר מכשירים כה מורכבים וכה חכמים, במחיר שווה לכל כיס, יש צורך באלפי קבלני משנה. אף חברה בעולם לא יכולה לייצר את כל הרכיבים מהם בנוי מחשב, טלפון סלולרי או מכשיר GPS. לכן יצרני אלקטרוניקה מתבססים על שרשרת אספקה ארוכה במיוחד, שבה חברות מתמחות מספקות רכיבי אלקטרוניקה לחברות המרכיבות את המכשירים ומוכרות אותם ללקוח הסופי.

אלקטרוניקה מזויפת

 

לאחרונה התברר שקיימים פערים בשרשרת זו, המאפשרים להכניס לשוק רכיבים מזוייפים כדי להנות מרווחים גבוהים מאוד על חשבון היצרנים והצרכנים. הבעיה כל-כך קשה, שאפילו משרד הביטחון האמריקאי נכנס לתמונה והקים לפני שנה צוות בדיקה מיוחד לנושא. האמריקאים דואגים במיוחד מבעיה שאותה הם מכנים "סוסים טרויאניים". הם חוששים שמדינות עוינות ינצלו את הרשתות הקיימות של זיוף רכיבים כדי להחדיר רכיבים פגומים למערכות צבאיות קריטיות, כדי שאלה לא יתפקדו ברגע האמת.

 

כיצד מצליחים הרמאים להכניס רכיבי אלקטרוניקה מזוייפים למכשירי אלקטרוניקה חדשים? מדוע כל-כך קשה לגלות אותם? האתר הישראלי TechTime לחדשות אלקטרוניקה חקר לאחרונה את הנושא המטריד, וחשף את השיטות העיקריות בהן פועלות רשתות הזיוף.

 

מהתחקיר עולה שרוב הרכיבים המזוייפים מגיעים לשוק מדרום-מזרח אסיה, במיוחד מסין ומהודו. במדינות אלה הוקמו בשנים האחרונות מרכזי מחזור של ציוד אלקטרוני ישן, בהתאם לתקנות השמירה על הסביבה הנהוגות במדינות המערב. אלא שבמרכזים רבים לא מפרקים את הציוד כדי להשתמש מחדש בחומרי הגלם, אלא מוציאים רכיבים ישנים מהמעגלים האלקטרוניים, ממיינים אותם, ושומרים אותם במחסני ציוד מיוחדים.

 

מהאינטרנט לקו הייצור

כאשר מופיע בשוק מחסור ברכיבים מסוג מסויים, מנהלי המגרשים שולפים את הרכיבים הדומים לרכיבים שבהם יש מחסור, מוחקים את סימני הזיהוי המקוריים, מזייפים סימני זיהוי חדשים ומוכרים אותם כרכיבים חדשים לגמרי. לרוב, רכיבים אלה חוזרים אל השוק באמצעות שרשרת של סוחרים הפועלים באינטרנט, על-מנת למחוק את מקורות הרכיבים.

האם המאבק אבוד ולא ניתן לאתר רכיבים מזוייפים? להיפך, רוב הזיופים הם כל-כך חובבניים, שבחינה ויזואלית פשוטה יכולה לגלות אותם. כל מה שהיצרנים צרכיים לדאוג הוא שיהיה מישהו בקו הייצור אשר מכיר את הרכיבים שבהם החברה משתמשת, ומעיף מבט אחד נוסף על הרכיבים הנכנסים למכשיר האלקטרוניקה המיוצר.

רוני ליפשיץ, עורך TechTime




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב