דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח קול - לא רק למי שרוצה להיות זמר 

מאת    [ 12/10/2010 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2250 פעמים ]

פיתוח קול הוא תחום שכבר אינו מיועד רק לזמרי אופרה מקצועיים. כיום תרבות הפנאי מאפשרת גם לעסוקים שביננו לפתח את צידם האומנותי, להתנסות ולהתפתח דרך שפע של חוגים וסדנאות בתחומים כמו ריקוד, שירה, והבעה אומנותית. אנו מוצאים קהל שלם של אנשים שאינם זמרים מקצועיים אולם השירה –לבד, מול קהל ובקבוצת מקהלה – מספקת להם חוויה של שחרור והנאה, ומכאן לימודי פיתוח קול הינם המשך טבעי ומהנה.

פיתוח קול הוא תחום שבו ניתן למצוא שיטות עבודה שונות ואסכולות שונות. יש אסכולה הרואה שיעורי פיתוח קול כשיעורי טכניקה שבה אנו מאמנים את המערכות הגופניות השונות שבעזרתן ניתן להפיק קול איכותי היוצא מפינו . בין המערכות הגופניות הקשורות ל פיתוח קול הן קודם כל מערכת מיתרי הקול וחללי התהודה בגוף, כמו גם מערכת השרירים הקשורה בנשימה וביציבה. שיעורי פיתוח קול מקנים לתלמיד טכניקה בשימוש במערכות השרירים העדינות השולטות על כוונון הנשימה, היציבה והדהוד הקול בחללי התהודה. 

אולם ישנם מורים לפיתוח קול שמתייחסים אל שיעורי פיתוח קול כחוויה אומנותית, יצירתית – כאן שיעורי פיתוח קול  אינם עוסקים רק בתרגול טכניקה גופנית אלא משלבים עבודת מודעות גוף-נפש, כאשר השירה והקול משמשים כבבואה שבה משתקפים מצבים רגשיים ופסיכו-פיזיים.

המושג פיתוח קול מתרחב עם השנים ומשמש מגוון של יעדים. יש מי שיפנה לשיעורי פיתוח קול במטרה ללמוד כיצד להפיק את הקול בצורה הטובה ביותר, וכיצד לשלוט במערכות השרירים והנשימה, ויש מי שיפנה ל מורה לפיתוח קול במטרה לשחרר חסמים נפשיים שונים שלא מאפשרים לו לשיר באופן חופשי מול קהל גדול.

שיעורי פיתוח קול מתייחסים גם למרכיביים נפשיים הקשורים בשירה - כך למשל אדם חסר בטחון יתקשה להתמודד עם מטלות של שירה מול קהל. מעבר לכך יש ללמוד כיצד להעביר את הרגש שקיים בשיר שבחרנו.  אדם מופנם יתקשה לשיר שירים בהם יש צורך בהגשה מוחצנת ועוצמתית, אדם מדוכדך יתקשה לשיר שיר שמח והומוריסטי, ואדם שמח יתקשה להביע עצב. מורה לפיתוח קול יתייחס לעניינים אלו, כך ש שיעורי פיתוח קול יכללו עבודה על שליטה בהבעה הרגשית תוך ביצוע שיר.

פיתוח קול יכול להתבצע בצורות שונות, יש שיעורי פיתוח קול פרטיים ויש שיעורי פיתוח קול קבוצתיים, יש שיעורי פיתוח קול המיועדים במיוחד לילדים וכאלו המתמקדים יותר בעבודת התפתחות אישית-רגשית-טפולית.

אז כאשר אתם מחפשים מורה לפיתוח קול, חשוב קודם כל שתבררו עם עצמכם למה אתם רוצים ללמוד פיתוח קול?  חשוב למצוא מורה לפיתוח קול שמתאים לאופי שלכם – לסגנון המוסיקלי שלכם – רוק/מזרחי/ג'אז, למינון שאתם מבקשים בין עבודה טכנית ועבודה אישית/רגשית, ולמידה של חופש הבעתי ויצירתי שאתם מבקשים בתוך עבודת פיתוח קול.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב